Kia picanto of de Opel corsa?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Kia picanto of de Opel corsa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 09:21

Mijn vriend en ik zijn nodig toe aan een andere auto. Vorig jaar de auto van zijn overleden opa overgekocht, maar die heeft echt vreselijk veel gebreken (wat toen niet zichtbaar was helaas...) omdat de auto langer had stil gestaan dan gedacht. Dit jaar is de auto wéér niet door de APK gekomen en wij zijn het nu zat. Knoop is doorgehakt, wij kopen een andere auto! (moeten het alleen nog subtiel tegen oma zeggen, die is er heilig van overtuigd dat de auto van opa nog perfect is....)
Opa's auto is een zware mazda, dus betaalden al zo'n 45 euro aan wegenbelasting elke maand. Aangezien wij maar met z'n 2-en zijn, hebben wij nog niet een grote gezinsbak nodig. Dus een lichtere, kleinere auto (en dus minder wegenbelasting :P) komt ervoor in de plaats.
Omdat een nieuwe auto met airco te duur is, gaan wij voor de occasions.

De keuze is tussen de kia picanto en de opel corsa :)
Voordeel van de kia is: 5 deurs. en nadeel: kleine kofferbak.
Voordeel corsa: sportiever om te zien. Nadeel: 3 deurs.

Wie o wie heeft een mening erover? :)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:25

In mijn ogen is Opel meer kwaliteit dan Kia. Betere afwerking etc. Heb ook in beide gereden. Vind de picanto ook een erg kleine motorinhoud hebben, dus als je van doorrijden houdt, irriteer je je mateloos. Maar het is best persoonlijk, ook wel model je aanspreekt.

timokyana

Re: Kia picanto of de Opel corsa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:30

hier een liefhebber van opel.
Ik heb zelf twee auto's gehad, beide opel.
Momenteel een diesel, rijd als een trein en heeft me nog nooit in de steek gelaten.
vind het auto's die aardig wat kunnen hebben :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:30

De Opel Corsa is in het verkeer lekkerder dan de Picanto, Picanto trekt heel slecht op en begint bij de 120 al te sputteren ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 09:34

Hmmm, dat is minder inderdaad :=
Picanto heeft een 1.0 inhoud en de Corsa een 1.2
(onze mazda heeft een 1.6 )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:36

Zolang er geen kinderen in het spel zijn zou ik 3 deurs zeker geen nadeel noemen.. :n Als ik bij mezelf kijk neem ik ook helemaal niet vaak mensen mee. Ik heb een ford Ka en de instap naar de achterbank wil prima :j

Kia staat een beetje bekend als een barbie-auto en dan bedoel ik dus kwalitatief gezien.. Zijn niet echt super. Corsa's zijn gewoon leuke en fijne autotjes, ik zou dus voor de corsa gaan :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 09:39

Kids zijn er nog zeker niet :) (en kan wel 3 jaar duren voordat ik eraan toe ben hahahaha)

Corsa vind ik zelf qua uiterlijk wat hipper :j

Hoeveel zijn jullie kwijt per maand aan de corsa met wegenbelasting en verzekering?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:40

Het voordeel van die Opeltjes is dat er nog heel veel onderdelen van verkrijgbaar zijn. Ik heb zelf een Astra van '97, dat ding heeft weinig onderhoud nodig, maar toen er een knipperlichtarmatuur stuk was en ik naar de sloop ging barstte het daar echt uit z'n voegen van de Opel-onderdelen, ook voor Corsa's.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:41

Ik heb zelf een Opel Corsa 1.6 GSI. Wel sportversie'tje, dus wat krachtiger en feller dan de 1.2, maar ben hélemaal fan en blij met mijn auto'tje. Wat mij betreft dus de Opel Corsa!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:42

Ik heb een paar jaar in een Corsa gereden, en o wat was dat een heerlijke auto! Betrouwbaar, solide, goede wegligging, nooit hoge kosten aan gehad. Degelijke, fijne kar!

