Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
bollebeer schreef:Wij zijn afgelopen week op vakantie geweest, met verschillende auto's. In 1 auto zat maar 1 iemand met een rijbewijs, en die heeft de hele 1300km in zijn 1tje gereden. Dan zou 800 meter wel te doen moeten zijn.
sanne222 schreef:Dus tot nu toe is iedereen positief![]()
Ben nog nooit verder dan België geweest met de auto, hoe ervaren jullie het rijden in een ander land?
Met andere verkeersregels, bergen enzovoorts?
.

Wardie schreef:Het rijden door Duitsland is juist prettiger, grote banen en je mag lekker doorrijden, de verkeersregels zijn hetzelfde hoor! (behalve de max snelheid dan..)
Als je koffie meeneemt, regelmatig uitrust en goede muziek meeneemt en wat Red Bull of Dextro ofzo, dan komt het helemaal goed!
ezanden schreef:sanne222 schreef:Dus tot nu toe is iedereen positief![]()
Ben nog nooit verder dan België geweest met de auto, hoe ervaren jullie het rijden in een ander land?
Met andere verkeersregels, bergen enzovoorts?
Ja het is wel handig om even in "het beste boek van de weg" of zo, naar afwijkende verkeersregels te kijken.
Kwam ooit midden in de nacht in San Francisco aan, zonder die checq
Auto gehuurd en rijden maar. Het eerste stoplicht dat ik tegenkwam stond op rood.
Dus ik stop en ga netjes voor dat rode stoplicht staan (hing aan draden)
kijk om me heen.... blijk ik midden OP de kruising te staan![]()
Wat bleek: in de USA hangen ze de stoplichten aan de OVERKANT van de kruising.
Moet je wel net even weten...![]()
Zelfde geintje halen ze trouwens ook bij spoorwegovergangen uit
Gelukkig ga je naar Zwitserland
, maar overal en ook hiervoor geldt, voorbereiding is het halve werk/de halve reis. 

Rosie_Posie schreef:Vergeet geen kaarten mee te nemen, voor als je tomtom het begeeft
Ik weet niet hoe het zit met de regels van het land, maar neem voor de zekerheid zo'n gele vest mee.
Vergeet niet je ANWB-pas, verzekeringspolis en Europees schadeformulier mee te nemen. En ga eens na of euro 95 hetzelfde heet als in NL. In sommige landen krab je wel effe op je achterhoofd met een afwijkende naam.