Ik zie het zo niet echt meer zitten..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moiryn

Ik zie het zo niet echt meer zitten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 19:18

Ik zit met vanalles. Op school ben ik volgens mij de meest gehate persoon ooit, door een ruzie met een van de populairste meisjes op school. Ze stookt mensen tegen me op, die me nu haten zonder ooit met me gesproken te hebben. Nu heb ik er niet zoveel last van, ze zeggen niks, maar ik vóel gewoon dat ze me liever kwijt zijn. Ik vind het heel vervelend om zo te leven. Heel veel mensen hebben een verkeerd beeld van mij, en mogen me daarom al niet. Volgend jaar kom ik in een klas met meisjes waarvan er maar 1 mij mag. Maar ze is niet een goede vriendin ofzo, we mogen elkaar gewoon. Al mijn goede vriendinnen van de basisschool zitten op een andere school, en ik wil eigenlijk heel graag daar naar toe.

Vorig jaar had ik een echt goede vriendin, maar nu niet meer, nu is ze alleen maar aardig tegen me als ze me nodig heeft. Iedereen die ik echt aardig vind gaat weg. Een meisje waar ik heel goed mee kan opschieten blijft zitten, 2 andere vriendinnen gaan naar een andere school. Ik zie het nut er niet van in om nog iemand echt te leren kennen, iedereen die nu overgaat naar het 3e jaar heeft al enorme vooroordelen over mij door dat populaire meisje. En ik ben bang dat ik weer ruzie krijg, want als ik ruzie heb kan ik me niet goed inhouden qua schelden/slaan. Ik zie er eigenlijk elke dag weer tegenop om naar school te gaan, ik vind er niks aan. Ik kan ook helemaal niet met leeftijdsgenoten omgaan, vind ze altijd erg naïef en kinderachtig. Nu ik maar net over ben, heb ik het volgend jaar al helemaal druk met school. Ik moet bijlessen hebben, moet met vertrouwenspersoon praten en heb allerlei dingen met de GGD (wat ik doodleuk maandag pas hoorde van mijn moeder, nadat ze ongeveer 2 maanden geleden een gesprek heeft gehad waar ik niet eens van wist waar het over ging.), maar ik heb gewoon helemaal geen zin in school. Ik heb nergens zin in. Ik vind niks leuk. Het liefst zit ik de hele dag achter mijn computer, wat ik ook vaak doe, maar dan gaat mijn moeder zeuren dat ik er te veel achter zit. De laatste tijd ben ik een stuk vrolijker, door mijn ex-beste vriendin waar ik vaker mee omging, maar met haar ga en wil ik ook niet meer omgaan. Ik ben alleen nodig als zij dat wilt.

Aan de ene kant wil ik toch wel graag in deze klas blijven zitten om mensen te laten zien dat ik echt wel aardig ben, en niet zo als ze verwachten. Maar helaas kan ik heel moeilijk aardig zijn tegen mensen waarvan ik weet dat ze over me roddelen en me zonder me te kennen al niet mogen.

Ik kan mezelf niet zijn op deze school. Om eerlijk te zijn, ik weet niet meer hoe ik zelf ben. Op de basisschool was ik altijd het rustige, hardwerkende meisje. En nu ben ik compleet het tegenovergestelde. Maar hoe ik nu ben, voelt niet als mij. Ik ergerde me vroeger onwijs aan mensen die altijd druk en onrustig zijn in de les, en nu ben ik zelf zo. Ik herken mezelf zo niet.

Aan de andere kant mis ik iedereen van mijn oude school zo onwijs erg. Ik denk elke dag wel aan ze, en heb enorme spijt dat ik niet naar die school ben gegaan waar zij ook zitten. Er spelen nog meer dingen mee waardoor ik heel slecht in me vel zit, maar dat zet ik liever hier niet open op bokt.

Ik wil gewoon een goede vriendin die er altijd voor me is, waar ik alles mee kan delen. Het is gewoon zo moeilijk om er een te vinden, ik ben altijd bang dat ze me toch wel kwetsen.

