Niet blij met studie... Belachelijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Niet blij met studie... Belachelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 11:04

Het is toch belachelijk... Ben je 21, werk je al 2 jaar hard voor je studie. Ik moest nog 2 toetsen halen om mijn P te krijgen. En ik krijg net een mailtje binnen dat ik 1 van de 2 gehaald heb (de ander moet ik nog maken).

En ik ben niet eens blij... Het doet me gewoon helemaal niets. Ik vind mijn studie niet geweldig leuk, wel interessant hoor, maar niet geweldig leuk. En ik zou niet weten wat ik dan wel wil doen, maar eigenlijk zou ik het liefste stoppen met mijn studie. Maar dan stel ik mijn ouders gigantisch teleur, want die hebben al 2 jaar alles voor me betaald. En ik stel iedereen teleur...

Ik haat burn-out zijn...
Laatst bijgewerkt door Prrrr op 01-07-09 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

_Marianne

Re: Belachelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:07

Wat wil je horen? Dat het inderdaad belachelijk is?

Ik denk dat je heus je best wel hebt gedaan voor je toets, dus máák jezelf dan blij. Ga desnoods naar de bakker, koop een stukje taart om het te vieren en duim nog even voor de andere toets.

Ik snap het nut van het topic niet zo, sorry :)

Maddox

Re: Belachelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:14

Ik denk dat je er gewoon even doorheen zit :)

Gelukkig nu hopelijk vakantie ..genoeg redenen om te genieten van het mooie weer en vooral -niet- aan je studie ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 11:15

_Marianne schreef:
Wat wil je horen? Dat het inderdaad belachelijk is?

Ik denk dat je heus je best wel hebt gedaan voor je toets, dus máák jezelf dan blij. Ga desnoods naar de bakker, koop een stukje taart om het te vieren en duim nog even voor de andere toets.

Ik snap het nut van het topic niet zo, sorry :)

T heeft ook geen nut, ik wilde het gewoon ff van me af schrijven.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:20

Welkom in de wereld van studeren :+ ik ken het gevoel, ben inmiddels begonnen aan mijn 3e studie. eerste studie was echt klote, mn P gehaald en naar de uni. 2e studie, was/is de studie van mn dromen maar na een jaar studeren en slechts 21 studiepunten verplicht moeten stoppen omdat het niveau gewoon te hoog lag. Inmiddels 1e schooljaar van de 3e studie voorbij en dit is de studie die ik wel af wil maken, maar nog heb ik soms het gevoel van waar doe ik het voor. gelukkig is het afstandsleren en heb ik dat gezeik op school iig niet meer, maar ik ken je gevoel wel.
T enige wat werkt is een dikke vette schop onder je kont en het toch afmaken, want ik ben inmiddels bijna 23 en moet zeggen dat het toch wel rot is dat je meer wilt met je leven maar gewoon weg het inkomen nog niet hebt om wat te kunnen. Denk dat even tanden op elkaar en doorzetten uiteindelijk toch de beste oplossing is.

Marieke_K

Re: Niet blij met studie... Belachelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:39

Als je het echt beu bent stop je toch een jaar? Ik heb ook weleens studenten die hun p halen en het jaar er op een jaartje gaan freewheelen. Vervolgens pakken ze de draad weer op in het tweede of derde jaar (sommige doen 2 jaar over hun p). Kan best als je hier afspraken over maakt met je opleiding.

Studeren doe je voor je zelf en voor niemand anders. Jij moet het doen en jij moet er later van leven. Vind je het niet leuk? Dan moet je stoppen.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:57

Wat is vervelender: Mensen teleurstellen, of kiezen voor iets wat je wel echt leuk vindt, namelijk een andere studie?

Als voorzitter van een grote studievereniging op de Universiteit Twente kan ik je zeggen dat heel veel studenten wel eens het gevoel hebben wat jij nu beschrijft. Probeer er bij jezelf achter te komen of je je studie echt niet leuk vindt en iets anders wil gaan doen, of dat je er even (tijdelijk) door heen zit en je gewoon vakantie nodig hebt om je weer op te laden.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:00

Vjestagirl schreef:
Het is toch belachelijk... Ben je 21, werk je al 2 jaar hard voor je studie. Ik moest nog 2 toetsen halen om mijn P te krijgen. En ik krijg net een mailtje binnen dat ik 1 van de 2 gehaald heb (de ander moet ik nog maken).

