Ik heb al controle uitwonenden gehad in een eerder jaar, maar de bewijzen die zij noemden kon ik niet overleggen. Gebeld naar de IBG dat vriend en ik in een woning van mijn schoonmoeder woonden dus dat er geen sprake was van koopcontract of huurcontract. Helaas pindakaas, dan moest ik dus gewoon betalen want dan kon ik geen bewijs overleggen
Dus nog even gemopperd dat mijn moeder daar ook in het systeem zit dus dat ze zo kunnen zien dat ik in Belgie woon en zij in Brabant, maar nee. Enfin, maandelijks 300 Euro gekort
om het terug te betalen.Wat schetst mijn ontzetting toen ik dit jaar weer een controlebrief kreeg?! Ik dacht al 'O nee, niet weer he,' en heb een niet-zo-vriendelijke-mail naar de IBG gestuurd waarin ik uitlegde wat ik vorig jaar had voorgehad en dat ik nota bene een vrouw van dertig ben met kind en man en of ze nu echt denken dat ik mijn poten op deze leeftijd nog steeds bij moeders thuis onder de tafel steek. Kreeg ik een mailtje terug dat ik in dat geval wel een verklaring van het gemeentehuis kon sturen dat ik op mijn adres woon en mijn ouders (moeder in dit geval) op een ander adres. (We gaan vooruit tov vorig jaar
) Dus naar het gemeentehuis gegaan en mijn moeder gebeld ervoor en uiteindelijk hadden we dat allemaal. Expres bewijsjes geregeld dat het al sinds 2004 (begin van mijn studie) tot nu toe zo is dat we apart wonen, aangetekend opgestuurd in de antwoordenvelop.
Krijg ik nu een bericht dat het te laat binnen was en dat het dus helaas pindakaas is, WEER een jaar lang verschil terugdokken! Nu ben ik dus enorm giftig want ik woon al tien jaar op mezelf en ik kan het bewijzen ook. Er is geen enkele reden waarom ik geen recht zou hebben op uitwonendenbeurs.
Ik mocht nog wel bezwaar aantekenen maar veel fiducie heb ik er niet meer in. Misschien moet ik maar bij de IBG gaan wonen, weten ze zeker dat mijn moeder er niet bij woont
(ik zie de volgende stap ook al hangen, want ik zie mijn biologische vader al niet meer sinds ik zes ben, dus ten eerste WIL ik geen contact met die man om zijn woongegevens, ten tweede weet ik niet eens waar hij tegenwoordig woont maar die zijn gegevens moeten dan natuurlijk ook?)
De IBG was op de hoogte dat ik het op ging sturen omdat ik dus eerder gemaild had met ze, hoe ik het dan op moest gaan lossen.
Misschien kan zij je helpen met een goede brief opstellen?