Twijfels..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Twijfels..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 14:36

Ik weet niet wat het is, maar ik las net het topic 'ik heb een topvent', en ik kreeg opeens een naar gevoel..
Twijfels, en vreemde gedachten komen naar boven.

Ik heb geen topvent.
Hij is wel lief voor me, begripvol en heeft engelengeduld.
Ik ben een meisje met een gebruiksaanwijzing, en hij doet echt zijn best om me te begrijpen, en dat lukt vaak wel aardig.

Maar hij heeft ook negatieve kanten en zijn 'ruwe' kantjes.

En door dat topic, word ik een beetje somber.
Dan ga ik twijfelen aan mijn relatie.
Toch hou ik ontzettend veel van hem, en ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat hij ook zielsveel van mij houdt.
Hij zegt vaak lieve woordjes, knuffelt me, en laat toch wel merken dat ik zijn 'liefste meisje' ben.
En ik krijg nog steeds van die kriebels in mijn buik als ik weet dat ik volgende week bij hem blijf slapen..

Bah, wat is dit dan toch?
Die gedachten, die gevoelens?
Ik word er echt een beetje somber van, omdat we soms zoveel obstakels en hobbels in onze weg hebben zitten.

Ik verwacht niet echt dat iemand dit herkent, het was meer om mijn verhaal even kwijt te kunnen..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:47

hmm ik herken het wel een beetje hoor ;)
Ik heb ook gereageerd in dat topic, maar ook wij hebben regelmatig ruzie om dingen die echt nergens op slaan en omdat hij zo vreselijk koppig kan zijn dat hij net zolang door kan gaan tot hij zn gelijk heeft en ja ook dan krijg ik wel eens twijfels en dat sombere gevoel, terwijl ik weet dat ik zo dol op m ben en kei gelukkig ben. Iedere persoon heeft zo zn goede en slechte kanten en soms komen die slechte kanten even iets te duidelijk bovendrijven ;) Kwestie van diep ademhalen even goed nadenken en dan komt het wel weer goed :)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:37

Herkenbaar hoor... Ik heb erg lang getwijfeld aan mijn relatie. Ik zag hem super graag, zelfs na drie jaar dat kriebelgevoel vanuit het diepste van mijn hart. Ik weet dat hij mij ook heel erg graag zag. We konden praten, uren lachen met elkaar, samen gaan sporten, elkaar lieve berichtjes nalaten,... maar toch twijfelde ik constant.

Is hij wel 'de man' voor mij? Onze interesses lagen soms mijlenver uit elkaar, wil ik niet liever iemand die net diezelfde interesses heeft als mij? Wil ik me wel echt binden aan hem, wil ik niet liever nog wat wild men leven leiden? Hij dronk ook eigenlijk teveel naar mij zin, elk weekend op stap en bijhorend bier natuurlijk, donderdags na de voetbal met zijn vrienden op café, zondags na de wedstrijd met de vrienden op café... wil ik wel zo een man?

Hoewel ik echt gigantisch twijfelde, kon ik de stap niet nemen om er een punt achter te zetten... Waarom niet? Omdat het gewoon wel goed ging tussen ons, we zagen elkaar graag, hadden plezier en alles liep goed.. het was in mezelf dat ik twijfelde.
Maargoed, hij heeft uiteindelijk de stap gezet om er een punt achter te zetten, en eigenlijk ben ik daar heel blij om. Ik mis hem zeker en vast, maar niet als 'liefde van mijn leven', wel als maatje...

Ik weet hoe verschrikkelijk constante twijfel kan zijn... Ik kan je alleen moeilijk tips geven, ik vond het zelf ook heel moeilijk om mee om te gaan. Weet je zelf waarom je net twijfelt?

Moelie

Re: Twijfels..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:45

Misschien heb je gewoon een dip? Dat is normaal in een relatie.. dat heeft iedereen wel eens. En misschien komt het vooral even omhoog omdat je nou net een ander topic over relaties hebt gelezen. Als het echt langer blijft gewoon even gaan praten met je vriend, dat kan ook een hele hoop schelen!!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 15:55

Dit 'dipje' kwam net pas opzetten.
Hup, na het lezen van het topic..

