Toen kwamen we op 't onderwerp riolering en woonboten.. hebben die eigelijk een soort van riolering of word alle ontlasting enzo zo a la minute gelijk 't water in gedumpt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Frouk schreef:De meeste arken zijn met pompen aangesloten op de riolering, schepen hebben vaak inderdaad een septictank of iets dergelijks, iig diegenen die nog te varen zijn
En dan nagaan dat men tot 2005 hun vuilewater gewoon nog mochten lozen
Marieke_K schreef:Ontlasting mag je niet in het water dumpen is milieuvervuiling..
Marieke_K schreef:Volgens mij zijn woonboten gewoon aangesloten op de rioleringEn anders hebben ze een septictank die regelmatig geleegd moet worden (leeg gepompt worden die).
Ontlasting mag je niet in het water dumpen is milieuvervuiling..
Marieke_K schreef:Ontlasting mag je niet in het water dumpen is milieuvervuiling..
dees_daan schreef:Marieke_K schreef:Ontlasting mag je niet in het water dumpen is milieuvervuiling..hoe denk je dat dat gaat met 'gewone' boten? dat gaat zo het water in hoor.. als wij met de boot op vakantie waren, en diegene die naast ons lagen moesten een grote boodschap doen dan moest je even niet gaan zwemmen.. gaat zo het water in hoor.. en ja je zag het wel eens voorbij drijven.. er zit wel een wc in maar het wordt niet opgeslagen in een tank ofzo, als je doorspoeld komt het in het water terecht.. hoe dat met woonboten zit weet ik niet..
Oreo schreef:Gatver, ik ga nu dus never-ever meer ergens het water in waar die bootjes komen.............