Kia heb ik geen mening over, heb ik nog nooit in gereden. Ik vind ze er alleen niet uitzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:42

Wij hebben nu onze derde Kia, na de Joice en Carens nu al 5 jaar een Pregio, hebben 1 keer tijdens reparatie een Picanto gehad, en mn vader vindt hem in vergelijking met de Kia's die we hadden en nu hebben echt kl*te..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 09:44

Nadeel van beide is dat er nog geen trekhaak onder zit :P (voor onze fietsendrager).
Bij een Corsa is die lastig te monteren en zal dan toch bij hun moeten gebeuren, terwijl mijn vriend zelf bij de kia wel een trekhaak kan monteren.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:49

Hmm ik zou meteen neigen naar de Opel... Kia is cheap en dat is met reden. Cheappie materiaal en voor mijn gevoel stuk minder veilig..

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:50

Zou ook absoluut voor Duitse degelijkheid gaan! Dan ben je iets meer kwijt ivm de trekhaak, maar je hebt er een veel betere auto voor! (staat het al 10-0? :P )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 09:54

hahahaha wij gaan eerst maar eens even bij de Corsa kijken :D
Picanto deed mij wat denken aan een koekblik :=

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:58

Haahaaa koekblik :p

Je zou een kunnen checken op bijv autoweek.nl hoe het zit met de veiligheid van beide auto's :) Niet geheel onbelangrijk...

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:00

Ik zou wel in beide auto's een proefrit gaan maken. De Duitse degelijkheid van mijn Corsa uit 2007 valt me best tegen. Erg windgevoelig en veel reparaties aan laten doen. Wel bijna allemaal garantie, maar toch een hoop gedoe telkens weer. :\

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:06

Sja ik vind opel helemaal niet zo geweldig. Ik zou voor Kia gaan :).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 10:08

Doen wij ook zeker :)
Vamiddag gaan wij alleen even kijken bij de Corsa en een proefrit bij de Kia deal staat al gepland voor vanmiddag :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:10

Unwritten schreef:
De Opel Corsa is in het verkeer lekkerder dan de Picanto, Picanto trekt heel slecht op en begint bij de 120 al te sputteren ;)

mn moeder heeft een kia picanto waar ik altijd in rij, ding trekt inderdaad voor geen meter op, ik vind het niet zon fijne auto..
(verder heb ik absoluut geen verstand van auto's en ook nog niet in veel andere auto's gereden dus aan mijn mening heb je niet heel veel maar goed ^^)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:54

Uhm...weet niet maar wij hebben ook een opel corsa staan maar deze is toch echt een 5-deurs ;)

We zitten ook in overweging om misschien de corsa te verkopen ivm we over willen stappen naar een peugeot 407. Maar weten nog niet zo goed wanneer we die stap nou echt zullen gaan nemen. Ja in ieder geval als er iemand is die een goeie prijs voor de corsa bied dan mag ie verkocht worden.

Het is een 1.2 en van het bouwjaar 2002 nog maar weinig km gereden stand is 112000 en beetje tis een sport, de auto is net apk gekeurd en ook een flinke onderhoudsbeurt erbij gehad zitten weer 2 nieuwe achterbanden erop en nieuwe remblokken/schijven.

De corsa rijd erg zuinig en heeft ons nog nooit in de steek gelaten.

Alleen onze richtprijs is €6350,- en onze uiterste prijs is €5950,-

Voor minder doen wij hem ook niet weg hebben ook al wel een hoger bod gekregen maar zijn ook best wel gehecht geraakt aan deze auto en daarbij is het niet zo dat we al heel snel een nieuwe auto nodig zullen hebben.

Dus sja...

Maar corsa´s zijn over het algemeen wel goed aan te raden...

Succes met jullie besluit ;)

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:55

Opel is een goed merk.
Mijn mama heeft jarenlang opel gereden. Nu rijd ze mazda MX5 waar ze zeer tevreden over is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 10:56

Peugot 407 zijn tof! Mijn ouders hebben die :) (na jaren in Opel's te hebben gereden :P) Dus dat is 1 voordeel, als ik ooit iets groots moet trekken is er wel een auto beschikbaar :)
(zal de mazda daarin wel missen, die kan namelijk ook veel trekken)

Ik neig nu wel steeds meer naar de Corsa, dan neem ik de 3 deurs maar voor lief :)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:58

Er zijn ook een hoop Corsa's voor een goede prijs met 5-deurs, hoor :j .

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 11:09

Maar worden die dan niet gelijk groter en zwaarder?