MINI cooper, iemand ervaring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leslie90

MINI cooper, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 23:32

Hey!
9 juli begin ik met auto rijlessen, en jawel.. ik heb mijn auto'tje al helemaal uitgezocht. Ik heb niets met auto's. Ik vind ze allemaal lelijk, of 'gaat wel', ik heb er gewoon niets mee. Maar mini daarintegen... ik zag dit wagentje een keer rijden, en ik riep echt keihard: DAT WORD MIJN AUTOOO!! gelijk gaan googlen, en kwam erachter dat het een Mini was. Sindsdien ben ik helemaal verliefd op dit auto'tje, vind het uiterlijk zo mooi. Het heeft echt iets voor mij, en je herkent ze meteen als je ze ziet rijden :D Heeft er iemand ervaringen met deze auto? mijn moeder vertelde me namelijk (zonder ervaring) dat Mini geen veilige auto is. Terwijl mijn opa weer zegt dat de nieuwe Mini wel veilig is, en ook van BMW is.
Ben zo benieuwd! ik heb deze uitgezocht, mini cooper cabrio chili:

Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 23:36

Waarom zou een mini niet veilig zijn?
Tegenwoordig worden de auto's alleen maar veiliger..
Heb trouwens laatst in een leen mini gereden, maar die zat helemaal bomvol met airbags.. en de remmen werkte overigens ook uitstekend!!

Tja, een aantal airbags mis je natuurlijk wel met een cabrio, maar dan nog lijkt het me een veilige auto hoor.. Overigens komt deze auto idd bij BMW vandaan.. :o

Leslie90

Re: MINI cooper, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 00:07

Fijn om te horen :) Mini zou niet veilig zijn omdat een mini geen kooiker ?! (geen idee hoe je dat schrijft) constructie hebben. Dat zou betekenen dat als je een frontale botsing maakt je het dashboard bij wijze van spreken op je schoot krijgt. En omdat de mini zo laag aan de weg zit.

Mij lijkt het ook een veilige auto hoor! Alleen ik hoor verschillende dingen over onderhoud enzovoort..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 00:18

Kooiconstructie gewoon :P
Ik durf er niets over te zeggen, maar heb wel een zwak voor die auto's! :D

Zijn volgens mij wel erg duur voor zo'n klein bakkie!

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 00:30

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 02:04

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 06:57

Bij een Mini, vooral die nieuwe Mini's, valt het gevaarlijke wel mee. Ff snel door de uitslag heen gelopen, mn op de knie is een 'zwak' punt zo te lezen, maar verder is er weinig op aan te merken. Sowieso moeten nieuwe auto's aan behoorlijk strenge voorschriften voldoen. Dat risico van 'motor op schoot' speelt bij autootjes als een Smart veel meer omdat die geen neus en daarmee een kleine kreukelzone hebben, maar zelfs die zijn relatief veilig. Het is maar net hoe hard je een muur/auto raakt ;)

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 07:04

Wauwie , echt gaaf karretje :wow:
Ik ga binnenkort ook weer autorijles nemen,en zit al wel 's rond te kijken wat voor bakkie ik neem :D
Maar ik wil wel lessen in een automaat,en denk niet dat dit autootje in automaat te krijgen is..
Maar hij is iig ergg leuk :D

Maar zou 't wel een handig autootje zijn voor de wat langer mensen?
Ik ben 1,79m, kweet niet hoe 't met beenruimte zit :D

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 07:07

Een mini voldoet iig aan de veiligheidseisen, anders was hij niet goedgekeurd om de weg op te mogen.
Persoonlijk lijkt een mini mij veiliger dan een Daihatsu Cuore of een Daewoo Matiz om maar wat te noemen.
Enige nadeel van deze auto: de prijs!!! Weet je wel wat dat ding kost????

edit: de door jou gekozen mini kost, afhankelijk van de uitvoerig, tussen de €31.500 en de €41.000 euro nieuw.
Plus nog €1000,- rijklaar maken.
Laatst bijgewerkt door Liezel1 op 07-07-09 07:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 07:09

Stiekem dacht ik dat ook al Liezel. :+ Mini's zijn echt idioot duur... %) Helaas, want ik vind het ook erg leuke autootjes.

