Electriciteitfirma overdrijft nu toch echt wel hoor...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Electriciteitfirma overdrijft nu toch echt wel hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 14:20

Jaja, nu breekt m'n klomp écht wel.

In december vorig jaar was ik mijn electriciteit en gas vergeten te betalen, omdat m'n vriend toen in het ziekenhuis lag en ik dubbele shiften moest draaien met de eindejaarsperiode. Omdat ik elke dag pendelde tussen ziekenhuis en werk had ik mijn factuur een week te laat betaald. Ik moest betalen op 23/12/2008 en kreeg op 30/12/2008 de aanmaning binnen die ik onmiddelijk betaald had. In januari kreeg ik mijn nieuwe afrekening waar €10 extra kosten opstonden wegens te laat betalen.

Ik had direct naar de klantendienst gebeld, die verstonden het probleem en hadden mij aan de telefoon gemeld dat ze die €10 gingen kwijtschelden.

Ik heb van die €10 nooit meer iets gehoord, stond ook niet vermeld op mijn andere facturen.

Nu ben ik afgelopen weekend verhuisd, en wegens omstandigheden op het werk en problemen met de verhuis, had ik de nieuwe factuur al weggeboekt ipv te zien of ze betaald was. Mijn eigen schuld dus.

Ik krijg opnieuw mijn factuur binnen en zie er dus die €10 opstaan die ik had verwacht + die €10 van in december! Ik bel naar de (onbeleefde) klantendienst en daar zeiden ze dat ze van die eerste €10 niets wisten qua kwijtschelding en dat ik die dus ook moet betalen.

Ik heb beleefd de situatie uitgelegd en krijg ik aan de andere kant te horen van 'ja madam ik ga ook niet moeilijk doen maar u moet écht wel die €20 betalen!'.

Die ene €10 betaal ik met plezier maar de andere kunnen ze toch echt naar fluiten. Ik heb nu maar een mail gestuurd in de hoop dat het iets opleverd.

Voor de meesten is €10 MAAR €10, maar voor mij kan ik mezelf er toch maar weer een dag mee eten geven...

Heb ik een punt of niet?

Madelief28

Re: Electriciteitfirma overdrijft nu toch echt wel hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:34

ik begrijp je gevoel hierin, en geef je wellicht het antwoord waar je niet op zit te wachtten, maar het is toch echt je eigen verantwoordelijk dat je in de gaten houd dat betalingen en crediteringen plaats vinden zoals die zouden moeten geschieden...

Dat is de verantwoordelijkheid van jouw als consument..tuurlijk kan er coulance worden aangeboden door betreffende bedrijf, maar als ze op hun strepen staan heb je geen poot om op te staan...in de voorwaarden staan dit soort dingen vermeld...

Maar goed neemt niet weg dat betreffende dame die je als 1e aan de lijn had, haar werk niet goed heeft gedaan..Wellicht dat je het energiebedrijf kunt aanbieden om de aandere 10 euro te delen kwa kosten...

succes!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 14:35

ik weet natuurlijk dat het m'n eigen fout is maar bij mij gaat het er gewoon om dat ze het eerst wel beloven en dan weer niet. Als ze het me van de eerste keer hadden gezegd dat ze het NIET gingen kwijtschelden, geen probleem, dan had ik al lang betaald. Maar eerst ja en dan nee, dat hoor ik niet graag...

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:39

nee dat begrijp ik..Daarom zou het nav een klacht die je kunt indienen, wellicht ook gepasd zijn van betreffende firma om betreffende 10 euro te delen...Denk niet dat je er meer van maken kunt :) Heb je nog een naam van betreffende medewerker? Zo niet, kan natuurlijk jan alleman gaan staan te verkondigen dat pietje puk heeft gezegd dat je niet betalen hoeft...Je begrijpt vast wat ik bedoel :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 14:41

Ik begrijp het 100%. Ik heb nu een mail naar de klantendienst gestuurd (dames aan de lijn 'mochten' beide hun namen niet doorgeven, wet van de privacy volgens heb) dat ik met plezier die tweede €10 betaald maar dat ze echt wel iets aan die eerste €10 moeten doen. Als ik van die €10 er maar €5 moet betalen is het toch ook al wat.

Zucht, ik zit zelf ook op een klantendienst maar daar heb ik nog nooit iets 'vergeten' noteren... Het is niet het eerste dat ik van die firma hoor, dat even terzijde.