Leuke Spelletjes voor kindjes van 6-8jaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noek__

Leuke Spelletjes voor kindjes van 6-8jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 15:01

Heyhey,

Ik vertrek zaterdag voor 10dagen op ponykamp als monitor, met kindjes van 6-8jaar. Nu moet ik een spel in elkaar steken voor 's avonds. Ik heb gekozen om 'Miss en Mister Pony' te 'organiseren'. Niet op het uiterlijk en danspasjes , want dat is dan weer niet pedagogisch verantwoord :\ . Maar met spelletjes; We spelen dus een aantal spelletjes en wie het spelletje wint , krijgt een bloemetjes Post-it op de t-shirt, wie op het einde de meeste bloemetjes heeft is gewonnen. Dat heb ik dus al :D nu is het nog de spelletjes verzinnen, Ik zou ze ook graag een beetje Pony gericht hebben,zoals ipv 1-2-3 piano 1-2-3Pony te doen,waarbij ze dan moeten staan zoals een pony.. :)*

Weten jullie nog spelletjes die de kindjes van die leeftijd leuk vinden en iets te maken hebben met Pony's?

Bedankt!

+Ik hoop dat het hier goed staat, anders Sorry

Suuszels

Re: Leuke Spelletjes voor kindjes van 6-8jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:40

Ik heb op mijn stage wel eens het spel Fruithapje gespeeld..
Elk kind krijgt dan een fruitsoort toegewezen (afhankelijk van de groep 3 of 4 verschillende soorten fruit bijv. appel, banaan en peer)
iedereen zit in een kring en eentje staat in het midden, als diegene appel zegt moeten alle "appels" op een andere plek gaan zitten, bij "banaan" de bananen etc.
Je kan ook fruithapje zeggen, dan moet iedereen op een andere plek gaan zitten.
Degene in het midden probeert steeds te gaan zitten.

Ipv fruitstukjes zou je de kinderen bijvoorbeeld Fries, Fjord of Shetlander kunnen noemen en ponyclub ipv fruithapje.

Heel veel succes!!

Noek__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 16:00

Suuszels schreef:
Ik heb op mijn stage wel eens het spel Fruithapje gespeeld..
Elk kind krijgt dan een fruitsoort toegewezen (afhankelijk van de groep 3 of 4 verschillende soorten fruit bijv. appel, banaan en peer)
iedereen zit in een kring en eentje staat in het midden, als diegene appel zegt moeten alle "appels" op een andere plek gaan zitten, bij "banaan" de bananen etc.
Je kan ook fruithapje zeggen, dan moet iedereen op een andere plek gaan zitten.
Degene in het midden probeert steeds te gaan zitten.

Ipv fruitstukjes zou je de kinderen bijvoorbeeld Fries, Fjord of Shetlander kunnen noemen en ponyclub ipv fruithapje.

Heel veel succes!!

Haha, Dankje, Bij ons noemt dat trouwens Citroen Citroen :D
Kan ik zeker gebruiken, Super bedankt _/-\o_