Ik heb net m'n propedeuse gehaald (met een gemiddelde van een 8,5) voor de HBO management, economie en recht (MER). Ik vind dit een leuke studie, maar als het mogelijk is dan zou ik toch graag naar de universiteit gaan (als het kan, waarom zou je het niet doen). En aangezien ik m'n propedeuse heb en goede cijfers heb gehaald, moet dit mogelijk zijn.
Echter heb ik geen flauw idee wat voor studie ik dan zou moeten doen aan de universiteit, aangezien ze daar geen MER opleiding hebben op dat niveau.
Nou ben ik dus bang dat ik misschien spijt ga krijgen als ik een andere studie kies aan de universiteit en dit toch niks voor mij blijkt te zijn.
Zou het mogelijk zijn dat ik en 2de jaar MER ga doen en 1ste jaar aan de universiteit een opleiding. Dan kan ik na dat jaar altijd nog één van beide studies kiezen. Wat betreft collegegeld heb ik gelezen dat je zowiezo alleen maar de duurste hoeft te betalen.
Wat betreft de MER opleiding nu, daar heb ik echt weinig werk aan nu. Zelfs zonder het volgen van de lessen zou ik (makkelijk) m'n tentamens halen. De afgelope periode had ik 3 halve dagen per week les en daarnaast hooguit 1 middagje huiswerk.
Misschien heeft iemand hier ervaring mee of een goed idee?
)