Durante, dat moet geen probleem zijn hoor. Mijn exvriend is bijna 2 meter lang en die heeft een oude Mini. Niet voor dagelijks gebruik zeg maar en hij zit ietwat opgevouwen, maar niet in die mate dat ie er last van heeft/krijgt.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 07:11

Mijn moeder heeft er ook een!
Maar ik heb er niet zo veel verstand van we zijn er igg heel erg blij mee! :P

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 07:17

Sylvia schreef:
. Dat risico van 'motor op schoot' speelt bij autootjes als een Smart veel meer omdat die geen neus en daarmee een kleine kreukelzone hebben

dat zal je bij een smart niet gebeuren, want de motor ligt achterin :P

Mat dat terzijde, ik heb in de mini van mijn nicht gereden en dat voelde als een hele degelijke auto; lag voor zo'n klein ding stevig op de weg en zo klein is hij ook eigenlijk niet, je zit lekker ruim!
Ook qua veiligheid is er inderdaad aan alles gedacht.
Helamaal geen verkeerde keuze, als zou ik eerst een poosje in een ouder autotje oefenen, na het halen van je rijbewijs moet je eerst nog echt leren rijden en een deuk of kras is zo gemaakt.
Zonde van je dure nieuwe bakkie! Maar ik kan me ook wel voorstellen dat als je de kans hebt, de mooie nieuwe auto er meteen komt.
Hopelijk heb je je papiertje voor het mooie weer voorbij is

succes!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 07:22

Ze zijn enig, maar wat mij betreft veel te duur voor wat je ervoor krijgt. Ze rijden best degelijk, maar ik vond het niet echt flitsend.

@ Durante: even een andere vraag: waarom lessen in een automaat. Van een schakelbak naar een automaat is een kleine stap (alleen je linkervoet bij je houden), maar als je van een automaat uit nood een keer in een schakelbak moet rijden, kom je volgens mij van een koude kermis thuis.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 07:26

Met een automaat rijbewijs mag je niet eens in een schakel auto rijden kaka. :)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 07:28

Dat wist ik niet eens. Eigenlijk wel logisch. Ik vroeg me gewoon af waarom je uberhaupt in een automaat zou willen leren rijden.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 07:30

Kaka schreef:
Dat wist ik niet eens. Eigenlijk wel logisch. Ik vroeg me gewoon af waarom je uberhaupt in een automaat zou willen leren rijden.

Er zijn mensen die een kleine lichamelijke handicap hebben en die prima met een automaat kunnen rijden en niet met een schakelauto. Die kiezen dan voor lessen en later rijden in een automaat, zodat ze zich niet de hele rompslomp van het CBR op de hals hoeven te halen.

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 07:31

Ooooooooooooh als ik toch een keer ontzettend veel geld win..
Dan is een mini het eerste wat ik mezelf cadeau doe!! :+:

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 07:31

lejo, weet ik, was 'bij wijze van spreken'. :+ Mijn mams rijdt in een Smart rond, ik heb dat ding wel eens half uit elkaar gehaald om te kijken waar alles zat :) :D Wilde alleen maar aangeven dat ie een erg kleine kreukelzone heeft. Overigens zit ie bij de ForFour wel voorin :Y)

De nieuwe Mini Coopers zijn idd behoorlijk ruim, dat zijn niet echt 'kleine autootjes' meer te noemen nee. Het lijkt ook in de verste verte niet op de originele Coopers, jammer genoeg.

Als je in een automaat lest krijg je een aantekening op je rijbewijs en mag je geen schakelbak rijden. Ik zou het niet aanraden. Mijn vader (rijschoolhouder) ook niet trouwens. Hij laat mensen pas in een automaat lessen als ze gewoon echt niet uit de voeten komen met een schakelbak...

Waarom je überhaupt in een automaat zou willen rijden? Het is een stuk gemakkelijker. Je hoeft het stukje niet meer van het schakelen, vooral in het begin als je overal tegelijk moet kijken en je nog heel bewust alles moet doen (zoals kijken, schakelen etc) is een automaat makkelijk. Slaat niet af, etc. Of zoals Liezel noemt, mensen met een lichte beperking. :)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 07:32

Jep ik heb momenteel een mini cooper, speciaal in het hot chocolate van de clubman laten spuiten dus voorlopig de enigste mini cooper in europa. Helaas vernam ik twee weken geleden dat mini een special edition zal uitvoeren waarbij er een beperkte oplage zal komen van die donkerbruine mini coopertjes.
Maar bon duidelijk weer trendsetter e ;-)

Zelf ben ik heel tevreden van dit autotje. Best ruim eens je erin zit, goed op de baan, best wel power erin. zuiniig in verbruik.
Zusje heeft de mini cooper S cabrio en die vind ik wel harder qua ligging en verbruik ligt uiteraard een stuk hoger.

Mini is zeker veilig, alles snufjes zitten er op.
dat hij klein is, tja dat valt mee, maaar daar kies je voor e.

