Sommige leraren (antwoord na tentameninzage)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariskatw

Sommige leraren (antwoord na tentameninzage)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 14:20

Hallo,

ik word inmiddels gek van mijn school. Ben met de laatste dingen bezig voor school, nog 1 tentamen en mijn masterscriptie en dan zou ik kunnen afstuderen. Maar... 19 januari heb ik een tentamen gehad, waarvoor ik een 5,3 had. De desbetreffende docent woont in Leiden (ofzo) en was dus niet bij de tentameninzage. Mijn inziens had hij echter een stukje over het hoofd gezien waar geen punten bij stonden. Dus heeft de secretaresse dat voor mij doorgemaild, met de vraag of hij er naar wil kijken. Een maand later naar de secretaresse toegegaan, nog geen antwoord.
Weer een maand later, nog geen antwoord.
Inmiddels liep ik stage, dus ben niet meer zo vaak op school dus gaat het steeds via de mail. Warempel 13 mei krijg ik een mailtje van de secretaresse. De docent is op school geweest en heeft er naar gekeken, maar wil mij nog even bellen (Dat voorspelt niet veel goeds), 3 juni weer gemaild, nog steeds niets gehoord. Ze heeft het weer doorgestuurd.17 juni nog steeds niks gehoord, weer gemaild, gevraagd of ik persoonlijk contact met hem op kan nemen. Dat leek haar niet verstandig.
Maar goed, vandaag is het inmiddels 2 juli en ik heb nóg niks gehoord. Dus maar weer gemaild, of daar niet bepaalde termijnen aan zitten en dat ik er alle respect voor heb dat de desbetreffende docent het zo druk heeft, maar dat ik verder alle vakken al heb gehaald, en deze anders mondeling wil aanvragen. Het is toch raar dat ik nog steeds geen antwoord heb gehad?

Ben benieuwd naar het mailtje terug.

Hoe zouden jullie dit verder nog aanpakken? Het is zo lastig, ga ik een klacht indienen, dan wordt het nooit meer een 6, bovendien moet hij volgend jaar ook mijn tentamen weer nakijken. Maar dit kan toch gewoon niet?
Natuurlijk begrijp ik dat de beste man het ontzettend druk heeft, dat heb ik inmiddels op mijn stageplek wel gezien, maar dan nog heeft hij er zelf voor gekozen ook nog te willen lesgeven op onze school. Dan moet je je leerlingen toch ook serieus nemen, of denk ik nu zo krom?

Nimue

Re: Sommige leraren (antwoord na tentameninzage)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:27

Waarom bel je hem niet toch gewoon? Als je geen telefoonnummer hebt, zou ik toch nog een mailtje sturen met daarin dat je hem gaat bellen onder etenstijd als je de dag erop nog niks gehoord heb.

Heb ik ook eens gedaan, toen had ik ineens binnen een uur reactie op mijn mailtje. Hij weet toch niet dat je zijn nummer niet hebt. ;)

Kun je echt niet aan zijn contactgegevens komen, dan zou ik één van zijn directe collega's of iets van een decaan ofzo benaderen. Niet zozeer met een klacht, maar gewoon met dit verhaal en de vraag hoe je dit nu moet aanpakken en of hij/zij je kan helpen.

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 14:30

nouja.. ik had al gekeken op de site van school, maar bij hem staan er verder geen contactgegevens bij. Vandaar dat ik de secretaresse heb gevraagd of ik dat niet beter kon doen ,maar dan moet ik wel gegevens hebben.

edit: dit vak werd gegeven door 3 docenten, heb 1 van de anderen ook al gevraagd, maar die zeiden van tja.. dit is het onderdeel van Prof. F. dus daar kunnen wij je niets over zeggen. En dat je niet met een vraag naar F. toe moest gaan, als je niet iets gegronds had, daar hield hij niet van. Dus ik zei van nou kijk, hier staat mijn antwoord, dit staat in de uitwerking, maar er staan geen punten bij. Maarja.. daar kon hij dus niet over zeggen.

Marieke_K

Re: Sommige leraren (antwoord na tentameninzage)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:55

Ik zou toch wat meer druk er achter gaan zetten, dan maar via een brief aan de examencommissie. Dit hoeft nog geen klacht te zijn, maar je kan hen wel op de hoogte stellen van de gang van zaken en om advies vragen. Die vent zal wel druk met onderzoek zijn, en binnenkort op vakantie gaan en jij maar wachten.

Via een brief aan de examencommissie zet je er net wat meer druk achter en het is nog geen klacht (dus die docent kan zich nog niet op zijn teentjes getrapt voelen). Bang zijn dat hij volgend jaar je werk niet goed beoordeeld zou ik niet zijn, je kan het altijd door een ander dan nog laten nakijken als je het niet vertrouwd of via de examencommissie spelen. Professoren / docenten zijn geen heilige ;)