Ideeën/tips om galajurk wat op te leuken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avonturier

Ideeën/tips om galajurk wat op te leuken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 15:52

Jaja, ik ga een goede poging doen om te naaien. Nu hoop ik dat ik, buiten niet te veel bloed verliezen, ook nog een beetje leuke galajruk kan naaien. Omdat ik mezelf een beetje ken, en niet meer met de naaimachine doe dan een tafelkleed omzomen oid, heb ik een simpel patroon gekocht. Dat wordt dus gewoon een simpele, recht-to-recht-aan gala jurk met V hals.

Omdat dat misschien toch wat saaitjes is, wilde ik het wat op leuken. Ik zat er zelf aan te denken om bij de zoom een grappig patroon met kraaltjes te maken oid, en datzelfde patroon dan ook bij de hals naaien. Nu hoop ik dat jullie tips hebben om dat te doen, misschien een leuke tekening van een geschikt patroontje, of hele andere ideeën? :)

citroen

Re: Ideeën/tips om galajurk wat op te leuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:13

misschien bij de hals wat kraaltjes,
en misschien een mooie roos errop naaien??
suc6 ! :)

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:14

Je kan er misschien van die stoffen bloemen op naaien? en dan niet teveel, maar als een soort corsage? wat voor een kleur gaat de jurk worden?

Maak je wel een foto als die klaar is? Ben erg benieuwd! :)

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 16:27

Ik hoop dat hij klaar komt, en als dat lukt zal ik wel een foto maken :j
Het wordt een galajurk, dus ik wilde hem in ieder geval niet zwart of rood hebben. Waarschijnlijk wordt het iets als groen, of blauw.

Als kralenpatroontje wilde ik een beetje een slierterig iets, als iemand snapt wat ik bedoel? Ik zal vanavond proberen iets te tekenen, maar mijn teken kunsten zijn euhm... laag. Dus als iemand anders een idee of voorbeeld heeft?

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 12:02

http://www.naaipatronen.nl/afb/vp/V8494.jpg De meest linkse jurk is het. Vrij simpel, maar moeilijker zou mij niet lukken :)

Niemand hier die wat creatieve ideeën heeft? De hals zoals hij hier op de tekening staat vind ik sowieso niet zo mooi... Jurk wordt groen of blauw, iemand suggesties voor een stofsoort?

AaronYve

Re: Ideeën/tips om galajurk wat op te leuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:07

Misschien kan je net voor onder die v-hals een lint nemen en die erom heen doen in een strik? Of een strapless jurk maken
Blauw lijkt mij trouwens mooier dan groen. Zou zelf een glimmende stof nemen.
Denk dat dat wel leuk uitziet.