Mijn droom... (Afrika)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RM_

Mijn droom... (Afrika)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 18:48

Al sins ik me kan herinneren heeft Afrika me gefasineerd.. Ik weet niet precies waarom en waar het vandaan komt, maar steeds als ik beelden op tv zie of er iets over lees raakt het me. Het landschap, de muziek maar vooral de mensen.

Sport is ook één van mijn passies en het lijkt me zo mooi op die twee dingen samen te brengen.
Ik ben nu 17 jaar en doe havo. Na de havo wil ik naar de ALO (academie lichamelijke opvoeding). Als ik daar klaar ben zou ik het echt geweldig vinden op naar Afrika te gaan voor een jaar en daar de mensen het belang van sport duidelijk proberen te maken. Ik denk dat sporten niet alleen goed is voor je lichaam maar zeker ook voor je ziel zeg maar. Dat het kan helpen bij verwerking bijvoorbeeld en dat het een goede afleiding is als je het al moeilijk genoeg hebt.

Omdat ik hier de laatste jaren veel mee bezig was heb ik is wat gezocht op internet en vond een stichting : Right To Play. Deze stichting zendt onderandere mensen naar Afrika die daar de mensen opleiden tot sportleider. Door deze stichting zijn er steeds minder Nederlanders nodig die daar vast werken. De mensen daar kunnen het steeds meer zelf, dit is natuurlijk al een hele vooruitgang!
Het lijkt me geweldig om me bij deze stichting te voegen en écht iets te kunnen doen...

Mijn droom klinkt misschien naïf, maar ik weet dat het me gaat lukken en ik kan niet wachten tot ik voor het eerst in Afrika zal zijn. Het is voor mij bijna vanzelfsprekend dat ik dit ga doen...
Het voelt gewoon alsof het zo hoort...

Zijn er meer mensen die zulke dromen hebben??

citroen

Re: Mijn droom... (Afrika)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:53

Wat gaaf zeg ! :D

Ik had eerst ookaltijd een droom dat ik eens in Kenia moet zijn geweest..
En 2jaar geleden kwam die uit! 3 weken Kenia! :D

Maar mijn droom is nu dat als ik klaar ben met me school
om dan te helpen in een ontwikkelings land voor een half jaar ofzo! Dat lijkt me gewoon heel mooi&leuk om te doen! :)
Het liefst dan wel weer in afrika en dan het liefst weer in kenia ! :D

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 18:59

Mooi dat je droom is uitgekomen..!
En was het net zo leuk als je je had voorgesteld??

maybe I see you in Africaaa

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:03

Ik vertrek in september voor 6 maanden naar Kenia. Ga daar voor BoscoBoys Nairobi werken! Dit is een project voor straatjongens van 0 tot 21 ongeveer
Laatst bijgewerkt door Sjoos op 03-07-09 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:04

Wat goed dat je zo'n droom hebt! En dat het zo vanzelfsprekend voelt. Als je zo gemotiveerd bent denk ik dat het je ook gaat lukken. Komt goed, je gaat iets betekenen voor die mensen daar! :)

Ik heb ook een droom, anders dan die van jou, maar ook om echt iets te betekenen! Ik wil de politiek in, ik wil in de 2e kamer of in de coalitie zitten. Zit nu bij de D66, ben daar actief in en wil hier uiteindelijk mijn beroep van maken. Ik weet nog niet met welke studie ik er wil komen - waarschijnlijk met een bètastudie omdat ze die mensen nu nodig hebben in de politiek en omdat ik het leuk vind. Maar ik heb ook zo het gevoel dat het me gaat lukken omdat ik er nu al zo mee bezig ben en het bij me past. Ik wil op die manier iets in Nederland veranderen!

En @ citroen, wat top dat jouw andere droom al is uitgekomen! En ontwikkelingshulp daar gaan doen klinkt ook heel goed.

Dus volgens mij zijn we allemaal niet naïef maar gewoon gemotiveerd :D

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 19:16

LarissaXX schreef:
Wat goed dat je zo'n droom hebt! En dat het zo vanzelfsprekend voelt. Als je zo gemotiveerd bent denk ik dat het je ook gaat lukken. Komt goed, je gaat iets betekenen voor die mensen daar! :)

Dat is fijn om te horen ;)
Ik krijg vaak genoeg reacties van jaa leuk, maar het zal wel... :P
over 10 jaar start ik weer een topic en dan kijken waar iedereen terecht is gekomen :+

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 19:17

LaFunkyJazz schreef:
Ik vertrek in september voor 6 maanden naar Kenia. Ga daar voor BoscoBoys Nairobi werken! Dit is een project voor straatjongens van 0 tot 21 ongeveer

Klinkt ook gaaf :)

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 09:21

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 09:30

Wat leuk zeg, misschien kan je via je opleiding van volgend jaar (die ALO) ook al stage lopen in het buitenland? (afrika) ?

