En toen had je om 5u 's ochtends ineens 999 (112) aan de tel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MacavityL

En toen had je om 5u 's ochtends ineens 999 (112) aan de tel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 12:35

Ik slaap 's ochtends altijd heel licht, de zon maakt me meestal wakker en met enkel glas hoor ik wel eens een auto buiten, of mensen die wat luid zijn op de zaterdagnacht onderweg naar huis. Zo ook vanochtend - hoorde een auto met gierende banden (gebeurt wel vaker) en iemand iets schreeuwen (gebeurt ook wel vaker). Het drong niet door dat het woensdagochtend was in plaats van zaterdagnacht. Toen het schreeuwen veranderde in "Someone please help me" stond ik gelijk naast m'n bed en was volledig wakker.

Vanuit mijn slaapkamer raam kon ik een jonge vrouw midden op de weg op d'r zij zien liggen. Gelijk m'n telefoon gepakt en 999 gebeld (112 in Engeland). Kon me niet tegelijkertijd aankleden en er heen, want mijn bereik is niet zo goed in de woning (moet bij het raam staan om te bellen). Bellen leek me belangrijker- ze heeft meer aan een ambulance dan aan mij, maar vond het wel zielig hoe ze daar zo alleen lag. Gelukkig kwamen er tijdens mijn telefoongesprek mensen naar haar toe, eentje zelfs met een deken. Omdat er al mensen bij waren (die niet veel konden doen dan haar gerust stellen tot er hulp kwam), vond ik het niet nodig om ook naar buiten te gaan.

Even afgewacht en de ambulance was er snel bij, ook de politie. Ze leek niet zwaargewond, voornamelijk haar enkel/been die ze niet bewoog en pijn bij haar buik, maar verder wel bij bewustzijn (en kon de mensen vertellen wat er was gebeurd en wijzen etc). Ambulance broeders hebben dr op een brancard gelegd, maar het duurde best lang voordat ze daadwerkelijk vertrokken. Toen de Politie met de mensen aan het praten was, kwam er een jongen aanlopen die naar het meisje wilde. De politie sprak m aan en nam m daarna mee naar de politiewagen (buiten mijn zicht).. Ze zette de straat af met lint en toen ik mij 1,5uur later aan het aankleden was waren de CSI mensen bezig met onderzoek (wat zo lekker ging in de regen).

Geen idee wat er precies gebeurd is, ik denk dat ze aangereden is dat er daarna doorgereden is, maar ze leek ook geen tas oid bij zich te hebben wat ik op zich best vreemd vind.

Maar pfoe, wat een adrenaline om 5uur in de ochtend!

natas_joy

Re: En toen had je om 5u 's ochtends ineens 999 (112) aan de tel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:37

Zo lekker verhaal, ahum!
Word je ook raar wakker zeg! wel goed dat je meteen heb gebeld
Gelukkig was het niet heel ernstig met die vrouw:)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:37

Jeetje, wat een schrikwekkende manier om wakker te worden! Desondanks goed gereageerd, vermoed dat dat mij niet gelukt was. Toppie hoor!

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:38

wow, das idd best schrikken, hopen dat iedereen er goed vanaf komt

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:39

Pfoei, dat is nog eens wat zo op de vroege ochtend. MAar vind wel dat je goed hebt gehandeld!

levine

Jeetje, dat moet inderdaad schrikken geweest zijn!!!! Knap gereageerd en ik hoop dat het goed afloopt met deze vrouw ;)

Anoniem

das best heftig op de vroege ochtend...
gelukkig waren jij en die andere mensen er om haar te helpen

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:40

woowie, dat is even schrikken :(:) , maar wel super dat je zo snel gehandeld hebt, zouden er meer moeten doen :) .

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 14:25

Wie goed doet, goed ontmoet - als ik ooit eens zo in de problemen kom, hoop ik dat er ook mensen zijn die mij helpen.

Eventjes dacht ik nog dat ik te snel belde toen ze half overeind probeerde te komen (en ik dacht dat ze op zou staan), maar ze bleef toch liggen..

Hoop inderdaad ook dat alles goed met haar komt :)

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 23:02

Wow heftig zeg.. Dat is nou niet echt lekker wakker worden inderdaad..

Maar ik vraag me af, is het niet zo dat noodnummers (112 of in jouw geval 999) altijd bereikbaar zijn? Als je mobiel geen signaal geeft, kan ik altijd nog wel noodnummers bellen!

Nouja, ik hoop dat je het nooit weer hoeft mee te maken!!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 23:08

Poeh, dan ben je wel meteen wakker zeg. Gelukkig was ze nog voldoende bij kennis zodat ze om hulp kon roepen.

Marleen: bij het bellen van een noodnummer wordt er gebruik gemaakt van alle providers dus als die van jou geen goede dekking heeft maar een ander wel is het geen probleem maar soms is er geen enkele provider die een goede dekking heeft en dan heb je er niets aan.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 02:30

Goed gehandeld, van jou mogen er meer mensen rondlopen... Zeker schrikken zo in de ochtend! Hopelijk komt dat meisje er weer bovenop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 08:31

Jeetje wat schrikken! Gelukkig waren ze snel ter plaatse...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:11

Goed gehandeld! Ben je wel meteen wakker ;)

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:48

Zo! Dan maak je wat mee! Je zult wel flink geschrokken zijn!?
Goed van je dat je meteen de ambulance hebt gebelt. Dat is natuurlijk ook logische maar ik denk dat ik in zo'n situatie zo paniekerig zou zijn dat ik even niet zou weten wat ik moet doen.

Gelukkig komen dit soort dingen niet voor bij ons, athans.. het is nog nooit voorgekomen en hopelijk komt dat ook nooit voor.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 14:15

Katja schreef:
Poeh, dan ben je wel meteen wakker zeg. Gelukkig was ze nog voldoende bij kennis zodat ze om hulp kon roepen.

Ja, het zou toch dramatisch zijn als je de voordeur uitkomt en je ziet zomaar iemand levenloos liggen.. Dat zou pas schrikken zijn!

Citaat:
Marleen: bij het bellen van een noodnummer wordt er gebruik gemaakt van alle providers dus als die van jou geen goede dekking heeft maar een ander wel is het geen probleem maar soms is er geen enkele provider die een goede dekking heeft en dan heb je er niets aan.

Dit wist ik helemaal niet, maar klinkt wel logisch.. Weer wat geleerd! :D