achterlijke idioten!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mackkwek

achterlijke idioten!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 01:35

oke,.luister en huiver.
kon net niet slapen,dus wat doe ik,.. ik wandel de trap af in het donker.
ondertussen hoor ik door het open raam een stel jongeren praten en hard wegrennen.
ik loop in het donker mijn woonkamer in en wat zie ik? een raar soort flikkerlicht.

ik open de lamellen en kijk naar buiten waar het licht vandaan komt,.en dan:

BRAND!!!!!!!

ik ren naar boven naar mijn kerel(lees: ik strompel,want heb gescheurde enkelbanden) want naast ons bed ligt mijn mobieltje.
heb toen direct 112 gebeld.

we wonen aan een plein met garageboxen en alle achtertuinen grenzen aan dit plein.
de brand was aan de andere kant van het plein.

het is inmiddels al de 2e keer in 2 weken tijd en weer bij hetzelfde huis.
wederom was als eerste de hele heg in de brand gestoken en was aan het overgaan naar de garageboxen.

Durven jullie wel?? in dat huis wonen twee hoogbejaarde mensen !!!
ze stonden trillend te kijken wat er gebeurde en waren helemaal in paniek!
wat is de lol ervan om mensen in gevaar te brengen???en dan nog wel mensen die zich met moeite zelf kunnen redden????

gelukkig was de brandweer er supersnel bij(mijn complimenten aan die heren) anders had het weleens veel slechter af kunnen lopen.

is maar goed dat die mensen weggerend zijn,.want anders had ik ze hoogst persoonlijk de nek omgedraaid.

pfffff sommige mensen!!!

zo hehe,.dat is er even uit

Cassidy

Re: achterlijke idioten!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 01:40

Als je een vermoeden hebt wie het kan hebben gedaan, zou ik daar melding van maken. De daders behoren een dergelijke douw te krijgen dat ze er nachten niet van slapen en het uit hun hoofd halen om dergelijke acties in de toekomst nog een keer uit te gaan halen.

In een woord: wat een stel potentiele moordenaars. En het ergste is, als ze gepakt worden, krijgen ze een taakstraf van een aantal jaar, en niet wat ze behoren te krijgen...:r

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 01:50

Walgelijk dat soort types...

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 01:58

Ik denk dat zoiets iedereens grootste angst is... Brand midden in de nacht...

De lafbekken! Snel wegrennen ook nog! Hoop dat de daders bekend zijn en snel gepakt worden, voor jullie gemoedsrust. En dat de schade meevalt.

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 02:10

man man, ben ik ff blij dat ik niet zo'n vrienden heb.
wie doet nu zoiets??? en vooral bij oude mensen ook nog.. (niet dat ze het bij jonge mensen wel moesten doen maar oke..)

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 02:34

Pff, wat een mafkezen!
Ik denk dat ze het gevaar er niet van inzien..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 04:22

volgens mij spoor je niet helemaal als je zoiets doet.
gelukkig was de brandweer optijd aanwezig :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 05:12

wat is het nut van brandstichting he? eikels.

gelukkig was je er op tijd bij en zijn je overbuurtjes er redelijk vanaf gekomen :j

Davinia_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 06:31

Jeetje, wat een kl**tzakken zeg!! Gelukkig dat jij het gezien heb, wie weet was het anders heel anders afgelopen!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 07:26

Cassidy schreef:
Als je een vermoeden hebt wie het kan hebben gedaan, zou ik daar melding van maken. De daders behoren een dergelijke douw te krijgen dat ze er nachten niet van slapen en het uit hun hoofd halen om dergelijke acties in de toekomst nog een keer uit te gaan halen.

In een woord: wat een stel potentiele moordenaars. En het ergste is, als ze gepakt worden, krijgen ze een taakstraf van een aantal jaar, en niet wat ze behoren te krijgen...:r

een paar jaar? een paar uur zul je bedoelen....

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 07:29

bah wat een misbaksels... Een geluk bij een ongeluk dat je niet kon slapen en het daardoor opgemerkt hebt!

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 07:38

Politie doet toch niks :( ; mijn buurjongen en vriendje (13 jaar) hebben al een paar keer bij mij bijna alles in de fik gestoken door een kampvuur van oud papier bij mij voor de deur te maken en rotjes te gooien (heb een rieten dak) :( .
We moesten 8x bellen voordat de politie überhaupt kwam en vervolgens was het 't geijkte nederlandse "foei jongen met aai over de bol". Niks taakstraf, terwijl we fotomateriaal en getuigen hadden _-:(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 07:39

Je zou die gasten zelf in de fik moeten mogen steken..............
Ongeveer 2 jaar terug was het hier ook echt een drama!
IEDER weekend werden er een paar schuurtjes in de brand gestoken!!! Sommige mensen durfden gewoon zaterdagnacht niet meer te gaan slapen! Op een gegeven moment liep het zo uit de hand dat het ook bij schuurtjes gebeurde welke direct aan een woonhuis vastzaten....... Er is gelukkig nooit persoonlijk letsel bij geweest, maar de angst!!! De dader is uiteindelijk op heterdaad betrapt (overal werden buurtwachten ingezet), maar ik weet helaas niet wat de straf was.
Wat ik er wel vervelend aan vond, was dat mensen al heel gauw wisten om wie het ging en dat de ouders het behoorlijk te verduren kregen! Dat ze de dader op wat voor manier dan ook het leven zuur maken, prima! Maar o.a. steeds bij de ouders de ramen in gooien vond ik niet gepast.
Hoop dat ze hier ook heel gauw de dader te pakken krijgen, want straks loopt het wel een keer verkeerd af!!!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 07:42

