Welk uurtarief voor een werktster?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rozebottel

Welk uurtarief voor een werktster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 15:43

Ik overweeg voor een paar uur (3?) per week een werkster te nemen. Met onze banen, kind en paard hebben we het zo druk dat het huishouden er af en toe een beetje te veel bij inschiet. Welk uurloon is gangbaar en schappelijk?
En wat kan je in drie uur laten doen?

garny95

Re: Welk uurtarief voor een werktster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:45

tussen de 10 en de 12,50 per uur, voor drie uur is je keuken schoon, toilet, berg was weggewerkt en nog snel even de benedenverdiepeing gezogen. Zo gaat dat bij ons in huis.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:47

Er is hier een halfjaar terug een topic over geweest. Wat mensen de werkster lieten doen ik een bepaalde tijd! Ik weet de titel niet meer, maar kan het me nog wel herinneren.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:52

garny95 schreef:
tussen de 10 en de 12,50 per uur, voor drie uur is je keuken schoon, toilet, berg was weggewerkt en nog snel even de benedenverdiepeing gezogen. Zo gaat dat bij ons in huis.

Dat isinderdaad wel een net uurtarief :)

Ik werk als alpha hulp wat eigenlijk legaal werkster zijn betekend en ook ik verdien nu 10.40 maar ga vanaf mn 23e over na 12 euro en een beetje.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:56

[LZP] Schoonmaakster

Wij betalen onze hulp zwart 10 euro per uur. Ze komt 3 uur per week en doet dan in principe het volgende:

- benedenverdieping stoffen, zuigen en dweilen
- keukenfrontjes en gasstel
- toilet en badkamer soppen

Als ik haar vraag een uurtje meer te werken kan ze ook de bovenverdieping stofzuigen en dweilen.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:58

Ik deed vroeger het hele huis in 3 uur, en dan nog wat extra's zoals de ramen lappen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:00

Miryamk schreef:
Ik deed vroeger het hele huis in 3 uur, en dan nog wat extra's zoals de ramen lappen.

Ligt er aan hoe groot het huis is.
En bij de mensen waar i kwerk gaat het om 3 uur, maar is het meestal 2,5 uur werk en een half uurtje kletsen (zijn vaak ouderen).

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:33

Frouk schreef:

En hoe vies. Hier is het niet echt groot, maar door wat achterstallig onderhoud krijg je het niet in drie uur schoon, vrees ik. :o

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:34

Nimue schreef:
Frouk schreef:

En hoe vies. Hier is het niet echt groot, maar door wat achterstallig onderhoud krijg je het niet in drie uur schoon, vrees ik. :o

nee precies en ook in een 1 persoons appartementje in een service flat voor ouderen ben ik algauw 3 uur bezig met het schoonmaken van het hele huis, maar dan is alles ook echt schoon..

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:42

Ik werk als schoonmaakster en verdien 10 euro per uur, het is voor mij een bijbaan naast mijn studie. In drie uur stof ik, zuig en dweil ik beneden doe de keuken en het toilet. Omdat ik niet alles elke keer uitgebreid kan doen doe ik elke keer een onderdeel extra goed.
Maar ik denk dat je tussen de 9 en 12 euro wel goed zit.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:53

Zorg dat je iig hebt opgeruimd als je werkster komt, dat scheelt een bult (kostbare) tijd ;)

Rozebottel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 09:54

Opruimen ja, dat was ik wel van plan!

En zouden jullie moeite hebben met een buitenlandse werkster? Of ervaring ermee? Er hebben er namelijk twee gereageerd...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 09:57

:n zou nergens moeite mee hebben ik zou wel mensen controleren omdat ik zelf zo schoon ben.

