Helllp .... dansen!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Helllp .... dansen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 21:21

Hoi,

over een twee maandjes heb ik een bruiloft. Erg leuk natuurlijk, alleen houden ze erg van stijldansen. Er komt een deejay die lekkere top40 en dance muziek gaat draaien. Maar tussendoor willen ze ook veel nummers om op te stijldansen.

Alleen dat kan ik dus totaal niet!!!!!! Ik heb nooit op dansles gezeten en het is me nooit bijgebracht. Tot nu toe heb ik er op andere bruiloften onderuit kunnen komen, maar nu niet ben ik bang. En eigenlijk wil ik ook graag leuk kunnen stijldansen.

Ik geloof dat de meest gedanste dans de quick step is!???? Of heb ik het verkeerd en is het de foxtrot??? Kunnen jullie me uitleggen wat de danspassen zijn???? Ik heb al op verschillende sites gekeken, maar ik kom er gewoon niet uit :o Helaas kan ik met mijn vriend niet op dansles, omdat hij het in de zomer erg druk heeft met zijn bedrijf.

Ik schaam me er ook voor en durf niet zo goed een vriendin te vragen om het me te leren, al is dat dan toch maar mijn laatste 'hoop' hahaha. Wie o wie kan het me uitleggen (danspassen voor de vrouw) of weet een hele duidelijke site???

:+

Maartje1990

Re: Helllp .... dansen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:26

Tja zo van een site oid kun je 't echt niet leren hoor. Ik heb zelf op dansen gezeten (weliswaar geen stijldansen maar wel iets vergelijkbaars) en daarvoor moet je toch écht op les. Kan je vriend al dansen? en ga je dan samen mét je vriend of kan je ook door zomaar iemand gevraagd worden? Want dan zou ik toch kijken of je allicht ergens bij een dansschool een soort spoedcurcus kunt krijgen?

Veel succes in ieder geval!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 21:29

hmmmm de bruiloft is van een collega. Er werken zoveel mensen bij ons dat de partners niet mee mogen. Dus dansen met iemand anders ........ Mijn vriend kan trouwens ook totaal NIET dansen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:31

owh okee nou in dat geval zoek iemand die mee wilt naar dansles óf je moet met een dansleraar dansen dat je geen partner nodig hebt?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:31

mwaa, quickstep is supermakkelijk.
1,2 zij sluit haha
Je begint als vrouw zijnde met rechts (Altijd)
Rechts naar achter, links naar achteren rechts opzij en links aansluiten.
Dan rechts naar voren, links naar voren, rechts opzij en links aansluiten.
En dit herhaal je de hele dansvloer

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:34

Ken je niet iemand die je de pasjes persoonlijk bij kan brengen? OF anders gewoon alleen bij een dansschool wat danslesjes nemen :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 21:34

Ha, en de quick step is dan de meest gedanste dans op bruiloften e.d.??????

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:37

Ja over het algemeen wel ja.
Quickstep is op de meeste muziek wel te dansen.
Ach en als je de 1, 2 opzij sluit kan, dan kan je de basis en dat lijkt me toch genoeg. :D

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:38

Gewoon op de bruiloft een vent uitzoeken die de dansen kan, en dan simpelweg VOLGEN. Je hoeft helemaal niet perfect de passen te kennen, als je een goede leider vast hebt, dan volg je vanzelf en dan komen de passen ook vanzelf...

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:40

Inderdaad, als een man goed kan leiden dan lukt t meestal ook wel, maar je kan in ieder geval nu je basispasjes ff thuis oefenen hihi, ben je toch iets voorbereid.

Henrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:40

@BarockPinto: Volgens mij heb je het verkeerd, Quickstep gaat als volgt: 2 passen naar rechts waarna je bij de laatste pas je linkervoet niet aansluit maar naar voren plaats. Vervolgens weer 2 passen naar rechts waarna je weer je linkervoet niet aansluit maar vervolgens naar achter plaatst. En dan weer opnieuw, zo kun je de hele dansvloer rond.

@TS: Kun je niet een eenmalige priveles volgen waarbij je niet met je vriend danst maar met de leraar?? Deze kan jou in 1 les de basis Quickstep leren en ook nog een leuke draai in de hoeken erbij!

Succes ermee!

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:45

goh grappig om te lezen dat iedereen een andere beschrijving geeft. Ik heb geleerd als basis stappen: links achter zij sluit zij links naar voren zij sluit zij enz enz.

Henrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:09

wyoming schreef:
goh grappig om te lezen dat iedereen een andere beschrijving geeft. Ik heb geleerd als basis stappen: links achter zij sluit zij links naar voren zij sluit zij enz enz.

