ga je missen pap...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M3lisss

ga je missen pap...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 18:24

Om het even van me af te schrijven.. Mijn vader vertrekt morgen héél vroeg voor een paar maanden naar Uruzgan.. Wat ga ik hem missen!

Heb een ontzettend goede band met mijn vader. Met mijn moeder klikt het niet altijd even goed. Voor 2 jaar terug ging dat zelfs zo slecht dat ik totaal in een depressie ben geraakt. Gelukkig ben ik hier sinds een dik half jaar vanaf. Ben ook sinds 2 weken totaal van de medicijnen af!

Toch ben ik stiekem een beetje bang. Heb me vanaf het moment dat het nieuws bekend werd groot gehouden, maar toen ik net op stal was kwam het ineens allemaal eruit.
Ik ben zo ongelooflijk bang dat de band met m'n moeder weer verslechterd als mijn vader weg is. Gewoon puur omdat het voor iedereen een stressvolle tijd gaat worden...
Ik laat het niet merken. Omdat ik gewoon stoer ben en het niet snel laat zien als ik ergens echt mee zit, maar ook voor m'n 2 jongere broertjes, en m'n zusje van pas 9...

Marieke_K

Re: ga je missen pap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 18:56

Vervelend dat je vader een paar maanden weg gaat. Mijn oma zei altijd: Een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest.

Ik denk dat je je dus niet nu al zorgen moet maken om wat eventueel komen gaat maar gewoon de tijd over je heen laten komen. Succes :)

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 19:14

je oma heeft gelijk. Ik weet zeker dat als hij eenmaal weg is, dat het allemaal heel erg mee gaat vallen!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:15

Wat rottig voor je, ik weet hoe je je voelt meid!
Mijn vader werkt ook bij de landmacht, hij zou ook eens uitgezonden kunnen worden, een angstig gevoel!

Ik zou me inderdaad niet teveel zorgen maken over je moeder, en probeer te praten met iemand wie je vertrouwd over je gevoelens, geloof me; dat lucht op! :(:)

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:19

Heel veel sterkte ermee meid, wat moet het moeilijk zijn om je vader te moeten missen komende tijd, wetende dat hij naar een gebied vertrekt waar het op het moment vrij onrustig is en omdat je juist zo'n fijne band hebt met hem :(:)

Mijn vriend is ook militair en hoeft gelukkig (nog) niet op uitzending. Ook ik moet er voorlopig niet aan denken en kan al heel verdrietig worden als ik dat wel doe. Nu is het bij jou anders, want het gaat hier om je vader, toch een beetje de spil in het gezin :j

Heb je de mogelijkheid tot veel contact als hij daar is, of werkt hij veel buiten de poort? Probeer, als hij daar zit, je niet té groot te houden, want het opkroppen van gevoelens is natuurlijk nooit goed. Schrijf brieven, mail met hem, vertel hem dat je hem mist en hoe het thuis gaat. En wat je moeder betreft; misschien is het feit dat je vader nu weg is juist de kans om de band te versterken! :j Ik weet natuurlijk hoe de band tussen jullie nu is, maar probeer elkaar te steunen en ik hoop dat jullie er uiteindelijk sterker uitkomen! :(:)

Overigens is er hier op bokt ook een topic voor vrouwen/vriendinnen van militairen, maar jij met een vader als militair bent natuurlijk net zo welkom :) [HK] wie zijn mannetje is ook militair??

Sterkte met het afscheid morgenochtend en ik hoop op een goede uitzending voor je vader en voor jullie dat de maanden gauw omvliegen! :)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:21

M3lisss schreef:
Om het even van me af te schrijven.. Mijn vader vertrekt morgen héél vroeg voor een paar maanden naar Uruzgan.. Wat ga ik hem missen!

Heb een ontzettend goede band met mijn vader. Met mijn moeder klikt het niet altijd even goed. Voor 2 jaar terug ging dat zelfs zo slecht dat ik totaal in een depressie ben geraakt. Gelukkig ben ik hier sinds een dik half jaar vanaf. Ben ook sinds 2 weken totaal van de medicijnen af!

