Kamer inrichten met 'gepimpte' spullen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Kamer inrichten met 'gepimpte' spullen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 21:52

Aangezien ik binnenkort wellicht mijn eigen plekje krijg, ben ik al een beetje aan 't rondsnuffelen over de inrichting van mijn kamer.
Ik heb al een aantal gewéldige meubels gezien bij Ikea, en ik ben er verliefd op geworden! :+:

Maar ik vroeg me af, zijn er hier ook mensen die oude of lelijke meubels of andere spullen hebben omgetoverd tot 'juweeltjes'? :)

Wat hebben jullie dan in elkaar 'geknutseld' of 'gepimpt'?
En hoe?
Was het moeilijk, en ook belangrijk.. was het duur?

Ik hoop zo een beetje inspiratie op te kunnen doen, aangezien ik wel een creatief typje ben, en ik tijd over heb. :D

Aurelle_

Re: Kamer inrichten met 'gepimpte' spullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:03

Ik heb de oude eetkamertafel een likje verf gegeven en deze is nu een prachtig bureau geworden. Dus verven maakt echt heel veel uit! Kost niet veel maar maakt wel veel verschil.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:55

Ik heb destijds een paar potte verf gehaald, al mn oude meubels enz kaalgeschuurt en ze een nieuw leven gegeven.. DOor een nieuwe kleur, nieuwe laag verf, er een bloemetje ofzo op te plakken ed. ziet het er al totaaaal anders uit!!

Het is niet moeilijk, neemt wel wat tijd in beslag maar het ise cht lek om te doen en het scheelt je heeeel veel geld!! Daarbij is IKEA goed in elkaar zetten ook geen heel eenvoudig klusje O:) hahaha

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:40

Hier ook, schuren verven en bij enkele meubels ook opnieuw stofferen. Geeft heeel mooi nieuw uiterlijk en ook je eigen stijl!

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:50

Wat leuk is om bv een oude kledingkast om te verven, bv. wit, en dan met sjabloontjes en kleurverf leuke figuurtjes erop te maken. Lijkt het ineens hele andere kast!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:57

Is zeker mogelijk hoor.
Met schuren, eventueel goede primer/grondverf en goede verf kan je een hoop!
Laat je goed adviseren in de verfwinkel.
Ik heb zo ook een keukentafel van teakhout die ik wat tinten donkerder ga verven.
Zelfde met nog wat andere spulletjes.

Ik vind het sfeervoller dan dat je alles kant en klaar koopt en het spaart een hoop :$ uit.
Ik heb een supermooie eetkamertafel, rechthoekig, nieuw gekocht bij bouwwinkel, onbehandeld en die ga ik verven. Verwacht er een mooie tafel voor te krijgen en dat voor 250 euri nieuw gekocht.
Stel leuke eetkamerstoelen erbij en klaar ben ik ;)

Ik ben nu met een klein kastje bezig, aangeboden op internet. Die wil ik in de keuken tegen een muur. Wil ik zelfde mee, schuren, verven en dan is dat als nieuw :)

Succes!

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:03

Ik heb twee oude tafels geverfd, mijn eetkamertafel komt bij de kringloop vandaan en is effen zilver. Mijn salontafel stond bij mijn oma in de kelder en is zilver meet een roze bloem op het tafelblad en heb zwarte knoppen op het laatje in de vorm van een bloem. Mijn lampen heb ik versierd met kerstdecoratie.
om mijn kroonluchter heb ik een extra kralenslinger gehangen en op mijn schemerlampjes zitten vlinders die je normaal in de kerstboom hangt. Verder heb ik veel kleine spullen zoals vazen, servies goed ed. van rommelmarkten, mijn oma en bij andere bekenden vandaan.

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:12

Ik ben nu bezig met mijn kamer ook volledig opnieuw in te richten, inclusief vervangen van alle meubels.

De meubels heb ik allemaal tweedehands.
Mijn bed (franse, twijfelaar) van marktplaats, was nog helemaal bruin (ik weet niet hoe dat soort hout heet). Die heb ik geschuurd en wit geverfd.

Vorige week ben ik naar de Emmaus geweest, dat is een soort dumpwinkel waar vrijwilligers werken en die tweedehands spullen verkopen.
Daar heb ik toen een secretaire en stoel voor totaal €60,- gekocht. Beiden zijn ook nog helemaal in originele kleur en moeten ook wit geschilderd worden.

Het is allemaal heeel veel werk, vooral door het vele houtsnijwerk, maar ik vind het echt leuk om te doen en het is zeker de moeite waard.

De stoel die ik nu heb gekocht is trouwens niet de stoel die ik wilde hebben. Die ik wilde hebben was namelijk gestoffeerd, en ik wist niet hoe ik een stoel moest stofferen. Die heb ik toen maar niet gekocht, maar ik ga zeker ooit zo'n stoel kopen, want stofferen van een stoel schijnt niet heel moeilijk te zijn.

Het is trouwens wel redelijk prijzig, vooral door de verf.
Een busje verf kost al snel 25 euro. En er gaat heel wat verf doorheen, per meubel 2 lagen grondverf en 2 lagen aflakken.