Keuzes maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bramasole

Keuzes maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 08:39

Hoe maken jullie belangrijke beslissingen? Met de voors en tegens... een lijstje opsommen of steeds weer piekeren en er vervolgens op terug komen. Hoe weet je nou of je de juiste beslissing maak?

kuzznathalie

Re: Keuzes maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 08:40

Met voors en tegens, meestal op gevoel.. Meestal weet je zelf wel of je beslissing de juiste is geweest en is dat een keer niet zo, dan is dat zo.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 08:42

Piekeren, piekeren, piekeren, tot ik moe word van mezelf, dan hak ik die knoop een keer door en kies ik waar ik me het beste bij voel. Over het algemeen zijn mijn keuzes niet heel rationeel, maar meer gevoelsmatig. Vaak pakt dat prima uit, soms volkomen belabberd, maar daar deal ik dan wel later weer mee. So much voor volwassenheid...

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 08:42

Maar wat als je keuze behoorlijke consequenties kan hebben voor jezelf en anderen. Dan neem je automatisch de mening van anderen mee in je besluit en kun je niet zo makkelijk alleen op je gevoel afgaan.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 08:44

Dan schrijf je de voors en tegens op van keuze, of je overlegt met die anderen?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 09:03

Ja, dat is zeker een goed idee. Alleen ik weet al dat mijn man tegen is en ik voor. Het gaat hier niet om kattenpis :D en mijn besluitvaardigheid is ook niet echt fantastisch gebleken in het verleden. Daar bij opgeteld dat wanneer als je te veel piekert je maar blijft ronddwalen en het probleem alleen maar groter wordt, terwijl dit niet zo hoeft te zijn.

Er zullen vast meer mensen zijn die zo moeilijk beslissingen kunnen nemen en hoop op een gouden tip.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:24

Meestal op gevoel en soms met een lijstje van positieve en negatieve dingen. Maar het meest toch op mijn gevoel en dat pakt eigelijk altijd goed uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:29

Sparren met iemand die objectief is tov het onderwerp?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 09:32

Kun je dit uitleggen Sonja?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:33

Gewoon, erover praten met iemand die objectief staat tegenover het onderwerp waar het over gaat. Iemand die het vermogen heeft er boven te blijven staan en emoties niet toe te laten. En dáármee gaan sparren, dus de voors en tegens en evt. gevolgen voor betrokkenen bespreken.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 09:40

Goed idee. Alhoewel ik al wel met een paar mensen hierover heb gesproken. En iedereen zegt "je moet je gevoel in deze volgen". Ik ga vanmiddag eens even met mijn bazin 'sparren'. Zij kan dit wel goed denk ik en ze kent me. Je moet wel iemand hebben die kritisch kan zijn en dat gaat wel lukken.

Bedankt voor de tips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:41

klopt, zo iemand moet wel door durven en kunnen vragen, en jou kunnen confronteren met mogelijke gevolgen van een te maken keuze.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:51

Twijfelen, piekeren, nachten wakker liggen en uiteindelijk maak ik een keuze op gevoel. En meestal kan ik wel op mijn gevoel vertrouwen.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:29

vaak op gevoel en overleg met mijn vriend.
Werkt vaak goed voor mij.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:54

Eerst piekeren, dan een lijstje maken met de voors en tegens, dan weer piekeren, nachten wakker liggen, bespreken met mijn vriend en dan op mijn gevoel een keuze maken. Maak ik een keuze met mijn verstand dan ga ik later weer twijfelen en piekeren vandaar dat ik het nu op mijn gevoel doe.