Ik zou zo best een lijstje kunnen opmaken met dingen die me irriteren, waaraan ik me erger, die me soms verdrietig maken, die ik mis, die ik jammer vindt, etc.

Maar desondanks hou ik zielsveel van hem, en wil ik hem niet laten gaan.
Het voelt echt alsof ik mijn 'soulmate', de liefde van mijn leven heb gevonden.

Het is een schat van een vent, maar er ontbreken gewoon bepaalde dingen, en andere dingen vind ik niet fijn.
En dat is toch wel een behoorlijke 'hobbel' in onze weg, met momenten.

En net vroeg ik mezelf al, wat weegt zwaarder?
Zijn mooie, sterkte punten?
Of die negatieve, 'ruwe' kantjes?

Ik weet écht niet waar dit opeens vandaan komt.
Zo serieus heb ik er nog nooit aan gedacht!

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:57

Sorry meid. :(:)

Hobbels en obstakels in een relatie zijn er altijd wel, maar daar door leren jullie elkaar ook beter kennen.
Hij weet door die obstakels wat hij voor al niet bij jou moet doen, en jij weet wat jij totaal niet bij hem moet doen.
Als jullie nooit een obstakel zouden hebben, betekend dat dat jullie alles al precies van elkaar zouden weten.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 16:06

PRE schreef:
Sorry meid. :(:)

Hobbels en obstakels in een relatie zijn er altijd wel, maar daar door leren jullie elkaar ook beter kennen.
Hij weet door die obstakels wat hij voor al niet bij jou moet doen, en jij weet wat jij totaal niet bij hem moet doen.
Als jullie nooit een obstakel zouden hebben, betekend dat dat jullie alles al precies van elkaar zouden weten.

Maakt niet uit, joh.
Kon jij toch niet weten? :)

Ja, maar dát is het 'm juist: hij weet inderdaad wat ik liever niet heb, maar hij veranderd het niet.
Althans, hij haalt niet de verwachtingen die ík er van heb.
Of heb ik misschien té hoge verwachtingen van alles?
Zijn mijn verwachtingen en eisen te hoog, niet reëel?

Dát is misschien nog wel het frustrerende aan het hele verhaal.

Ik heb er al vaker met hem over gepraat, en dan gaat het voor een bepaalde tijd goed, en daarna valt alles weer terug in het oude patroontje..

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 16:08

Heb het even een moment moeilijk..
Krijg er tranen van in m'n ogen..

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:09

Misschien zouden jullie bijden wat soepeler kunnen zijn, dus dat hij minder dingen doet wat jij niet wilt, en dat jij er wat milder mee omgaat.
Het nemen en geven effect dus.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 16:23

Dat vind met name ik erg lastig.
Ik probeer mild te zijn, maar dat is een leerproces voor mezelf.
Ook dingen 'loslaten' en dingen in proportie zien vind ik verschrikkelijk lastig.
Dat vergt veel tijd.

Een heel belangrijk voorbeeld in onze relatie: mijn vriend heeft zijn zusje enkele jaren geleden verloren. Hij heeft het daar uiteraard ontzettend moeilijk mee gehad, nu kan hij dat een plaatsje geven, al blijft het natuurlijk moeilijk.
Hij is iets voor die tijd begonnen met blowen. En hij heeft ongeveer 3 jaar praktisch élke dag geblowd.
Hij stond op met een joint, en ging slapen met een joint.

Mijn vriend en ik zijn in 2007 bijna 8 maanden samen geweest.
En een van de hoofdredenen dat het uit ging, is zijn blowgedrag.
Ik kon er niet mee leven, niet mee omgaan.
Het einde kwam doordat meneer, toen hij had geblowd, met zijn 'briljante' idee kwam om wiettoppen met wodka te mengen in de fles, en dat in combinatie met Red Bull op te drinken (!).
Dat was de druppel, ik werd ontzettend boos, en hij zette de volgende dag er een punt achter.
Hij trok die bemoeienissen van mij niet meer, het was teveel voor ons beiden.