Ongelooflijk!
Maar goed dat je toevallig wakker was en de brandweer kon waarschuwen! Jammer dat je ze niet goed hebt kunnen zien, nu is het nog maar de vraag of de politie ze kan pakken. Misschien wel als dit vaker voorkomt in de wijk en het dezelfde brandstichters blijken te zijn.

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 08:09

Nouja dat geloof je toch niet?? Dat soort mensen begrijp ik echt waar niet. Wat is er nou leuk aan om iets in de hens te steken waarvan je wéét dat het gevaarlijk is?!! Arme mensen die dit zijn overkomen.. Goed dat je het hebt gezien!!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 08:12

nou ja zeg..

kan de politie de komende weken niet 's nacht gaan waken daar? ik heb gehoord dat ze dat hier in de "probleemwijk" zegmaar ook doen, waar heel veel wordt ingebroken enzo...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 08:13

Kentaro schreef:
Wat ik er wel vervelend aan vond, was dat mensen al heel gauw wisten om wie het ging en dat de ouders het behoorlijk te verduren kregen! Dat ze de dader op wat voor manier dan ook het leven zuur maken, prima! Maar o.a. steeds bij de ouders de ramen in gooien vond ik niet gepast.

Hoe oud was de dader in dat geval, en woonde hij nog thuis?

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 08:17

Wat een achtelijke mensen, dat doe je toch niet, ik snap de lol er echt niet van.
Vroeger viel ik altijd in slaap met de gedachte dat ik wel eens wakker zou ''kunnen'' worden in een brand. was er best een beetje bang voor dat mensen zulke dingen doen.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 08:21

wat een stelletje achterlijke gladiolen zeg!!! :( wat een geluk bij een ongeluk dat jij wakker was en het op tijd hebt gemeld.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 08:22

Wat een stel debielen zeg.. Ik hoop dat ze snel opgepakt worden!!
Echt beter dat jij niet kon slapen anders was het misschien wel heel ongelukkig afgelopen!

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 08:38

dankjulliewel voor jullie reacties.

zit hier met dichte luikjes achter de comp,want lag pas om 5 uur in mn nest.
politie was ook nog hier langs geweest,maar helaas kon ik ze niet meer vertellen dan wat ik gehoord had.
zat net ff te kijken bij de achterbuurtjes,..maar tje,.. heg is bijna helemaal weg en zwart op de garageboxen.

iedereen heeft echt mazzel gehad gisteren.
het waaide zo hard dat de vonken om je oren vlogen(zelfs in onze tuin en das toch zo'n metertje of 20 er vandaan)
gelukkig had mijn kerel gister de partytent weggehaald door de harde wind

maar goed,..vind het doodsneu voor die mensen,...ging dus pas om 5 uur naar bed en toen brandde het licht nog bij hun,.....die arme oude mensjes(zijn al eind 70) zullen voorlopig denk ik erg slecht slapen,...zeker omdat dit al de 2e keer is in 2 weken tijd.

snap gewoon niet wat sommige mensen bezield,....

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 10:08

even update-je:

achterbuurmannetje was net hier om me te bedanken dat ik 112 heb gebeld vannacht.

de schade is beperkt gebleven tot: 18 coniferen ,een tuinmeubelset,en roetschade in de eerste paar garageboxen.

het mannetje was er best wel ondersteboven van en zijn vrouw is op het moment helemaal in de war vertelde hij.

pff kan er nog steeds niet bij met mn pet,.. stelletje mafkezen

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:16

@cassidy, de dader is 17 en woont inderdaad thuis bij zijn ouders.

Fijn dat de schade 'beperkt' is gebleven, alleen zal de emotionele schade bij die arme mensen nog wel heel even blijven hangen........ (en uiteraard de angst wanneer het misschien weer zal gebeuren!)

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:02

Helaas blijven er altijd van dat soort eikels rondlopen die het leukvinden om dingen in brand te steken.
2 Jaar geleden kwamen we van zomerfeesten af in Boxmeer bij het stadion, en vanaf daar zagen we al keiveel rook. Toen moesten we door een pad fietsen waar een garage in brand was gestoken. Dat is echt verschrikkelijk. Pillikanen noemen ze dat soort mensen toch, die brand aansteken? En meestal staan ze zelf ook nog bij de brand toe te kijken.
Stelletje hufters.. en dan ook nog hier in Ned als ze ze te pakken hebben, maar een of andere taakstraf die ze dan krijgen. Ze moesten hier eens een keer veel strenger worden zodat ze er eens van leren!!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:45

Moelie schreef:
Pillikanen noemen ze dat soort mensen toch, die brand aansteken?

Pyromanen bedoel je... :')