Tomtom slecht ontvangst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vorame

Tomtom slecht ontvangst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 07:57

Sinds een paar weken heeft mijn TomTom slecht ontvangst van de satelieten.
Het duurt erg lang voordat hij er 1 gevonden heeft en hij heeft zelden dat hij alle streepjes vult van het aantal aanwezige satelieten.
Ook onder het rijden is hij regelmatig alles kwijt.
Of ik rij ineens op een andere plek, bijvoorbeeld een parallelweg aan de weg waar ik werkelijk rij.
Voorheen had hij dit nooit.
Is dit op te lossen?

Kieffer

Re: Tomtom slecht ontvangst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:17

Update je hem regelmatig?

Als je de TomTom aanzet gaat hij verbinding zoeken met satellieten, de posities hiervan staan ingesteld in je TopTom. Deze satellieten veranderen regelmatig van positie en als je hem niet update duurt het langer voor je TomTom ze gevonden heeft omdat de stellietinstellingen niet meer kloppen.

Ik merk dat mijn TomTom na het updaten een aantal weken achter elkaar prima en heel snel ontvangst heeft :) Als ik merk dat het allemaal wat lang duurt hang ik hem meteen aan mijn laptop en zet ik de update aan, zo gebeurd.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 20:47

Kieffer schreef:
Update je hem regelmatig?

Als je de TomTom aanzet gaat hij verbinding zoeken met satellieten, de posities hiervan staan ingesteld in je TopTom. Deze satellieten veranderen regelmatig van positie en als je hem niet update duurt het langer voor je TomTom ze gevonden heeft omdat de stellietinstellingen niet meer kloppen.

Ik merk dat mijn TomTom na het updaten een aantal weken achter elkaar prima en heel snel ontvangst heeft :) Als ik merk dat het allemaal wat lang duurt hang ik hem meteen aan mijn laptop en zet ik de update aan, zo gebeurd.

Dat heb ik van het weekend gedaan, denkende dat het dan wel goed zou zijn.
Maar nu is hij deze week nog hetzelfde.
Dat verbaasde me ook wel eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:08

Je kan ook contact opnemen met de leverancier of TomTom zelf, doe ik ook regelmatig en geven erg goed en snel advies.
Soms wil er nog wel eens wat misgaan met bepaalde upgrades.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 09:39

Ik zal eens gaan zoeken naar een telefoon nummer.
Ik had ook al gezocht naar een goed lopend tomtom forum, of daar wat bekend was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:36