Nu zijn we sinds 15 februari weer samen, en hij was 5 maanden gestopt met blowen, wat ik een ontzettende prestatie van hem vond, ik was echt ontzettend trots op hem, dat heb ik hem ook heel vaak gezegd. :j

En laatst hadden we een beetje 'gezeik' over iets.
We hadden geen concrete afspraken gemaakt over dat ik de volgende dag zou langskomen.

Dus ik pakte de volgende dag mijn boeltje, ging naar hem toe, en mijn schoonouders vertelden me dat mijn vriend achter in de schuur bezig was, wellicht mijn zijn scooter.
Dus ik ging kijken, heel enthousiast..

Wat denk je?
Ik doe de deur open, de wietgeur kwam me tegenmoet.
Ik was enorm verdrietig, teleurgesteld en voelde me machteloos, verslagen.
Ik keek hem diep in z'n ogen, en hij kon geen woord uitbrengen, behalve wat neurotisch gelach.
Het heeft me ontzettend gekwetst, ik kan dit niet van me afzetten.

Later die dag zei hij me dat hij laatst nog een keertje heeft geblowd.
Dus met andere woorden, het ritje begint weer opnieuw, ik ken hem inmiddels daar goed genoeg voor.

En tja, dan zijn we uitgepraat.
Hij vind dat ik dat moet kunnen accepteren, dat hij een joint rookt om zich te kunnen relaxen of even 'alles' te doen vergeten als hij zich rot voelt.

Dit is zo'n hele mooie situatie, waardoor ik dus twijfel.
Misschien wel het belangrijkste voorbeeld..

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:31

Nou ik ken het ook wel hoor. Mijn vriend kan ook heel lief zijn, maar vaak gewoon lomp.
Hebben gister een paar foto's gemaakt voor mijn moeders verjaardag en okej ik ben een zeur kwa foto's maar deze vind ik echt niet leuk. Te donker, kijken raar, te ver....
Maar vandaag nieuwe? waarom? die andere zijn toch prima?
En soms nog wel meer van die dingen dat voor mij wel wat betekend maar andersom...

Het blowen, tja als ie dat een keer in de week doet voor ontspanning zou ik er niet al te veel aan tillen. Zolang hij zich niet gigantisch een slag in de ronte blowd en miss de afspraak maken dat als jij er ben hij niet rookt of anders een heel klein beetje.

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:35

Ik zie je bent 19 jaar...nog een heel leven voor je. Doe hetgeen waar jij je gelukkig bij voelt en blijf bij jezelf en jouw ding. In een relatie is het geven en nemen, als dit van 1 van beide niet gaat werken wordt het erg lastig. Dit betekent hij laat datgeen wat jou ongelukkig maakt of jij accepteert dat hij af en toe een joint rookt.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:41

Weet je ik denk dat de vraag in dezen is hou je van hem? Ben je bereidt om te accepteren dat hij is zoals hij is? Wat verwacht je op de lange termijn van jullie relatie? Denk je dat dit gaat lukken? Het is in een relatie niet altijd rozegeur en maneschijn ook niet bij de meiden die een topvent hebben. Je bent tenslotte 2 aparte individuen met ieder een eigen karakter. En dat kan soms wel eens botsen. Maar je moet er ook over kunnen praten. Ik zou zeggen volg je gevoel. Als die niet goed is dan is duidelijk welke weg je moet bewandelen hoe moeilijk het ook is. Je moet niet ongelukkig zijn in een relatie! Dat is geen goede basis.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:42

Is hij wel de juiste, ben ik er wel klaar voor, wil ik niet liever nog vrijgezel zijn, wil hij mij wel voor altijd, ben ik niet een vervangertje omdat iets anders niet werkte, zie ik het wel zitten om bij hem te blijven, wil ik niet liever die ander? Zoveel vragen die je jezelf kunt stellen en ook ik heb wel eens twijfels.. is dit wel mijn topvent. Bij mij ligt het aan mezelf.. schat van een vent maar ik heb soms meer uitdaging nodig meer tegengas.. maar toch is het ook wel heel fijn bij hem. Geniet lekker van je fijne gevoelens voor hem (mits hij je goed behandeld) en dan zie je wel wat de toekomst brengt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:15

