Wat is een goede internetsnelheid en provider

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Wat is een goede internetsnelheid en provider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 14:49

Hallo,

we gaan bijna verhuizen en mijn supersonische pc net binnen. maar ja een supersonische pc zonder internet is niets natuurlijk.
mijn vraag is welke internet provider kan ik het beste hebben en welk pakket.

DIt zijn mijn eisen/dingen die ik altijd doe.
- veel internetten
- foto's uploaden, bewerken en opslaan
- vaak naar rtlgemist en zo kijken.
- ik gebruik een hotmail e-mailadres, dus dat is niet nodig.

dat was m. alle tips zijn welkom

frankiej

Re: Wat is een goede internetsnelheid en provider

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:11

xs4all is een goeie. als je de lite versie neemt, ben je al een heel eind. wel wat duurder dan de rest maar gewoon goed

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:30

Ik heb goeie ervaringen met de provider die voorheen Wanadoo en toen Orange werd.. Online heet het tegenwoordig geloof ik..

Heb in 3 jaar tijd nog geen 1 keer gehad dat internet eruit lag, de snelheid die we hier halen is hartstikke goed (maar ik zit dan ook vrij dicht op het kastje...) Streaming loopt gewoon vloeiend hier..
Oja, ik betaal 25€ voor een 20mb verbinding :)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 23:11

Als je veel wilt uploaden, houdt dan de uploadsnelheid in de gaten,vaak hebben de goedkope abo's en/of providers een lage upload snelheid.
Verkijk je evenmin op aanbiedingen van bijv. 20 mb download, dit is niet gegarandeerd. Het is vaak TOT 20 mb.
Andere tip is kijk eens naar glasvezel, of het geleverd kan worden op jouw adres ofper wanneer... als je dat wat lijkt, let dan bijv. op de opzegtermijn maandelijks of jaarlijks.
Of via de tvkabel...
Heb je een laptop, is mobielinternet mischien iets.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 23:53

Daar heb je inderdaad gelijk in Alane.. Daarom zei ik ook al, mijn snelheid hier is prima, maar ik zit vrij dicht op het kastje ;) Scheelt echt, mijn schoonpa heeft hetzelfde internet als ik, maar bij hem zijn de snelheden toch beduidend lager dan bij mij..

Zag trouwens van de week dat Ziggo de snelheden verhoogt (tot wel 50 mb ofzo...) maar dan is weer de vraag of je überhaupt aan Ziggo wilt beginnen :P

Glasvezel is inderdaad wel een goeie tip, alhoewel dat volgens mij een stuk minder betaalbaar is dan adsl of kabel...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 23:55

Ik ben ook helemaal gelukkig met XS4ALL (nu even niet aangezien ik in het buitenland zit :+ ) idd net iets duurder maar goede service en nooit gezeur.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 23:57

Ik heb Ziggo, in het begin was het slecht vanwege de klantenservice die niet te bereiken is, maar nu supersnel. Ik heb een all-in pakket met tv, telefoon en internet. Kan snel downloaden en filmpjes kijken en ben totaal 60 euro per maand kwijt.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:49

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:53

Wij hebben tele2 internet en bellen voor 30 e per maand.
Snelheid is hier 19mb

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:34

horseylove schreef:
http://www.speedtest.com of nl
kan je je snelheid testen

dat meet je alleen de snelheid die je opdat moment kunt halen en dat is weer afhankelijk van de programma's die ook gebruik maken van de internetverbinding op dat moment kunnen dan je snelheid onderdrukken...
Het zegt dan nog steeds niets over de snelheid die max haalbaar is op die lijn.

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:48

ik zou geen casema nemen, vreselijk gedonder (bij mij althans)
casema zelf ligt er ook continu uit

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 06:42

Oliebeer schreef:
ik zou geen casema nemen, vreselijk gedonder (bij mij althans)
casema zelf ligt er ook continu uit

hmm dan ligt dat waarschijnlijk aan de woonplaats, want hier heb ik met ziggo (voorheen ook casema) totaal geen problemen meer.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:08

Bij iedere provider zijn wel negatieve dingen te vinden, of dat nu casema, ziggo, hetnet, xs4all, online of alice is....

