Ik ben nu een brood aan het bakken met mijn gasoven voor de eerste keer. Hij staat nu op stand 8 en het brood zit er al 40 minuten in en nog wil deze niet bruin worden..... wie weet de oplossing
Heb je een gewone gasoven (dus op leidingen aangesloten ) of een op een eigen tank?
Ann
Geplaatst: 09-07-09 10:49
Staat er geen informatie op het pak? Meestal staat daar aangegeven op welke stand een gas- of heteluchtoven moet staan. Persoonlijke ervaringen kan ik niet geven, brood bakken is niet zo mijn ding. Dat ga ik je niet aandoen.
Doet het gas het wel? Word hij wel warm. Wij hebben een profesionele gasoven, en af en toe doet de waakvlam het niet. Dan kunnen we hem wel aanzetten, maar dan doet hij niks. Normaal op stand 8 (weet niet of dat de hoogste is, wij kunnen de temperatuur bepalen) moet hij toch al aardig bruin worden lijkt mij nu.
Brainless
Geplaatst: 09-07-09 10:51
Was de oven al voorverwarmd voor je het brood erin deed?
oven was voorverwarmt, gas doet t en word warm ,heb n gewone gasoven op n leiding en ik kook niet uit een kant en klaar pak maar met meel/gist enzo
Brainless
Geplaatst: 09-07-09 11:06
Is het brood wel (goed) gerezen?
Noeps
Geplaatst: 09-07-09 12:30
Op het werk hebben we ook een gasoven, het duurt erg lang voordat broodjes bruin worden, maar zodra ze bruin zíjn gaat het ook erg hard. Binnen 5 minuten zijn ze dan ook wel zwart als je niet oplet