Het maakt niet uit hoe goed ik m’n best doe, ik zal nooit goed genoeg zijn, heb ik zo het gevoel.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:21

:(:) Jeetje wat een verhaal zo... Mensen blijven je toch altijd in hokjes stoppen!
Kun je niet naar die andere school gaan? Zodat je daar opnieuw met frisse moed kunt beginnen?

irmadehoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:25

Ga eens praten met een schooldecaan of met je huisarts. Je hebt denk ik meer nodig dan een opbeurende berichtje op bokt.
Sterkte!

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 19:28

Rianneke schreef:
:(:) Jeetje wat een verhaal zo... Mensen blijven je toch altijd in hokjes stoppen!
Kun je niet naar die andere school gaan? Zodat je daar opnieuw met frisse moed kunt beginnen?

Ik zou wel willen, maar ik kan door dit alles me slecht concentreren en school interesseerde me niks dit jaar, waardoor ik maar net over ben naar havo3, terwijl ik gemakkelijk vwo aan kan. Ik weet dus ook niet of die vriendinnen op die andere school havo of vwo doen..

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:30

:(:)
laat het even bezinken en probeer bij jezelf erachter te komen wat jezelf wilt, zo te lezen ben je jezelf een beetje kwijt. Zorg dat je het zelf weer goed op de rit krijgt in wat je wilt en welke keuzes je ga maken.
We hebben allemaal wel eens dit soort periodes in ons leven, dat voelt waardeloos en erger, probeer te zoeken naar mogelijkheden en oplossingen, want die zijn er echt.
En de zon komt altijd weer op..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:30

jemig wat een rotverhaal!

ik weet hoe het voelt alleen was dit bij mij op de basis school en is het nu helemaal niet meer
ik werd ook bedreigt en geslagen etc.

je kunt het beste neer ja mentor of decaan gaan mocht je daar geen baat bij hebben twijfel niet om eens naar de directeur te gaan!
je kunt me echt altijd pb'en als je je verhaal kwijt wilt.moet ik heb een luisterent oor en weet hoe het voelt

liefs

Sentido

Re: Ik zie het zo niet echt meer zitten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:34

Ik heb ook zoiets mee gemaakt, alleen had ik het "geluk" dat ik het in 3havo mee maakte.
In 4 havo komen er meestal veel nieuwe mensen op school en kon ik mijn eigen vrienden maken. De 4e en 5e heb ik namelijk enorm veel lol gehad met mijn vrienden.

Probeer vooral je niet te veel van die anderen aan te trekken. Ga je eigen ding doe en niet je constant aan hun bewijzen. Als zij zo stom zijn om achter dat meisje aan te lopen is hun probleem. Want zij missen daardoor een ontzettend leuk meisje in hun leven ;)

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 19:36

Nou ik kan moeilijk naar mijn mentor gaan, ik heb vakantie :+ Wel lief van je hoor! :P

@garny45: Ik ben mezelf inderdaad kwijt, maar dat is al sinds het einde van de basisschool. Heb toen een probleem opgelopen (zet ik liever niet op bokt, als je het wil weten; PB) waar ik nog steeds mee rondloop, en dat is iets waar ik zelfs met hulp zeker weten m'n hele leven rond mee ga lopen. Ik weet af en toe niet wat ik wil.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:53

moiryn, het belangrijkste is dat je jezelf weer terug vind. Paarden zijn mijn beste therapeut, als ik bij mijn paard ben weet ik precies wat ik wil en waar naar toe ( bij wijze van spreke dan) paarden zijn dus een enorme hulpbron voor mij. Misschien ook voor jou, of iets of iemand anders. Focus je op de dingen die goed voor je zijn en die jij wilt.
Over dat wat je is overkomen of wat je hebt opgelopen dat is wel waar je wat mee moet gaan doen voor jezelf, het kan zijn dat dat aan de oorsprong van je problemen nu ligt.
Sterkte !

