Jaja, nu breekt m'n klomp écht wel.
In december vorig jaar was ik mijn electriciteit en gas vergeten te betalen, omdat m'n vriend toen in het ziekenhuis lag en ik dubbele shiften moest draaien met de eindejaarsperiode. Omdat ik elke dag pendelde tussen ziekenhuis en werk had ik mijn factuur een week te laat betaald. Ik moest betalen op 23/12/2008 en kreeg op 30/12/2008 de aanmaning binnen die ik onmiddelijk betaald had. In januari kreeg ik mijn nieuwe afrekening waar €10 extra kosten opstonden wegens te laat betalen.
Ik had direct naar de klantendienst gebeld, die verstonden het probleem en hadden mij aan de telefoon gemeld dat ze die €10 gingen kwijtschelden.
Ik heb van die €10 nooit meer iets gehoord, stond ook niet vermeld op mijn andere facturen.
Nu ben ik afgelopen weekend verhuisd, en wegens omstandigheden op het werk en problemen met de verhuis, had ik de nieuwe factuur al weggeboekt ipv te zien of ze betaald was. Mijn eigen schuld dus.
Ik krijg opnieuw mijn factuur binnen en zie er dus die €10 opstaan die ik had verwacht + die €10 van in december! Ik bel naar de (onbeleefde) klantendienst en daar zeiden ze dat ze van die eerste €10 niets wisten qua kwijtschelding en dat ik die dus ook moet betalen.
Ik heb beleefd de situatie uitgelegd en krijg ik aan de andere kant te horen van 'ja madam ik ga ook niet moeilijk doen maar u moet écht wel die €20 betalen!'.
Die ene €10 betaal ik met plezier maar de andere kunnen ze toch echt naar fluiten. Ik heb nu maar een mail gestuurd in de hoop dat het iets opleverd.
Voor de meesten is €10 MAAR €10, maar voor mij kan ik mezelf er toch maar weer een dag mee eten geven...
Heb ik een punt of niet?