Een troost je zult niet de enigste zijn met deze twijfels, we komen ze toch allemaal wel eens vroeg of laat tegen.
Voordeel hiervan is dat je kan ervaren of je nog wat geeft om elkaar.
Soms is het fijn om even wat afstand t enemen, even elkaar een tijdje niet speken, dan zul ej zien dat er gevoelens op komen die je niet zou verwachten.
Kunnen positief of negatief zijn. Van daaruit kan je dan weer verder.
Wbt het blowen, jammer dat hij weer begonnen is heeft hij gezegd dat hij het nooit meer zou doen?
Hij neemt dan namelijk wel een risico, namelijk jou. Als het bij een weekend jointje blijft, zou ik er persoonlijk geen probleem van maken.]

Sterkte.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 22:06

Chiqa schreef:
Een troost je zult niet de enigste zijn met deze twijfels, we komen ze toch allemaal wel eens vroeg of laat tegen.
Voordeel hiervan is dat je kan ervaren of je nog wat geeft om elkaar.
Soms is het fijn om even wat afstand t enemen, even elkaar een tijdje niet speken, dan zul ej zien dat er gevoelens op komen die je niet zou verwachten.
Kunnen positief of negatief zijn. Van daaruit kan je dan weer verder.
Wbt het blowen, jammer dat hij weer begonnen is heeft hij gezegd dat hij het nooit meer zou doen?
Hij neemt dan namelijk wel een risico, namelijk jou. Als het bij een weekend jointje blijft, zou ik er persoonlijk geen probleem van maken.]

Sterkte.

Ik zie hem morgenavond weer, ik blijf twee nachtjes bij hem slapen. :)

Ik denk dat het goed is als ik een goed gesprek met hem aanga, over wat ik voel en denk, niet?

Wat betreft het het blowen, hij is 5 maanden gestopt, en nu is hij weer 'begonnen'.
Hij zegt dat het 'af en toe' een jointje is, maar ik ken hem langer dan vandaag.
Hij is verslavingsgevoelig, en ik weet dat het hier niet bij blijft. :n

Hij probeert zich telkens te verdedigen, tevergeefs.
Want we weten beiden wel beter, hij ook..

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:40

Zolang je relatie meer postieve punten heeft dan negatieve is het de moeite waard..
Daarmee bedoel ik eigenlijk. Zelfs als deze jongen niet de ware voor je is. De leuke tijd die jullie samen hebben gehad gaat niet zomaar verloren ;)

Waak er alleen voor dat je je eigen grenzen in de gaten houdt. Laat hem die niet voor bij gaan en als dat wel gebeurt, durf dan je conclusie te trekken.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 22:42

Bienotje schreef:
Zolang je relatie meer postieve punten heeft dan negatieve is het de moeite waard..
Daarmee bedoel ik eigenlijk. Zelfs als deze jongen niet de ware voor je is. De leuke tijd die jullie samen hebben gehad gaat niet zomaar verloren ;)

Waak er alleen voor dat je je eigen grenzen in de gaten houdt. Laat hem die niet voor bij gaan en als dat wel gebeurt, durf dan je conclusie te trekken.

Daar heb je inderdaad gelijk in. :j

Maar wáár leg je die lat precies?
Dát is de grote vraag.
Er komt inderdaad een bepaald punt waarop je eerlijk naar je relatie moet kijken, maar liefde is niet rationeel, daar komen emoties, gevoelens bij.

En dát is het moeilijke..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:33

Wbt dat blowen, als ik jou was zou ik voor mijzelf gaan bedenken waar jou lat ligt.
Als jij twee keer in de week acceptabel vindt, kan je dat met hem bespreken, mss kunnen jullie dan iets afspreken.
Helemaal stoppen lukt hem blijkbaar niet, zie dat niet als 'falen'. Mss kotm het dan wat minder zwaar aan, porbeer het gesprek luchtig te houden en zeker zijn van je zaak, en dat je natuurlijk het allerbeste met hem voor heb en je je gewoon zorgen maakt over de toekomst en dat blowen.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 23:39

Chiqa schreef:
Wbt dat blowen, als ik jou was zou ik voor mijzelf gaan bedenken waar jou lat ligt.
Als jij twee keer in de week acceptabel vindt, kan je dat met hem bespreken, mss kunnen jullie dan iets afspreken.
Helemaal stoppen lukt hem blijkbaar niet, zie dat niet als 'falen'. Mss kotm het dan wat minder zwaar aan, porbeer het gesprek luchtig te houden en zeker zijn van je zaak, en dat je natuurlijk het allerbeste met hem voor heb en je je gewoon zorgen maakt over de toekomst en dat blowen.