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 19:59

Ja, ik ben dol op paarden maar..Ik heb ongeveer 3 a 4 maanden terug mijn lievelingspony van de manege verloren. Het was de enige waar ik een klik mee had, de rest van die pony's spreken me gewoon niet aan. Ik durf ook niet meer naar die manege, ben bang om er weer zo aan herrinert te worden. Ik wil heel graag weer rijden, maar dat durf ik ook niet door dat probleem weer. Ben ook een hele slechte ruiter als er anderen bij zijn, in een groepsles bijvoorbeeld, en ik kan dan helemaal gaan stressen om het kleinste foutje wat ik maak. Ik wil heel graag een eigen pony, maar dat kan gewoon niet want daar is het geld niet voor hier.

Karen_enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:05

Ach meis wat een verhaal, wat stom ook dat je ruzie hebt met dat populaire meisje. :(:) Ik kan zelf ook helemaal niet tegen zo'n types ! En wat rot dat ze iedereen tegen je opzet, ze kan het blijkbaar niet alleen af? Ik heb in dezelfde situatie gezeten en ik was bang om naar school te gaan, ik heb een keer een rake klap in m'n gezicht gehad. Het meisje had namelijk een groepje op me afgestuurd, en ik zat dan lekker met 1 vriendin op een bankje met een groep van 20 meisjes om me heen..
Wat hierboven al is gezegd, probeer jezelf terug te vinden. Je voelt jezelf niet goed en je weet dat je jezelf niet bent. Alleen door jezelf te zijn kan je comfortabel voelen bij iemand anders. En dat die twee meisjes blijven zitten, wil toch niet zeggen dat je nietmeer met ze kan omgaan?
Op de speelplaats loop ik namelijk ook bij mijn vriendinnen, die niet bij me in de klas zitten ;)

Over dat paardrijden, jij hebt een negatief beeld over je rijstijl. Paardrijden doe je toch voor je plezier? En je volgt lessen om bij te leren. Vlug terug naar de manege dus! En lekker vriendinnen maken met de meisjes uit je les, ze hebben namelijk al een interesse dat ze met jou delen. PAARDEN! Iedereen maakt foutjes tijdens het rijden, zelfs de beste ruiters, en daar gaan ze je helemaal niet om uitlachen. Probeer het gewoon nog een keer, niet denken aan de eventuele fouten die je kan maken. Gewoon lekker bezig zijn met het paardje. :)

Probeer er eens met iemand over te praten, dat kan écht opluchten!
Ik ben er zeker van dat het wel weer goedkomt meis, verlies de moed niet :)

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:05

meis, ik denk dat het voor jou belangrijk is om een goede vertrouwenspersoon te vinden waar je alles aan kwijt kunt en een luisterend oor aan hebt. Uit eigen ervaring weet ik dat dat heel prettig is. Daarnaast zou ik eens serieus overwegen om naar een andere school te gaan, want dit lost zich niet zomaar op, en zoals je het hier verteld is het heel heftig!

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 20:10

Ik wil ook heel graag paardrijden, de manege is fijn, zijn vriendelijke meiden daar allemaal, maar die pony's..Ik heb niks met die pony's daar. Heb op allemaal 1 of meerdere keren gereden, en ik heb die klik gewoon niet met ze.

Die 2 meisjes die blijven zitten gaan beiden naar een andere school.