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 07:34

bulck schreef:
Jep ik heb momenteel een mini cooper, speciaal in het hot chocolate van de clubman laten spuiten dus voorlopig de enigste mini cooper in europa. Helaas vernam ik twee weken geleden dat mini een special edition zal uitvoeren waarbij er een beperkte oplage zal komen van die donkerbruine mini coopertjes.
Maar bon duidelijk weer trendsetter e ;-)

Zelf ben ik heel tevreden van dit autotje. Best ruim eens je erin zit, goed op de baan, best wel power erin. zuiniig in verbruik.
Zusje heeft de mini cooper S cabrio en die vind ik wel harder qua ligging en verbruik ligt uiteraard een stuk hoger.

Mini is zeker veilig, alles snufjes zitten er op.
dat hij klein is, tja dat valt mee, maaar daar kies je voor e.

Showeeeen!!! Ben wel benieuwd hoe die eruit ziet :-)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 07:36

Het is hier al aangegeven, mini's zijn verschrikkelijk duur. Ipv de ouderwetse Mini die voor iedereen toegangkelijk waren, zijn ze verworden tot een statussymbool voor ( wat we vroeger noemden) Yuppen en oude Yuppen.

Buiten de aanschaf is ook het onderhoud prijzig, maar vooral de verzekering, zeker als je beginnend bestuurder bent!

Veel maatschappijen zullen een beginnend bestuurder niet eens accepteren ivm het vermogen van de meeste mini's.
Beste is dan ook om eerst eens wat maatschappijen te vergelijken om te zien wat er nog aan kosten bij komt... tenslotte kan je het niet riskeren om zo'n dure auto alleen WA te verzekeren.....

Oh, en de truck om de auto op naam van je moeder te schrijven gaat ook niet meer op, als bij een schade blijkt dat jij de regelmatige bestuurder bent dan zit je in diepe problemen! Inclusief niet uitkeren en evt een zwarte lijst vermelding...

Afijn erg negatief allemaal... maar alleen om je aan het denken te zetten. Want ja, het zijn leuke auto's.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 07:43

Idd verzekering is echt duur, zit bij de 2500 euro.
Truc van chauffeur lukt wel. Mijn zusje (woont nog thuis) en heeft dus de cooper s cabrio. Mijn moeder heeft de verzekering, met als medebestuurder mijn zus. daardoor is de verzekering zeker een pak lichter en is alles in orde.

Duur in aanschaf zijn ze wel. die van mij was min de korting van 22% (7% procent garage en 15% co2 uitstoot) nog bijna 28.000 euro. uiteraard dan wel in die speciale bruine kleur gespoten (koste ook iets van een 3.000 euro)

Mijn zusje der autoke was ook rond de 30.000 euro en die had enkel 7% ivm uitstoot boven de norm.

Weet nu niet of die korting voor Co2 ook in Nl gegeven wordt.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:29

Ik had toendertijd ook al ´mijn´ mini uitgezocht :)

Maar check voor de aanschaf even de kosten die je kunt verwachten. Ook tweedehands zijn de prijzen flink. Ze hebben een hoge nieuwwaarde, waarvoor je met je verzekering betaald. En onderhoud/ onderdelen is ook een ander verhaal dan een doorsnee auto..

Niet voor niets zie je ook veel de mini one rijden ;)

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:02

Mini's zijn duur, rijden lekker :j en zijn leuk om te zien!
Die nieuwe mini's zijn wel veilig.. die oude daarentegen vind ik niet... Geen gordel, 3 versnellingen :P e.d.

Automaat rijden is erg makkelijk maar je word er aardig lui van moet ik zeggen.. Ik heb zelf een jaar automaat gereden, had die auto gekregen, maar uiteindelijk toch weggedaan, hij zuipte veel, en ik werkte 's nachts waardoor ik 's ochtendsvroeg op de terugreis bijna in slaap viel.. Als je schakelt heb je tenminste nog wat te doen :P

TS succes met je rijlessen en hoop dat je een goede auto vindt!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:22

Ik heb een Mini, een rode. Wel een Mini One, dus met iets minder vermogen dan een Cooper. Qua uiterlijk wel hetzelfde. Ik heb hem tweedehands gekocht zodat ik hem kon betalen. :D
Rijd echt geweldig! Alles erop en eraan, en leuke velgen eronder. Totaal geen spijt gehad.
En de nieuwe Mini's zijn echt wel veilig hoor, de oude hadden idd geen kooiconstructie maar dat is tegenwoordig niet meer.

En klein?? Ach valt wel mee hoor, niet kleiner dan een Panda ofzo.