En ik ben niet eens blij... Het doet me gewoon helemaal niets. Ik vind mijn studie niet geweldig leuk, wel interessant hoor, maar niet geweldig leuk. En ik zou niet weten wat ik dan wel wil doen, maar eigenlijk zou ik het liefste stoppen met mijn studie. Maar dan stel ik mijn ouders gigantisch teleur, want die hebben al 2 jaar alles voor me betaald. En ik stel iedereen teleur...

Ik haat burn-out zijn...

En die diagnose is gesteld door een arts?

We zitten er allemaal wel eens even doorheen.
Met studie, werk, met de paarden.
Dat hoort erbij.
Gewoon gaan genieten van je vakantie en daarna er weer lekker tegen.

Succes.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 14:27

vorame schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik haat burn-out zijn...

En die diagnose is gesteld door een arts?

We zitten er allemaal wel eens even doorheen.
Met studie, werk, met de paarden.
Dat hoort erbij.
Gewoon gaan genieten van je vakantie en daarna er weer lekker tegen.

Succes.

Ja, die diagnose is gesteld door een arts. Niet alleen omdat ik erdoorheen zit, maar ook omdat ik tot 18 uur per dag slaap, omdat ik van het minste of geringste al een huilbui krijg, omdat ik het allemaal neit meer overzien, de hele bliksemse bende bij elkaar.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:36

Waarom dan niet een jaar stoppen? Dit werkt ook niet. Zou eens gaan overleggen met de decaan van je opleiding.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:44

Bij een burn out zeker even stoppen anders blijf je daar nog lang tegenaan lopen. Verder ken ik het "waar doe ik het voor" gevoel wel. Ik heb hiervoor een studie gedaan en beviel niet, nu doe ik iets waar ik ook niet bij sta te juichen maar ben inmiddels 3e jaars en het wordt toch echt tijd voor een papiertje. Ik ga 'm halen en daarna doorstuderen.. dan heb ik in ieder geval een HBO papiertje in the pocket. Kan ik daarna weer op mijn dooie gemakje twijfelen over studies enzenzenzenzenz.. goed er komt geen eind aan.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:07

Ja met een burn out kun je ook studievertragingregeling aanvragen :) zou er inderdaad of tussen uitgaan of studievertraging aanvragen mocht je besluiten om toch door te gaan. Ik heb ook een half jaar met pfeiffer en burnout rondgelopen en loop nu ook wat achter op school, maar rustig aan doen is toch het beste medicijn geweest :)

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:50

Frouk schreef:
Ja met een burn out kun je ook studievertragingregeling aanvragen :) zou er inderdaad of tussen uitgaan of studievertraging aanvragen mocht je besluiten om toch door te gaan. Ik heb ook een half jaar met pfeiffer en burnout rondgelopen en loop nu ook wat achter op school, maar rustig aan doen is toch het beste medicijn geweest :)

Mee eens.
Dan is je lichaam en geest even tot rust brengen toch het beste.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:57

heb hetzelfde probleem, al dan niet burn-out hoor.
Ik doe nu een studie die ik maar gekozen heb omdat ik niet wist wat ik eigenlijk wilde...

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:04

Ik heb dat gevoel al 3.5 jaar :') maar jah, ik weet dat het bedrijfsleven veel leuker is :) school zuigt, mbo en hbo.. en werkt vrij de-motiverend, althans.. bij mij wel

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:07

Wat vervelend joh!
Maar nog 1 vak en dan heb je je P. Dat geeft toch wel wat zekerheid.
Probeer er de goede kanten van in te zien. Daarna kun je nog alle kanten op.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 08:20

Studievertragingregeling kan je inderdaad ook aanvragen, dan kan je nog wat langer stufie krijgen indien nodig.

Succes!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:32

Jeetje, wat vreselijk naar voor je.... HBO vreet inderdaad energie en als je zelf ook nog niet zeker weet of dit het is... Ik wil niet teveel invullen voor je, maar mij klinkt het in de oren dat je haast 'teleurgesteld' bent dat je door mag...
Ik denk dat het vooral handig is om een decanaat van je hogeschool te spreken over je twijfels en onzekerheden...

Sterkte!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:00

Het faal angst dat's heel bekend.

Je komt er wel overheen want falen hoort nou eenmaal bij het leven maar meestal door het falen is het de punt wij juist veder uitstrekken.

Als jij nog weet welke onderdelen jij moeite mee had leer ze opnieuw en doe dan herexamen.