Dat iemand problemen heeft met de verbinding kan zoveel oorzaken hebben,toen ik vorig jaar verhuisd ben heb ik de buren gevraagd welke provider ze hebben, en hoe dat beviel...
En die provider heb ik ook (woon in Duitsland) en na ruim 1 jaar, geen problemen/geen uitval (tenminste niet aan de kant van de provider, wel draadloos wat af en toe eens uitvalt maar dat ligt aan de pc's..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:12

doe even een postcode check om te kijekn wat voor snelheid jij kan behalen!! dat ligt namelijk niet alleen aan de provider maar ook aan hoever jij van de wijkcentrale af zit ;)
kan op www.telfort.nl

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:55

Als je internet-only neemt is Online misschien wel wat. :) Dat hebben wij sinds kort. 20mb internet voor 20 euro. Goedkoper is zulk snel internet niet te krijgen volgens mij. ;) Tenzij in een aanbieding waarbij je na een half jaar het dubbele gaat betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:56

De nieuwe snelheden van Ziggo zijn ontzettend lief.. het feit dat je minimaal 5 keer per dag je internet moet resetten niet :D

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:11

ieder voordeel heeft zijn nadeel :+

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 01:06

Alane schreef:
Bij iedere provider zijn wel negatieve dingen te vinden, of dat nu casema, ziggo, hetnet, xs4all, online of alice is....

Klopt helemaal.

Ik hoor genoeg klachten over Ziggo, maar ik ben inmiddels al 9 jaar trouwe klant. Nou ja eerst van Essent en dat werd Ziggo. En heb echt nog nooit echt problemen gehad. 2 keer de klantenservice nodig gehad en echt meer dan prima geholpen.

Ik heb internet, televisie en telefoon. Mijn broer is ook al klant sinds een paar jaar en hij heeft ook nooit wat. Dus hier bevalt het prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:11

Freggel schreef:
hoor genoeg klachten over Ziggo, maar ik ben inmiddels al 9 jaar trouwe klant. Nou ja eerst van Essent en dat werd Ziggo. En heb echt nog nooit echt problemen gehad. 2 keer de klantenservice nodig gehad en echt meer dan prima geholpen.

Wacht maar tot je van ze af wilt komen. Ik heb een maand geleden alles netjes opgezegd toen, omdat ik een andere provider had gevonden.
En doodleuk weer een hele maand abbo afschrijven terwijl het modem al in hun bezit is en ik hier een opzegbrief heb liggen. (Van hun)

Ook geweldig als je storing heb, ik moest de laatste keer 5 hele werkdagen wachten voordat er een monteur langs kon komen, en heb úren in de wacht gestaan bij Ziggo.
Nee geen Ziggo hier mee stelletje zuigers.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:18

Ziggo is sowieso hartstikke duur. :+

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:39

@Chica, dat met dat opzeggen dat hebben wij ook gehad vorig jaar, maar de factuur periode daarna kregen we het keurig terug gestort met als kopje op de factuur: slotnota..
automatisering schijnt daar schuld van te zijn...
ligt je einde contractdatum tussen 2 factuur periodes in dan wordt nog 1 X afgeboekt en dan later volgt pas de slotnota...

Wij hadden het nog leuker met Ziggo/@home, wij zijn verklast naar Duitsland, maar dat kun je niet aangeven, dus toelichting erbij etc, krijg ik een leuke mail dat conform artikel blabla we nog een jaar moesten door betalen :? Keurig mailtje terug gestuurd dat er nog meer artikelen zijn en verwezen naar het artikel bij verhuizing buiten dekkingsgebied :+

Zoals gezegd, tevreden klanten hoor je niet, ontevredenheid wel..

vwb xs4all (die had onlangs op hun site staan dat je bij storing een andere provider moest bellen, ipv dat ze hun eigen klanten te woord staan) van mijn broer gehoord en gezien :j

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:42

bereikbaarheid van klantenservice van xs4all is idd niet zo best. maar je hebt ze niet nodig omdat het stabiel is

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 17:16

hoeveel mb heb iknodig.. whaa wordt gek..
veel providers doen het niet, hier in de middle of nowhere...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:47

Als vaste telefonie hebt, zou adsl mogelijk moeten zijn..
Download is minder belangrijk als je filmpjes en foto's op het internet wilt zetten... dan kijken naar upload snelheden.
Je kunt vrijblijvend info aanvragen bij diverse providers...
Je kunt verschillende pakketten online vergelijken...
een upload vanaf 512 tot 1000 nogwat zou ik gaan vergelijken..
dat icm prijzen en wat je er nog meer bij krijgt..
bijv. modem, de ene provider is 5 euro per maand goedkoper maar rekend voor een wireless modem bijv. 90 euries, tel uit je winst of is 15 euries per maand goedkoper maar betaal je nog een gedeelte aan KPN voor lijnhuur..

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 17:53

indd. zit nu naar telfort tekijken.. lijkt ook aantrekkelijk.

we hebben nog helemaal niets, geen internet, tv of telefoon. telefoon is eigenlijk ook niet nodig..d us wil liever zonder.