Kiezen: Werk of toch weer studie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sassieja

Kiezen: Werk of toch weer studie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 19:02

Ik zit met een ontzettend dilemma, en ik kom er gewoon echt niet uit, ik hoop dat er meer mensen zijn die in hetzelfde schuitje hebben gezeten, en die misschien goede tips voor mij hebben waardoor ik tot een goed besluit kan komen.

Ik werk nu een jaar op een DA praktijk, wat me best goed bevalt, het werk soms iets minder, de club is ontzettend leuk, en over het algemeen ga ik altijd met een goed gevoel naar huis, en heb het echt goed naar mijn zin.
Helaas is het loon en de werktijden soms wat minder, en ik merk toch aan mezelf dat ik het jammer vind dat ik niet verder kan komen dan dit. Je bent assistente, en zal dat altijd blijven. Heb al voorgesteld verschillende cursussen te gaan volgen, maar dit willen ze niet voor mij bekostigen.

Nu loop ik dus al een hele tijd met het idee om misschien toch weer (deeltijd het liefst natuurlijk!) te gaan studeren.
Ben altijd best wel creatief ingesteld, en wilde altijd graag wat met ontwerpen, fotografie, in de reclame, zulke dingen.
Donderdag op een open dag geweest van de NHL, bij de opleiding Communicatie en MultiMediaDesgin, en dat leek me al erg leuk, maar daar nog even staan praten met een decaan, en die kwam er toch meer op uit dat Communicatie alleen meer was voor mij.
Nogmaals een test gedaan op hun site, en daar kwam ook uit dat Communicatie het beste bij me zou passen.

Dilemma dus, vind het heel moeilijk, en moet ook eerlijk zeggen dat ik er heel veel moeite mee heb.

Iemand goede tips?

Frances

Re: Kiezen: Werk of toch weer studie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:15

Als je heel graag iets anders wil gaan doen zou ik gewoon weer gaan studeren, want hoe langer je ermee wacht hoe lastiger het denk ik is om terug naar school te gaan? Maar waarom dan niet in een opleiding die aansluit op je werk bij de da?
Of misschien een baan zoeken bij een andere da praktijk (als dat al te vinden is) en dan ergens waar ze wel mee willen betalen aan cursussen?

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:16

Wel grappig ik heb dierverzoring gedaan en wou nu ook communicatie en multimedia design gaan doen, maar ga nu waarschijnlijk ict & media design doen.. spreekt me toch net iets meer aan :)

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 19:44

Frances schreef:
Als je heel graag iets anders wil gaan doen zou ik gewoon weer gaan studeren, want hoe langer je ermee wacht hoe lastiger het denk ik is om terug naar school te gaan? Maar waarom dan niet in een opleiding die aansluit op je werk bij de da?
Of misschien een baan zoeken bij een andere da praktijk (als dat al te vinden is) en dan ergens waar ze wel mee willen betalen aan cursussen?

Dat vind ik dus ook, hoe langer je wacht, hoe moeilijker het is om de stap te zetten.
Je hebt verder niet echt opleidingen die erop aansluiten, alleen cursussen, die wil ik wel doen, maar dat word dus niet betaald.

Dat vind ik dus ook moeilijk, vind maar eens een baan zoals ik nu heb, ik wil niet naar een andere praktijk, en mijn ouders zeggen ook dat het heel bijzonder is wat ik nu heb, en dat is ook wel zo!

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:51

Gewoon doen!!! Je moet nog heeeel lang werken voor je pension. Kan je beter een extra studie zoeken die je ook leuk vind (of een aansluitende studie).

Mijn moeder zat in hetzelfde schuitje, heeft nu nog een andere studie gedaan en is helemaal blij met haar keuze....

En laat het niet van je praktijk (of baas) afhangen of je een studie gaat doen. Maar ontwikkel jezelf!!!!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:02

Het blijft een moeilijke situatie Sas en je weet hoe k erover denk en wat ik ervan vind. :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:20

ik ben op mijn 15de fulltime gaan werken in de schoonmaak, ik nam na 3 jaar ontslag en heb daarna nog een half jaar in een winkel gewerkt, wat een hel, me hele leven dit? nee dat was niet bepaald mijn droom, ik had wel een droom, een hele grote maar ik wist niet of ik er goed aan deed, met me moeder alles besproken etc want ik zou van een fulltime loon naar niets gaan.
inmiddels ben ik op mn 19de begonnen aan een nieuwe studie, de beste keuze die ik ooit in mn korte leventje heb gemaakt, ik ben nu 20 en ga op mn sloffen door naar het volgende jaar, ik heb nog zoveel plannen en ik geniet echt van mijn studie, ik merk wel dat ik veel en veel meer kan hebben dan de gemiddelde 17 jarige student, die lopen al te knorren als ze donderdag avond moeten werken terwijl ik elke doordeweekse dag een schoonmaakbaan in de avond heb en nog 3 avonden in de week een baan ernaast tot in de nacht, (en sport) toch ben en voel ik me nog fit.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 10:47

DramaQueen: Dat klinkt ontzettend goed, welke studie doe je nu?
Ik vind het echt heel erg moeilijk, en mijn ouders zien het ook niet zo zitten, dus dat is ook wel een beetje lastig.

Maar je gaat inderdaad van alles naar niets, ik weet het niet hoor...

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 10:47

marleen_88 schreef:
Het blijft een moeilijke situatie Sas en je weet hoe k erover denk en wat ik ervan vind. :)

Ja idd, gelukkig wel. :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:57

Sassieja schreef:
Ik vind het echt heel erg moeilijk, en mijn ouders zien het ook niet zo zitten, dus dat is ook wel een beetje lastig.

mijn ouders hadden er moeite mee, want ik heb een stapel rekeningen, uiteindelijk blijven volhouden dat dit is wat ik wil en toen draaide ze bij, ze zijn nu helemaal trots, bovendien heb ik geld zat :D

ik doe een grafische opleiding, DTP :)

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 15:35

xDramaQueen schreef:
Sassieja schreef:

mijn ouders hadden er moeite mee, want ik heb een stapel rekeningen, uiteindelijk blijven volhouden dat dit is wat ik wil en toen draaide ze bij, ze zijn nu helemaal trots, bovendien heb ik geld zat :D

ik doe een grafische opleiding, DTP :)

Heb nu ook aardig wat gespaard, anders zou er een auto komen, maar laat het nu nog maar even staan om te kijken wat het word.

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 17:09

Wanneer je nu al het gevoel hebt dat dit het niet helemaal is zou ik zeker verder kijken voor wat anders. Dit kan zijn een andere baan maar wanneer je de mogelijkheid hebt om te gaan studeren dan zou ik dat zeker doen! Ik ben gestopt met mijn HBO studie om te gaan werken. Vind niet dat ik er spijt van moet hebben omdat ik hier erg veel van geleerd heb maar ben nu wel op zoek naar een mogelijkheid om weer opnieuw te gaan studeren.

Succes met je keuze!