3 uur vind ik niet veel hoor ik heb maar 3 kamer woning (2 woonlagen) en als ik de het hele huis stofzuig (en goed dus ook alle krabpalen enzo) en de bovenverdieping dweil ben ik bijna 2.5-3 uur kwijt.
Ik heb wel paar katten in huis lopen

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:01

Je kan bijvoorbeeld afspreken dat je de eerste 2 keer even aankijkt en daarna beslist of je verder gaat met elkaar. Ik weet net of het zwart is maar als het zwart is, kun je natuurlijk altijd opzeggen (een opzegtermijn is wel netjes van 1 maand)

Als je veel kleine spulletjes hebt staan, dan gaat daar veel tijd in zitten. Beeldjes en friemeltjes (zo noem ik dat maar ;) ).

Rozebottel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 10:04

(Heb ook vier katten.... met lang haar....)

Ik heb even gegoogled en als een werkster niet vaker dan drie keer per week komt (was ik niet van plan haha), dan is zwart gewoon legaal tegenwoordig! Je hoeft dan alleen een uurloon af te spreken en daar zit het vakantiegeld dan al bij in. Je hoeft dan ook geen premies en dergelijke af te dragen. Dus dat is fijn, dan doen we ook niets illegaals ;)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:08

tita schreef:
Ik heb wel paar katten in huis lopen

Dat maakt veel verschil, ik krijg soms zo de balen van die haren. Ze zitten overal en kost gewoon veel tijd.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:10

Iedere inkomsten moet je opgeven (vanuit de werkster gezien), je hoeft dan alleen onder een bepaald bedrag geen btw en inkomsten belasting te betalen ( de belasting ziet je dan niet als ondernemer)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:11

De mijne komt 3 uur per week en ik betaal haar 10 euro per uur. Met deze ben ik erg tevreden (ze maakt ook écht schoon en niet alleen voor het oog).
In die 3 uur doet ze boven en beneden afstoffen, stofzuigen, dweilen, badkamer, toilet en een rondje keuken.
Wij hebben wel een vrij groot huis en dus ook 2 katten beneden...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:51

Ik betaal de werkster ook 10 euro per uur. Zij komt de ene week 2 uur de andere week 3 uur.

In die tijd doet ze de badkamer, beide toiletten boven en beneden stofzuigen en dweilen alles afnemen en de keuken of ramen lappen oid.. alles dus eigenlijk alleen de was doe ik liever zelf :D

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:02

Jeee.... een werkster...
Dat klinkt erg verleidelijk!

Denk idd dat een tarief tussen de 9 en 12 euro heel redelijk is. Vooral wanneer dit zwart is.

Moet zeggen dat ik vind dat bij een aantal van jullie er in die 3 uurtjes per week ook aardig wat gedaan wordt! Lijkt mij wel lastig om iemand zo te vertrouwen. Is er iemand van jullie thuis wanneer de werkster komt of geven jullie gewoon een sleutel af in de hoop de je huis niet leeg is als je uit je werk komt.....?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:21

Ik zou niet al te strak aan die 10 euro houden, liever een betrouwbaar hard werkend iemand voor 12 euro die in drie uur enorm veel voor elkaar krijgt, dan vier uur voor 10 euro per uur werkt en dan nog niet klaar is.....

Gewoon sollicitatiegesprekken houden! Uitnodigen en dan merk je gauw genoeg of t wat is.....

Die van ons begint vrijdag voor het eerst!

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:24

Onze krijgt 10 euro per uur. Dan werkt ze om de week 4 uur.
Ze doet eigenlijk bijna alles, behalve mijn kamer (maar goed ook ;) )

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:35

Hier ook 10 euro. Werkt elke week 7 uur. Hiervan gaat ze 2 uur strijken. In de overblijvende 5 uur wordt de keuken schoongemaakt, 2 wc's, badkamer, trappenhuis stofzuigen (hebben wel groot huis met 3 trappen+overloop), woonkamer stofzuigen+dweilen), beddengoed verschonen, prullenbakken legen, slaapkamers stofzuigen en overal afstoffen.
Eerst kreeg ze 7,50 maar toen deed ze het ook wat rustiger aan (hield gerust een half uur pauze tussendoor en belde/smste vaak tijdens werk)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:33

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:36

wij betalen €8.50 per uur.