In principe geven wij dezelfde beschrijving, alleen leg jij het volgens mij iets begrijpelijker uit... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:13

BarockPinto schreef:
1,2 zij sluit haha

Sorry, maar hier klopt geen hout van ;)

Quickstep begint voor de dame altijd met linkervoet, naar achteren.

Links naar achter, rechts opzij, links aansluiten, rechts opzij,
links naar voren, rechts opzij, links aansluiten, rechts opzij,
links naar achteren, rechts opzij, links aansluiten, rechts opzij,
links naar voren, rechts opzij, links aansluiten, rechts opzij.

Dus als je mee gaat tellen, dan krijg je:
stap, zij-sluit-zij
stap, zij-sluit-zij

TS deze dans leer je in basis echt in een uurtje tijd met een vriendin...

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:21

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:24

of gewoon 2 stijldanslessen nemen?? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:31

idd de quikstep is stap zij sluit zij, maar je hebt hem ook zoals eerder bescgreven, dansscholen doen hem niet allemal hetzelfde, ik heb tot/met topklasse gednst en ook wedstrijden en ik leerde het dus achter zij sluit ij etc..maar een andere dansschool in deze plaats ( die er niet meer is ) deden ze we stap stap zij sluit.

Quikstep is idd de meest gedanste dans op bruiloften, ook kan er een engelse wals voorkomen.
En idd wat gezegt word als je een goede danspartner te pakken hebt dan je zo de vloer rond, en laat hem jou sturen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:48

Is dat niet de foxtrot, stap-stap-zij-sluit?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:02

Sonja schreef:
BarockPinto schreef:
1,2 zij sluit haha

Sorry, maar hier klopt geen hout van ;)

Quickstep begint voor de dame altijd met linkervoet, naar achteren.

Links naar achter, rechts opzij, links aansluiten, rechts opzij,
links naar voren, rechts opzij, links aansluiten, rechts opzij,
links naar achteren, rechts opzij, links aansluiten, rechts opzij,
links naar voren, rechts opzij, links aansluiten, rechts opzij.

Dus als je mee gaat tellen, dan krijg je:
stap, zij-sluit-zij
stap, zij-sluit-zij

TS deze dans leer je in basis echt in een uurtje tijd met een vriendin...

ik heb 2 jaar op stijldansen gezeten en heb ook geleerd rechts te beginnen hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:10

Dan is dat blijkbaar veranderd ofzo? Voor mij is het al eeeehhhhhhh een jaartje of 25 geleden dat ik op stijldansen ging, maar ben wel tot goudster doorgegaan... Hoe kan zo'n klassieke dans nou veranderen?

Of bedoel je met 'met rechts beginnen' het even uittikken van je rechterheup? Want éigenlijk begint bijna elke dans op de laatste tik van de vorige serie, om in te zetten... en dát is dan de voet waar je in de eerste pas van de nieuwe serie NIET mee wegstapt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:13

zoals ik al aangaf je heb de quikstep in 2 versies van het beginnen en als je wat verder ben is er ook geen verschil meer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:19

*nu echt nieuwsgierig*
Waar zet je die rechtervoet dan neer als je daar mee start? Dan begin je de dans dus met gewicht op links?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:20

Tja, ik doe dan nu een jaar aan stijldansen (heb Brons afgedanst, dus 1e jaar) en ik vrees niet dat je dat zo makkelijk gaat leren. Engelse Wals denk ik dat je wel lukt met een heer die een beetje aardig kan leiden, de basis daarvan is zoals ik 'm heb geleerd ''Rechts achter, Links zij, Rechts aansluiten'' en vervolgens ''Links achter, Rechts zij, Links aansluiten''. Wals is een driekwartsmaat, dus je telt 1 - 2 - 3. :+

Quickstep wordt denk ik het meest gedanst, in het tempo slow - slow - quick - quick (4 tellen). Rechts achter, links achter, rechts opzij, links aansluiten is de basis zoals ik 'm heb geleerd. Figuren zou ik maar even niet doen :+

Overigens hoef je bij de meeste dansscholen niet met een partner te komen en ze doen 's zomers vaak spoedcursussen, dus je zou eens kunnen rondbellen en vragen of ze misschien een paar lesjes plek voor je hebben? Het is via internet erg lastig uit te leggen en in praktijk te brengen...
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:24

Sonja schreef:
*nu echt nieuwsgierig*
Waar zet je die rechtervoet dan neer als je daar mee start? Dan begin je de dans dus met gewicht op links?

gewicht idd op links en rechts zet je dan achter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:29

*grinnik* ik zit dus met laptop op schoot op de bank en dan in gedachten links-rechts gewicht te nemen :=