Ik heb op school contact met de vertrouwenspersoon, alleen kan ik heel moeilijk met mensen praten. Mijn mentor heeft ontzettend zijn best gedaan om mij over te laten gaan, heeft meerdere malen me laten weten dat ik z'n favoriet ben, dat ik een hartstikke leuk mens ben, ik vind het prima om met hem te praten maar zodra het over die problemen gaat klap ik dicht en zeg ik niks meer. Het valt hem ook op, hij heeft mijn moeder verteld dat ik heel gesloten over kom. Mijn moeder vat dat heel anders op, ze denkt dat ik me beter dan de rest voel. Ik vind dat heel jammer want als er iemand onzeker is ben ik het wel.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:13

Daarom moet je iemand zoeken waar je wel goed mee kunt praten. Ik heb zelf ook mijn hele puberteit problemen gehad, en elke keer therapeuten met wie het niet klikte. Die hebben me uiteindelijk allemaal niet geholpen. Nu een jaar geleden kwam ik bij PsyQ terecht, en daar vond ik wel iemand met wie het klikte. Nu gaat het zo goed met me, dat had ik nooit kunnen hopen!

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 20:16

Heel fijn dat het goed met je gaat nu! :D

Ik ben gewoon heel bang mijn gevoelens te tonen, als ik dat doe raak ik die persoon op de een of andere manier toch weer kwijt.

Ik pas er ook helemaal niet bij soms op school. Vorig jaar was ik het type dat altijd ruzie maakte, nooit met vriendinnen afsprak, niet naar het strand ging in de zomer, niet naar de bios ging, nooit bij iemand bleef logeren.

Dit jaar is dat helemaal veranderd, behalve het naar het strand gaan, of uberhaupt ergens waar je in weinig kleren rondloopt, maar het is dat ik niemand daarvoor heb. Ik wil iemand die ik kan vertrouwen, ieman die me niet zal laten stikken, maar ik kan niemand vinden.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:28

Heeft dat strand-ding toevallig iets te maken met het uiten van opgekropte emoties? Het klinkt me namelijk een beetje bekend in de oren.

Over die vertrouwenspersoon, een professioneel iemand is er voor JOU, en ALLEEN voor jou. Ze zal het nooit iemand anders vertellen en ze zal je nooit veroordelen. Ze zal er ook zijn totdat jij aangeeft haar niet meer nodig te hebben.
Dit moet je je realiseren, en ik benadruk nogmaals, zorg dat je iemand vind waar het mee klikt!!

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 20:30

Nee, meer met uiterlijk :P

ik vind de vertrouwenspersoon op school wel heel erg aardig, maar vind het zo eng eigenlijk. Niet het vertellen van dingen, maar meer dat ik dan afspraken moet maken, uit de les moet gaan om er heen te gaan. Ik werd dit jaar al bestookt met vragen toe ik naar de SOVA- training ging.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:32

Goedzo, geen gekke dingen gaan doen hoor! schiet je niks mee op!
ga dan lekker naar een instelling buiten school, dan hoeft niemand het te weten. Ga om te beginnen eens met je huisarts praten

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 20:37

Zo, ik heb een wat positiever berichtje.

2 van mijn beste vriendinnen van de vorige school gaan havo doen op die school, 1 vwo. Dus als ik het aan mijn moeder vraag kan ik misschien bij hun in de klas!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:59

Och jeetje, dit klinkt wel heel erg bekend... Ik heb zo'n beetje hetzelfde meegemaakt, en ben altijd ontzettend gepest. Als ik je profiel zo zie, denk ik dat er een hoop jaloezie bij komt kijken. Want je bent een ontzettend mooie meid, en zodra de populaire meiden van school dat ook zien, ben je een bedreiging voor ze en gaan ze zo doen. Uit de weg ruimen heet dat ;). Maar laat je niet uit het veld slaan, probeer zoveel mogelijk jezelf te blijven en laat ze een poepie ruiken!

De aanhouder wint, en laat maar zien hoe aardig je bent. Probeer jezelf ook zoveel mogelijk rustig te houden, wees volwassen. Het drukke en onrustige gevoel komt vooral voort uit onzekerheid, je weet niet hoe je je moet gedragen. En terecht! Je voelt je daar niet lekker, en hoe moet je dat uiten? Dus gewoon lekker jezelf proberen te zijn. Hoe moeilijk dat ook is...