Toch ben ik stiekem een beetje bang. Heb me vanaf het moment dat het nieuws bekend werd groot gehouden, maar toen ik net op stal was kwam het ineens allemaal eruit.
Ik ben zo ongelooflijk bang dat de band met m'n moeder weer verslechterd als mijn vader weg is. Gewoon puur omdat het voor iedereen een stressvolle tijd gaat worden...
Ik laat het niet merken. Omdat ik gewoon stoer ben en het niet snel laat zien als ik ergens echt mee zit, maar ook voor m'n 2 jongere broertjes, en m'n zusje van pas 9...

kijk of je vanavond toch nog even met je moeder en vader samen hierover kan gaan praten, niet oordelen of wijzen gewoon zeggen dat je er toch wel angst voor heb en probeer te kijken wat jullie eraan zouden kunnen gaan doen, je kan er samen ook beter uit komen als je samen je best doet, maar dat moet wel samen..
Sterkte en verder heb je gelukkig bokt... ;)

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:29

Heel veel succes morgen ochtend, mijn mannetje zit er nu, die komt over 2,5 week terug en ik moet zeggen zo af en toe is t heel erg moeilijk maar de tijd gaat vliegensvlug!
Naar welk kamp gaat jou vader en voor hoelang?
Sterkte morgen!

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:29

wat een waardeloos rotgevoel heb je dan hé ?

mijn broer vertrekt 6 augustus naar afghanistan voor de tweede
keer. ook wij zullen hem een aantal maanden moeten missen,
en jammer genoeg is er dan een hoop stres voor moeders thuis.
ook al bel ik elke avond even hoe het met haar gaat en of ze nog nieuws
heeft gehoort maar dat brengt de spanning niet altijd naar beneden.

ikzelf heb ook niet een al te goede band met mijn moeder, maar wanneer
mijn broer de eerste keer in verweggiestan zat kwamen we toch wat
meer bij elkaar. voor jou is het een moeilijke tijd maar voor je moeder natuurlijk
ook. heb begrip voor elkaars verdriet en je kan altijd samen je verhaal kwijt,
dat is belangrijk.

veel succes meid !

hou je taai

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 19:37

Echt heel fijn dat iedereen zo lief is hier en dat ik m'n verhaal kwijt kan..

@ Mae: bedankt voor de link, ben meteen gaan posten!

@ Garny95: Moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo goed over durf te praten met mijn moeder. Het gaat sinds ik niet meer zo depressief ben eigenlijk super goed, dus ik weet eigenlijk wel dat het gevoel ongegrond is, maar het is meer gewoon een angst van stel dát.. En dat is denk ik ook voornamelijk omdat ik Juist met mn pa zo goed ben..

@ Jess: Ik weet eerlijk gezegd niet eens naar welk kamp hij precies gaat, zal het zo is ff aan hem vragen! Hij komt waarschijnlijk halverwege december terug.. dat hopen we dan maar!

@ Jarco: Het scheelt enorm dat ik nog thuis woon natuurlijk. Ga ook echt proberen er zo veel mogelijk te zijn. Jammer alleen dat ik eind aug. ook ge beginnen met een stage van 40 uur in de week, echt zuur dat dat precies tegelijk valt! Heb ook heel veel van men stage aan moeten passen omdat het wss wel een aantal keer voor zal komen dat ik onverwacht op moet passen etc. Gelukkig heeft het bedrijf er begrip voor!

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:51

Komt hij tussendoor nog terug Melissa? Want meestal mag je met 6maanden uitzending 2 weken op verlof :j

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:55

Heel veel geluk gewenst komende tijden meis, het lukt je zeker allemaal!

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 20:07

nee hij krijgt geen vakantie tussendoor.. :(

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:12

Succes! Ik weet hoe het voelt, mijn vader heeft ook altijd bij defensie gewerkt en werd ook regelmatig uitgezonden. Ik vond het ook nooit leuk, maar op een gegeven moment weet je niet meer beter. Voor mijn moeder was het ook niet makkelijk, altijd maar alleen thuis en in je eentje twee kinderen opvoeden, en we waren echt niet de makkelijkste voor haar. Pas nu besef ik eigenlijk door wat voor hel zij altijd gegaan moet zijn: je man in oorlogsgebied, en jij staat er thuis helemaal alleen voor. Geen wonder dat ze dan niet altijd even vrolijk was.

Mijn vader had in Uruzgan vanuit defensie wel gewoon internet en een telefoonlijn, dus we hadden wel contact en ik zat zelfs met enige regelmaat met pap te msn-en, erg gezellig voor zover hij er wat van snapte :) Die paar maanden zijn zo voorbij, maak er het beste van en geniet er van als hij straks weer thuis is!

