Domme vraag over woonboten en riolering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

Domme vraag over woonboten en riolering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 19:26

Oke haha, ik woon in een huis aan de rijn en zwem met dit weer dus vaak in het water. Doe ik al mijn hele leven en het is hartstikke gezellig met allemaal mensen uit de straat enzo die ik nog van vroeger ken. Nou stond ik dus bij mijn buurman op het steiger een beetje naar het water te staren gisteravond.. en toen hadden we het erover hoe het zo zijn als het water heel helder was geweest,en dat je dan waarschijnlijk nooit meer zomaar de rijn inspringt zo vies :)
Toen kwamen we op 't onderwerp riolering en woonboten.. hebben die eigelijk een soort van riolering of word alle ontlasting enzo zo a la minute gelijk 't water in gedumpt :+ ?

Carmen

Re: Domme vraag over woonboten en riolering

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:27

Oké hier ben ik ook wel benieuwd naar. :)

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:28

Voor zover ik weet horen die boten een soort vat te hebben wat regelmatig geleegd wordt ergens..(?)

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:35

Dus dan moeten bepaalde mensen onder de boot door zwemmen om het af te koppelen en dan mee te nemen of iets?

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:36

Laatst bijgewerkt door sunny_l0ve op 08-07-09 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:37

De meeste arken zijn met pompen aangesloten op de riolering, schepen hebben vaak inderdaad een septictank of iets dergelijks, iig diegenen die nog te varen zijn :)

En dan nagaan dat men tot 2005 hun vuilewater gewoon nog mochten lozen :P
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 08-07-09 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:38

Nee hoor dat kan gewoon van af de boot worden leeggezogen geloof ik.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:38

Volgens mij zijn woonboten gewoon aangesloten op de riolering :) En anders hebben ze een septictank die regelmatig geleegd moet worden (leeg gepompt worden die).

Ontlasting mag je niet in het water dumpen is milieuvervuiling..

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:44

Eigenlijk ook wel logish ja.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:37

Frouk schreef:
De meeste arken zijn met pompen aangesloten op de riolering, schepen hebben vaak inderdaad een septictank of iets dergelijks, iig diegenen die nog te varen zijn :)

En dan nagaan dat men tot 2005 hun vuilewater gewoon nog mochten lozen :P

Marieke_K schreef:

Lijkt mij erg sterk dat er nooit iemand 'stout' is en het toch lekker doet... ;)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:40

Marieke_K schreef:
Volgens mij zijn woonboten gewoon aangesloten op de riolering :) En anders hebben ze een septictank die regelmatig geleegd moet worden (leeg gepompt worden die).

Jakkes..
*ziet ineens een drol voorbij zwemmen..*

Nee, of ze zijn aangesloten op het riool, of er is een septictank aanwezig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:41

Marieke_K schreef:

:') hoe denk je dat dat gaat met 'gewone' boten? dat gaat zo het water in hoor.. als wij met de boot op vakantie waren, en diegene die naast ons lagen moesten een grote boodschap doen dan moest je even niet gaan zwemmen.. gaat zo het water in hoor.. en ja je zag het wel eens voorbij drijven.. er zit wel een wc in maar het wordt niet opgeslagen in een tank ofzo, als je doorspoeld komt het in het water terecht.. hoe dat met woonboten zit weet ik niet..

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:43

ik heb zelf op een woonboot en ark gewoond.
wees niet bang,riolering is netjes geregeld.

maar wat ik niet snap is dat jullie je druk maken over die 3 arken in nederland terwijl er 1000enden prive jachtjes rond touren....

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:50

ik woon toevallig op een woonboot aan de maas.
onze douche water gaat zo de maas in ( wat waarschijnlijk ook
niet mag ) en de toilette heb ik eigenlijk geen flauw idee
( vriendlief denk ik wel, is helaas niet thuis ) als
mijn ventje thuis komt zal ik het wel vragen.

één ding weet ik zeker : het is heerlijk wonen !

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:38

dees_daan schreef:
Marieke_K schreef:

:') hoe denk je dat dat gaat met 'gewone' boten? dat gaat zo het water in hoor.. als wij met de boot op vakantie waren, en diegene die naast ons lagen moesten een grote boodschap doen dan moest je even niet gaan zwemmen.. gaat zo het water in hoor.. en ja je zag het wel eens voorbij drijven.. er zit wel een wc in maar het wordt niet opgeslagen in een tank ofzo, als je doorspoeld komt het in het water terecht.. hoe dat met woonboten zit weet ik niet..

Niet meer. Sinds 1 juli is het verplicht om een vuilwatertank te hebben. Je mag je vuile water (inclusief ontlasting dus) niet meer zomaar lozen. Hier heb je speciale punten voor bij heel veel havens.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:06

droom verder Shiloh.
in de praktijk gaat het anders. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:18

in de praktijk gaat het idd anders, de vakantieboten hebben dat echt niet allemaal hoor.. dat is hetzelfde met tentjes opzetten, mag niet, gebeurd wel, kruisnetten (totembellen noemen ze dat geloof ik) mag niet, gebeurd wel..

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:29

Gatver, ik ga nu dus never-ever meer ergens het water in waar die bootjes komen.............

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:23

de boetes zijn anders niet zuinig hoor! Als ze je er op betrappen (en zoiets gaat sneller dan je denkt)

Ik denk dat een heel groot deel van de recreatieve scheepvaart het risico niet neemt en gewoon netjes een vuilwater tank laat installeren (Als ze het niet al hebben) Mijn ouders hebben het er in ieder geval netjes in zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:54

Oreo schreef:
Gatver, ik ga nu dus never-ever meer ergens het water in waar die bootjes komen.............

en daarvoor deed je het wel? :+ 1 drol op al dat water doet niets hoor.. anders zou er niemand geweest zijn die met de boot op vakantie ging.. denk je dat al die vissen een toilet hebben? die ontlasting komt ook gewoon in het water hoor.. dode vissen vergaan ook in het water.. verder wil je op sommige plekken niet weten hoe de bodem is.. wij zijn een keer omgeslagen met ons zeilbootje en konden niet eens op de bodem staan zo drasserig was het daar.. en dat komt niet door een paar drollen ;)