Nou, ik wil natuurlijk dat hij er helemaal mee stopt, maar goed, dat is in zijn ogen niet haalbaar en niet reëel.
Want hij heeft dat, naar eigen zeggen, nodig om te 'relaxen' als hij zich klote voelt.

Ik ben bang dat ik de lat ergens in de wolken ga leggen, want tja, liefde is niet rationeel.
Lag het maar zo simpel soms..

En hij weet dat ik me zorgen maak om hem, om onze relatie, maar hij wuift dat heel eenvoudig weg. :evaw:
Hij verzint steeds excuses en verhalen eromheen, dus dat heeft geen zin..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:43

Ragnaaa schreef:
Nou, ik wil natuurlijk dat hij er helemaal mee stopt, maar goed, dat is in zijn ogen niet haalbaar en niet reëel.

Nee dat is het ook niet goed dat je dat zelf inziet :) In relatie's met mensen en met name iemand die je dichtbij staat moet je soms gaan voor de gulden middenweg, die komt minder hard aan.
Helemaal stoppen moet van hem zelf komen, als jij hem dat op zou gaan leggen begint hij er vroeg of laat toch wel weer mee (Stiekem) en dat wil je natuurlijk niet.
Soms moet je wel eens wat stapjes terug doen, de ideale man is moeilijk te vinden hoor en lijkt mij gruwelijk saai, jij niet?

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 02:41

Ook een topvent heeft mindere kanten hoor, wat een topvent is is voor iedereen verschillend en als je alle topreacties leest kan ik me voorstellen dat het soms is van he had die van mij dat nou ook maar...of deedt hij dat nou maar eens afentoe etc.
Maar ook de topmannen van die dames hebben minkanten, alleen staan die onder is jouw vent afentoe ook zo'n rund :D

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 07:41

maar weetje,

Iedereen heeft mindere kanten! Ook jij zal deze hebben! Niemand is perfect, je zal ook hoogst waarschijnlijk nooit iemand vinden die precies aan al jou eisen voldoet. Kijk, zijn het teveel dingen die je irriteren of wat je vervelend vind, is het niet de juiste persoon voor jou. Maar realiseer je dat iedereen mindere kanten heeft. Wel moet deze kant natuurlijk minder zijn dan de goede kanten! En is dit niet het geval, je kunt iemand niet veranderen naar jou hand! Dan zul je iemand anders moeten vinden die dit wél heeft, maar ook die zal misschien andere minderen kanten hebben die je huidige vriend juist weer heel goed deed. Zo is het altijd wat ;)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:56

Mijn vriend blowde ook vrij veel toen ik hem leerde kennen hij wilde wel minderen maar ik ben heel duidelijk geweest.
Je mag blowen maar niet als ik er last van heb dus niet als hij vlak daarna mij nog zou zien of als ik er ook ben.
Dat vond hij prima inmiddels heeft hij al 6 en half jaar geen joint meer aangeraakt.
Hij heeft na die uitspraak nog 1 keer geblowd maar eigenlijk deed het hem niet zo veel meer.

Ik denk dat verbieden niet verstandig is maar het is wel reeel om te zeggen dat je er zelf geen last van wilt hebben qua geur enz.

Mijn vriend is verder echt niet perfect hij is wat kilo's te zwaar maar afvallen wil hij niet ook al is zijn opa met 50 overleden en had zijn vader met 50 ook al dood kunnen zijn.
Verder wordt ik een beetje ziek van al het overtollige gas uit alle gaten maar oke.
Daarentegen is hij wel heel erg lief en is hij er altijd als ik hem nodig heb.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 21:26

Ik zit er momenteel echt een beetje doorheen.. ;(