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 09:35

mijn moeder is helemaal verliefd op afrika.
ik had er bijna gewoond .
alleen overleed mijn vader helaas ander waren we er naar toe verhuist.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 10:15

Roziee schreef:
Mooi dat je droom is uitgekomen..!
En was het net zo leuk als je je had voorgesteld??

maybe I see you in Africaaa

Ja het was eigenlijk nog leuker dan dat ik me had voor gesteld!! :D
Die safari's ook hoe je ziet hoe die beesten daar nog in het wild leven! :)
En dan nog die superlieve mensen die van alles wat ze hebben (dat is dus bijna niks) tog
heel positief in 't leven staan enzo! :) Eigenlijk jammer dat we maar 3weken gingen! Had nog zoveel willen zienn!
oa Nairoby en nog verder Kenia in reizen en dan niet langs al die toeristen gebieden..

LaFunkyJazz schreef:

Wouw wat gaaaf! :D zou je misschien als je terug bent een topic op bokt kunnen starten hoe het was geweest?? *D
Ben namelijk heel erg benieuwt! :D Heel veel plezier alfast!

nestle schreef:
mijn moeder is helemaal verliefd op afrika.
ik had er bijna gewoond .
alleen overleed mijn vader helaas ander waren we er naar toe verhuist.

wat balen voor je zeg ! :( :( :(

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:44

Als ik een weblog heb stuur ik je het adres wel even citroen, vanaf daar hou ik iedereen op de hoogte ;)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:58

wat een mooie droom.
ik vind het echt niet naief!!!

hou je droom vast en ga als je kan!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 07:44

MoonChloe schreef:
wat een mooie droom.
ik vind het echt niet naief!!!

hou je droom vast en ga als je kan!

thanx! :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:30

het was toch meer voor TS'er bedoeld :P

Maar jou droom is ook heel mooi citroen :)

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 12:41

hahaha :P
Bedankt ;)

LaFunkyJazz schreef:
Als ik een weblog heb stuur ik je het adres wel even citroen, vanaf daar hou ik iedereen op de hoogte ;)

Kan je die ook aan mij sturen dan..? :D

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:25

is goed!

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 17:58

Nog meer mensen met dromen..?

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:12

MoonChloe schreef:
het was toch meer voor TS'er bedoeld :P

Maar jou droom is ook heel mooi citroen :)

whooops! :o :o :o :o :o :o
blond! :o :o :o

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:18

Ik studeer Culturele Antropologie en wil ook naar Afrika :j. Ik wil misschien richting traditionele geneeswijzen en/of spirituele geneeswijze en dan niet zozeer de gezondheidszorg, maar alle facetten eromheen (sociaal/economsich/gender problematiek (man/vrouw) ethische kwesties enz enz).

Overigens wilde ik afgelopen jaar mijn scriptie schrijven over dans en genezing en de bedoeling was ook richting de mind kant van sport op te gaan :j

Iig lekker blijven dromen :). Ik ga zowiezo over anderhalf jaar stage lopen in Afrika :j

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:19

Ik kan je een ding zeggen en dat is: Gewoon doen.
Afrika is een geweldig land, heeft mij ook altijd gefascineerd, en sinds ik vorig jaar februari in Zuid-Afrika ben geweest, is dit alleen maar erger geworden hihi.

En je gaat er iets goeds doen, dat is het aller belangrijkste :)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:53

Niets mis mee om dromen te hebben en als je de kans hebt om ze waar te maken moet je dat zeker ook doen.

Ik heb ook allerhande toekomstdromen en ben ook zeker van plan ze uit te voeren.

Afrika is daar ook 1 van, mss niet persé wonen maar wel zeker nog een aantal reizen naar daar. Maargoed bij mij zit het continent ook in hart en nieren. M'n moeder heeft 22 jaar in verschillende Afrikaanse landen gewoond en gewerkt, mijn vader heeft er ook een heel aantal jaren doorgebracht en ikzelf heb als kind het geluk gehad om er ook 5 jaar te wonen. Dus ja, het blijft me trekken. Zolang ik hier ben, gaat het nog redelijk, maar als ik weer eens in een Afrikaans land ben dan is het heel moeilijk voor mij om terug naar huis te gaan ;) .