Wajong-uitkering, waar nog recht op als je op kamers gaat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Wajong-uitkering, waar nog recht op als je op kamers gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 21:27

Ik heb een Wajong-uitkering, en ik heb per september wellicht mijn eigen plekje. :)

Nu wordt dit voor mij volledig geregeld via school (ik ga naar het REA College; deze school wordt 'gefinancierd' door het UWV), maar ik vroeg me af, zijn er nog bepaalde toeslagen, bedragen, etc. waar ik recht op heb?

Want aangezien ik dus een uitkering krijg, vallen er dus enkele dingen weg, dacht ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:15

Ik heb, terwijl ik ook een Wajong uitkering heb, van de IB-groep gewoon een tegemoetkoming scholieren ontvangen van 230 per maand (uitwonend). Ik deed 5 havo bij het volwassen onderwijs, dus kreeg geen studiefinanciering. Volgens mij krijg je dus wel gewoon bepaalde toeslagen, bedragen etc. Sowieso heb je altijd recht op een studiefinanciering (als je natuurlijk aan de gewone eisen voldoet), of een tegemoetkoming scholieren vanaf je 18de als je bijvoorbeeld via het volwassen onderwijs les krijgt. Of is dat niet wat je bedoelde?

Daphna

Re: Wajong-uitkering, waar nog recht op als je op kamers gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:12

Je hebt volledig recht op studie financiering. Op de site van het uwv kan je er meer over vinden.