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 20:14

ja das ook zo balen joh! hij heeft er toegang tot 1 veilige internetverbinding, maar die is kei duur, echt ZUUR

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:19

Hmm.. ik zat toch regelmatig wel een kwartier tot een half uur gezellig te kletsen.. heb pap er nooit over gehoord dat het duur zou zijn. Maar hij zat bij de luchtmacht, misschien zit daar nog verschil in??

Ik vond het altijd wel leuk als hij dan weer terug kwam, gingen we hem met het hele gezin ophalen op de basis en dan kwamen al die mannen en jongens weer hartstikke bruin de kist uit, jolige stemming als of ze op vakantie waren geweest in plaats van naar een conflictgebied, en ik heb ook nog een hele hoop leuke foto's en verhalen van pap daar. Bij gebrek aan een terras hadden ze bijvoorbeeld zelf een terras gebouwd (al mocht dat de keer er op ook niet meer), verhalen over de lokale bevolking, foto's met bekende politici.. etc. Ondanks dat ze voor mijn part een muur om dat hele gebied heen mogen zetten en ze het zelf laten uitzoeken daar in plaats van al die buitenlandse bemoeienissen, ben ik ontzettend trots op wat mijn vader voor zijn land heeft gedaan :)

(Jaja, verkapte patriot hier..)

Edit: nou is het net alsof hij bij de scouting zat :') Maar de vervelende verhalen hield hij meestal voor zichzelf of in ieder geval verborgen voor mijn moeder. Je zit thuis behoorlijk in de stress als je in het nieuws iets hoort over een bomaanslag en je vader komt niet online, maar achteraf bleek dan altijd dat het internet er even uit lag tot er daar meer duidelijkheid was over hoe en wat.
Laatst bijgewerkt door Snadrem op 08-07-09 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:20

En terecht Snadrem, ik heb ook gemengde gevoelens bij die hele missie, zeker nu de Amerikanen zich er nog meer mee gaan bemoeien, maar ik ben verdomde trots op al die mannen en vrouwen die daar zitten en zich inzetten voor vrede en veiligheid! :j

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:21

Ik zal toch vanavond nog wel even je gevoelens uitspreken. Vertel dat je het moeilijk vind dat je vader weg gaat, je zegt zelf dat het nu tussen jou en je moeder goed gaat, dus vertel dat je wel zin hebt in de tijd met haar samen (en probeer dan ook samen de weekenden als gezin wat leuks te gaan doen) maar dat je je vader ook erg zal missen.
Aangezien je net uit een depressie komt, en net van de medicijnen afbent lijkt het mij verstandiger hier over te praten, zodat het je niet nog eens overkomt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:22

Heel veel sterkte gewenst.
Hopelijk blijft de relatie met je moeder een beetje stabiel en krijg je geen terugval wat betreft je depressie. Het zal een moeilijke tijd worden.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 20:24

ik ook, ben ontzettend trots op mijn vader!
ik hoop alleen dat ie mij niet probeert te ontzien, en gewoon eerlijk is over wat ie daar mee maakt. Weinig kans denk ik xD

En nogmaals heel erg bedankt dat jullie allemaal zo meeleven.. Denk toch dat ik misschien maar eens een balletje op ga gooien bij mijn moeder.. Denk dat ze best wel goed gaat reageren.
Maar dan het volgende, dan wil ik eigenlijk weer niet dat mn vader het weet, want dan gaat ie zich weer zorgen maken, terwijl hij dáár zit en wij veilig thuis!

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:29

Wow! dat lijkt me zo moeilijk! z'n tijd zonder vader. (ik heb zelf ook een goede band met mijn vader.)
Ik wens je heel veel sterkte toe de tijd dat hij van huis is.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:30

Misschien maakt je vader zich al wel zorgen (ik denk allebij je ouders al wel) over hoe dit voor jou zal zijn, maar durven ze het hier niet met jou over te hebben, bang dat jij denkt dat ze geen vertrouwen in je hebben of zo.

In deze situatie is het het verstandigste om het met beide ouders te bespreken denk ik....

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 09:59

vanmorgen héél vroeg vertrokken! heb niet meer echt de kans gehad om te praten, ze waren gister niet zo happy dus laat het maar zo. Vreselijk om me pa zo te zien vanmorgen. Ik kwam beneden omdat ik het echt niet meer trok in mn bed (hij had gevraagd of we wilden blijven liggen, kwam een voor een afscheid nemen) en zag dat ie had gehuild.
Uiteindelijk konden we allebei weer grapjes maken,, ook al was het met een rare ondertoon.
Tsja, en nu is ie dus weg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:41

Oww sterkte joh!! lijkt me ook erg moeilijk..