Vakkenpakket dilemma grr

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Vakkenpakket dilemma grr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 15:31

Ik zit nu in de 3de klas VMBO Gt,en volgend jaar ga ik mijn examenjaar in, de 4de klas. Ik heb de vakken gekozen waar ik nog beetje goed in ben, maar nu belt de decaan mij op (VOOR DE 2DE KEER, vorige jaar ook al dat ik iets moest veranderen!) dat ik mijn vakkenpakket WEER moet veranderen. Precies de vakken waar ik zwaar onvoldoende voor sta, kan ik nog kiezen. Ik voel mij echt heel *** nu, want ik dacht jes ik ga met goede cijfers het nieuwe jaar in en nu vraagt hij weer MIJ om te veranderen ik wordt er schijtziek van ;( iemand nog een idee hoe ik dit kan veranderen?

Petraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:36

Waarom is je dan gevraagd om te veranderen?

Blue9

Re: Vakkenpakket dilemma grr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:38

Ik ging nog niet veranderen. Krijgen ze het zeker niet klaar met de roosters. Je mag kiezen wat je wil, dus volhouden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:39

Beetje vreemd verhaal... Waarom zegt de decaan dit? Er zijn natuurlijk verplichte vakken, maar daarbuiten ben je toch vrij om te kiezen?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 16:03

Ja dat dacht ik dus ook, maar er zijn te weinig óf te veel leerlingen dan in een klas, en ze moeten groepen vormen..

Petraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:05

Ik zou zeggen: dat is aan hun om dat op te lossen. Je hoeft je niet te laten dwingen vakken te kiezen, waar je niet goed in bent omdat zij moeite hebben met klassen vormen.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 16:07

Ik wilde vorig jaar dolgraag tekenen, dus ik dat ingevuld. Vervolgens heb ik omdat hij gebeld had, voor handvaardigheid gekozen en aan het begin van het jaar had ik het alle2 niet! Dat was wel flink balen.. maar ik heb het hem toen gezegd, en hij zei toen; ja we kunnen geen garanties geven..

Petraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:16

We kunnen geen garanties bieden?
Dat is echt onzin, je zou het altijd buiten je rooster moeten kunnen doen als het echt niet anders kan. (op mijn school tenminste)
Helpt het niet als een van je ouders naar school belt, bij ons op school kan dan altijd alles opeens :+
Ik zou ook zeker een gesprek aanvragen, want je wordt flink genept op deze manier.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:20

Vindt dit een beetje vreemd. Kan je niet vragen waarom je je vakkenpakket aan moet passen als je de enige zou zijn met het vak wat je gekozen hebt kan ik het nog wel begrijpen. (neem namelik aan dat je wel op een reguliere school zit)
Als ik jouw was zou ik even met je ouders en de decaan om de tafel gaan zitten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:15

Hoezo geen garanties geven? Onderwijs is onderwijs alle vakken moeten aangeboden en gegeven kunnen worden. Ongeacht hoe groot de groep is of hoeveel tijd ervoor is. Kun je niet naar iemand toestappen die hoger dan de decaan staat? (unitmanager enzovoorts? ) Dit moet echt niet kunnen :n

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:23

je kiest neem ik aan een vakkenpakket wat aansluit op de opleiding die je daarna gaat volgen. Ik heb destijds met maar 4 mensen in een bepaalde klas gezeten omdat ze het met de rest van het rooster niet rond kregen. En de school heeft dat wel gewoon geregeld toen.

Vind het maar vreemd dat je moet wijzigen. Kijk als het erom gaat dat je bijvoorbeeld te weinig van de verplichte vakken hebt aangekruisd (weet niet of je dat tgenwoordig nog hebt) oke, maar anders zou ik zeggen. School je zoekt maar lekker uit hoe je het op gaat lossen, dit vakkenpakket heb ik nodig voor een zo goed mogelijke aansluiting op mijn vervolgopleiding

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:35

Het is hier ook zo, ze moeten een bepaald aantal mensen hebben voor een bepaald vak. Anders komen ze niet uit met de indeling etc. Het gebeurt zelden dat ze vakken niet door kunnen laten gaan.

Ik vind het ook niet kunnen, je moet je gekozen vakkenpakket gewoon kunnen volgen, omdat het vaak aansluit bij je vervolgopleiding.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:11

Toen ik nog op de middelbare school zat had ik met zijn drieën wiskunde / scheikunde en natuurkunde. Het zou toch van de zotte zijn als ik daardoor deze vakken niet had kunnen volgen? Ik vind echt dat jij (en zeker je ouders) op je strepen moet gaan staan. Zijn er meer klasgenoten die hier last van hebben? Dan zouden jullie met elkaar naar de school toe kunnen stappen...

Succes

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 11:44

Ik heb de decaan net gebeld, en nee het MOEST.. of ik moest naar een andere school gaan :(

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:25

Hogere machten inschakelen. Je hebt toch ook ouders die voor je kunnen bellen of niet dan? Dit is de grootste onzin.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 12:26

Mijn ouders willen er niks mee te maken hebben, het is toch mijn probleem zeggen ze.

en de decaan zei; ja sorry maar we kunnen niet alles aanbieden, daar kan ik ook niks aan doen.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 17:39

Meen je dat dat je ouders dat zeggen? Pff niet normaal. Ander iemand goede volwassene vriend ofzo die even kan bellen en zich voormijpart voor doet als je ouder? Als die er toch niks mee te maken willen hebben..

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 22:14

Welke vakken moest je veranderen? (en zou je daar dan ipv moeten doen)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 08:58

Als ik dit zo lees zou ik ook naar een hoger iemand als de decaan stappen. Het gaat om jou toekomst, wat nu als je een studie wilt gaan volgen waar je bepaalde vakken voor nodig hebt?
Hier zou ik in ieder geval niet mee akkoord gaan, het is aan de school te zorgen dat de vakken aangeboden worden, ze moeten niet van hun probleem jouw probleem gaan maken.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 09:08

Ze hadden mij later (nadat ik een beetje boos was geworden) weer gebeld en zeiden dat ik MISSCHIEN toch tekenen erbij mag gaan doen, als ik een van de andere vakken laat vallen. naja dat vind ik wel okee opzich, maar het is nog niet zeker. Ik heb tekenen nit gehad dit jaar, dus moet ik wel bijstuderen van de zomer maar dat geeft niet. want hij had overlegd met de directeur en die mag mij wel haha.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:53

Een school MAG jou niet weigeren bepaalde vakken te kiezen binnen het normale vakkenpakket. Hoeveel/weinig leerlingen er ook voor zijn, zolang de vakken binnen het normale vakkenpakket vallen moeten ze jou deze aanbieden.
Zou toch van de zotte zijn dat je de vervolgopleiding van jouw keuze niet kan doen omdat school weigert jouw een bepaald vaak aan te bieden.
Ze mogen enkel weigeren als je om uitzonderingsvakken vraagt of extra vakken (wat roostertechnisch niet mogelijk zou zijn)