Ik wil je niet demotiveren, maar bij mij hield het pas op toen ik naar de beroepsopleiding ging... Ik vond toen eindelijk rust, en kon geweldig met de meiden van mijn nieuwe klas. Zorg ervoor dat dit voor jou niet hoeft te gelden, en ga ervoor!

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 21:02

Haha jaloezie zal het niet zijn, denk ik zo. Ben niet bepaald de slankste en dan is dat leuke koppie niet zo leuk meer. Althans, dat zeggen ze :+

Ik wil ook gewoon graag me open stellen naar anderen, maar ben gewoon zo bang dat ik gelijk uit de toon val bij die andere mensen in de klas. Ik heb geen problemen met aardig zijn, maar met gesprekken beginnen, ben altijd bang dat ze denken 'Waar heb jij het nou weer over/Waarom praat je tegen me' en dat is nogal demotiverend..

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:04

tja... ik heb dit ook gehad op de middelbare school daarna de laatste 2 jaar van mn 4 jarige MBO opleiding ook (klas met alleen maar meisjes) en daarna op het HBO heb ik pas echt mn plekje gevonden....

ach en anders ben ik je vriend hoor :) altijd een luisterend oor als je me nodig hebt... PB anders maar voor MSN

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 08:34

meid wat jij moet doen is je hobby weer oppakken zodat je je ergens op kunt verheugen als je een baal dag hebt!
En je bent wel knap!!!Ik heb net je profielfoto bekeken en je hebt me een leuk smoeltje!!!!!(sorry,moedergevoelens komen omhoog)Maar ik meen het.
En je uiterlijk wat betreft je figuur,sow wat?Wees maar blij dat je spek op je ribjes hebt,weet je hoe dat heet?Babyspek!Als jij een paar jaartjes verder bent dan is dat allemaal verdwenen.
Ga lekker naar de manege,relax en wees jezelf.En pin je niet zo op het wensbeeld "beste vriendin" dat komt vanzelf,juist als je er minder mee bezig bent.Misschien is iemand wel op zoek naar jou!!!
En je hoeft niet je best doen om aardig te worden gevonden,nergens voor nodig!De aantrekkingskracht zit hem juist in het jezelf zijn,echt waar!
Dus mijn raad voor jou is : pak je hobby weer op,doe leuke dingen met je paardje op de manege en misschien is het wel leuk om een verzorg pony of paard te zoeken?
En hecht alsjeblieft niet zo veel waarde aan wat anderen denken en zeggen,dat heb je niet nodig!
Daar lijk je me veelste intelligent voor.

Dus kop op en ga ervoor,laat je niet door die anderen uit het veld slaan,ze zijn je vriendschap niet waard!!!!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:23

Jeetje dit is niet leuk! Kan je niet eens proberen te praten met de mensen die jou niet mogen? Wie weet heldert dat het een en het ander op en lucht het voor jou ook heel erg op? Ik begrijp dat dat niet makkelijk is.. maar zo gaan jullie er ook niet uitkomen begrijp ik?

Ik ga in september zelf ook weer naar school sinds 3 jaar, ik ben er eerlijk gezegd ook een beetje bang voor dat ik niet goed met klasgenoten kan opschieten.. alhoewel dit nog niet is voorgekomen bij mij ben ik er toch bang voor.

Maar ik denk echt dat dit even de enigste optie is, ga een gesprek met ze aan, wie weet scheelt dit een hele hoop!

Succes verder met alles!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:30

Tsja kijk meid je moet maar zo denken nieuw schooljaar nieuwe kansen, is er eventueel een paralel klas waar je naartoe kunt? Ik heb in de 2de ook een vreselijk jaar achter de rug en bleef ook bij dezelfde klas. Je moet zelf proberen meer voor mensen open te staan dat kan enorm helpen, soms doe je onbewust mensen afschrikken. Verder doe je al best veel om er beter mee om te gaan. Ik heb toen ook een vertrouwenspersoon gehad en had daar echt wel wat aan. Misschien valt het ook wel mee na de vakantie. Bij mij was dat wel zo iig.