Wat voor agenda op de uni?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mara_

Wat voor agenda op de uni?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 11:27

Haai,

Wat ik mij nou een beetje afvraag, wat voor agenda gebruiken mensen op de universiteit. Hebben jullie een gewone schoolagenda of gewoon een jaaragenda? Mijn stiefvader verklaard me voor gek als ik nog een schoolagenda neem maar mij lijkt het opzich wel handig in verband met cijfers en rooster enz. of denk ik nou heel gek? :P

Winegum

Re: Wat voor agenda op de uni?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:41

Ik zat eigenlijk met hetzelfde idee. Laatst was ik bij de V&D, liep ik toevallig langs de schoolcampus. Oh, even naar de agenda's kijken hoor, maar ja ik wist eigenlijk ook niet goed wat ik moest kopen. Denk dat een schoolagenda toch makkelijker is, omdat je er anders aan het einde van het jaar weer een nieuwe zou moeten kopen. ;)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:13

Ik heb ook een schoolagenda. Voor cijfers en roosters gebruik ik hem niet meer (gaat allemaal via internet en te veel wisselende vakken), maar ben gewoon nooit overgestapt. Schoolagenda of jaaragenda maakt volgens mij niet zoveel uit.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:02

Aangezien het academisch jaar gelijk loopt met het schooljaar is een schoolagenda best handig. Zoals Lieke al zegt gaan cijfers en roosters allemaal digitaal, die hoef je dus niet over te nemen.

Ik heb het eerste jaar een agenda van de Hema gehad, zo eentje waar je heel leuk foto's in kunt doen, met 1 pagina per dag.

Veel studieverenigingen, zo ook de mijne, maken een leuke agenda die voor al hun leden gratis af te halen zijn. Hier staan allerlei handige weetjes in, en zaken die je niet nodig hebt op de uni staan hier ook niet in, superhandig!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:07

Ik gebruik geen agenda. Ik zit dan wel op het HBO maar het is eigenlijk alleen maar onhandig :=
Roosters staan op internet en wij hebben allemaal verplicht een laptop, dus staat eigenlijk alles op de computer. Bovendien werken we eigenlijk alleen maar in groepen, dus hoef je ook niet heel erg veel te plannen omdat we maar 1 module per keer hebben.
Op mijn vorige opleiding hadden we geen laptop nodig, maar had je wel gewoon een blaadje met je rooster er op. Maar omdat we daar twee modules hadden moest je wel twee groepjes om elkaar heen plannen, dan kan het wel makkelijk zijn :j

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:16

Ik gebruikte ook eigenlijk geen agenda, zette alles in mn telefoon :)
Maar de meesten hadden gewoon schoolagenda's hoor :)
Heb er inmiddels ook weer 1 aangeschaft want het is toch wel heel handig :)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:17

Ik gebruik de eerste gratis agenda die ik in handen krijg. :+ Roosters, cijfers en dergelijke schrijf ik niet op.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:19

Ik vind dit ook irritant. Ik wil zelf graag een jaaragenda, maarja mijn agenda die ik nu heb loopt tot juli denkik? Wat moet ikd an van augustus tot december gebruiken?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:13

Je hebt de gratis universiteitsagenda inderdaad. Schoolagenda's vind ik het makkelijkst, het schooljaar (collegejaar) voelt voor mij nog steeds het natuurlijkst. Ik heb het liefst een agenda met een eenvoudig en rustig binnenwerk, en die niet al te groot is. Dus ik kom meestal bij een vrij eenvoudige schoolagenda uit met een net niet te saaie kaft, die ik al dan niet wat opleuk. IK zou ook best een leukere willen, maar die zijn vaak zo groot en duur.

Kies wat je leuk vindt! Je hoeft je niks aan te trekken van wat anderen er eventueel van vinden :) Als jij het leuk vindt - lekker doen. Je hoeft niet per se saai en volwassen te worden als je naar de uni gaat ;)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:15

Ik ging altijd voor de goedkoopste (kleine) hema agenda. Nu ben ik bijna klaar en wil ik over op een jaar agenda, met als gevolg dat ik nu even zonder zit (handig.. :n)

AnneKi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:16

Ik heb zelf ook gewoon nog een schoolagenda, wel meestal een eenvoudige van bijvoorbeeld de Hema. Heb deze omdat het hele schooljaar dan gewoon in 1 agenda staat ...

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:20

Ik heb ook zo'n gratis agenda, die is ook nog eens heerlijk compact.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:36

Ik heb gewoon een schoolagenda. Schrijf er best veel in, en hij is hartstikke handig. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:39

Goedkoopste schoolagenda koop ik altijd, maar schrijf er nooit iets in :+ Heb dat ding alleen om de dagen te checken zodat ik bv weet op welke dag 8 juli valt.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 09:52

Welshcobfan schreef:
Goedkoopste schoolagenda koop ik altijd, maar schrijf er nooit iets in :+ Heb dat ding alleen om de dagen te checken zodat ik bv weet op welke dag 8 juli valt.

Lol. :+

Oké, een schoolagenda is dus nog heel normaal op de universiteit. ^^ Tja, ik had echt geen idee, ik ken heel weinig mensen uit mijn omgeving die studeren en als ik al weet dat ze studeren vraag ik niet zomaar wat voor agenda ze dan hebben. :P Maar ik ga morgen maar eens de hema plunderen en eentje met zo'n foto insteekhoesje kopen denk ik. Vriendin had er eentje vorig jaar en dat zag er leuk uit. :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:12

Op de uni had ik ook gewoon een eenvoudige schoolagend, nu op het HBO ook nog steeds. Data etc. lopen toch gelijk met elkaar en je kunt een eenvoudige agenda nog leuk aanpassen aan je eigen wensen met foto's etc.
Voor aankomend jaar heb ik een Kijk agenda, bruin leren met ringband, ideaal :j

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:27

ik heb geen agenda.. ik print gewoon mn rooster uit, incl alle handleidingen van de modulles van die periode en dat doe ik samen in een mapje wat in mn collegeblok zit.. Ik weet toch altijd uit mn hoofd hoe of wat omtrent maken van werk en wat ik moet leren of moet inleveren...

Van je cijfers krijg je iedere periode een overzicht in je mailbox, dus daar hoef je je ook niet mee bezig te houden..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:10

Ik heb ook altijd of gratis agenda's gehad, of een simpele schoolagenda. Vakken weet ik wel uit mijn hoofd en 'huiswerk' meestal ook wel, en ik vergeet mijn agenda altijd :+

Maar er is geen regel voor, gewoon doen wat je prettig vindt.

Doet me eraan denken dat ik weer een nieuwe moet scoren, mijn huidige is bijna 'op'.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:24

Sissi87 schreef:
Ik vind dit ook irritant. Ik wil zelf graag een jaaragenda, maarja mijn agenda die ik nu heb loopt tot juli denkik? Wat moet ikd an van augustus tot december gebruiken?

Een schoolagenda van een paar Euro kopen en dan in januari een nieuwe :+ .

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:25

ik heb al 4 jaar lang op de uni gewoon een school agenda, vind het handiger dan een jaar agenda omdat je toch nog soort van school jaren hebt

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:42

Ik heb voor mijn eerste studiejaar ook gewoon een schoolagenda aangeschaft, de zilveren versie van de Fancy. :)
Kan me dus echt geen bal schelen wat andere mensen daar van vinden, ik ben er dolgelukkig mee en vind het heel handig!

Laptop gaat ook aangeschaft worden voor de studie, maar ik weet nu al dat ik de komende 4 jaar elk jaar toch weer trouw een schoolagenda ga kopen hoor! :D