Klein eigen bedrijfje (freelance) /administratie/boekhouden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kattenbak

Klein eigen bedrijfje (freelance) /administratie/boekhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 07:53

Ik ben erg benieuwd hoe mensen met een klein eigen bedrijfje (zoals een freelancing voor een paar uurtjes per week, webshop, lesgeven, sieraden of kleding verkopen) hun adminstratie bijhouden. Besteed je dit uit of houd je dit zelf bij? Zo ja, hoe houd je dit bij en met welk programma? En regel je dan ook alles met de Belastingdienst?

Ik hoor het graag 8-)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 08:40

Ik doe alles zelf en houd een papieren administratie bij. Belasting regel ik ook zelf.

Mijn hobby is het echter niet :D .

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Klein eigen bedrijfje (freelance) /administratie/boekhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:35

Dit doe ik zelf. Gebruik wat excel voor de rekeningen en overzichten, verder is het een papieren administratie. Mijn hobby is het ook niet, maar het is wel snel verdiend geld ;)

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:31

Mijn administratie houd ik bij in Excel. Mijn vader heeft daar ooit bepaalde schema's voor gevonden. Rekeningen boek ik daar in en bewaar ik dan in een map. Belastingaangifte doet mijn vader ook voor mij maar misschien dat ik er wel een keer iemand naar laat kijken of alles wel klopt enzo (wie weet valt er meer uit te halen dan dat mijn vader doet)

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:40

Mijn vriend is zzp'er.

Adminstratie doe ik voor hem, maar de belasting aangifte laat ik altijd door een boekhouder doen. Die hebben er toch meer verstand van en wat beter op de hoogte van alle regeltjes en dingen.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:36

Volgens mij heb je, als je niet meer dan een bep. aantal uren als freelancer werkt, tegenover de Belastingdienst geen admistratieplicht. Hoe en wat precies weet ik niet, maar wellicht interessant om dit uit te zoeken. Maar voor jezelf een boekhouding bijhouden is natuurlijk altijd nuttig.

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:42

Britty schreef:
Volgens mij heb je, als je niet meer dan een bep. aantal uren als freelancer werkt, tegenover de Belastingdienst geen admistratieplicht. Hoe en wat precies weet ik niet, maar wellicht interessant om dit uit te zoeken. Maar voor jezelf een boekhouding bijhouden is natuurlijk altijd nuttig.

Ik ben net begonnen, mijn vriend is boekhouder en vraag hem ook vaak om advies en om even te helpen. Nu is het nog niet veel werk en ik doe veel in excel en nu kan ik het zelf nog wel maar als het echt teveel wordt ga ik het wel aan hem uitbesteden.

Betreft dat aantal uren, je moet met alles bij elkaar 25 uur per week werken dan wordt je pas als bedrijf beschouwd, ik red dit nog op de lange na niet.

Alles daaronder wordt beschouwd als ja hoe noem je dat, vriendschappelijke dienst , kan er zo gauw geen woord voor vinden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:28

[LZP] > [STW]