Ik heb een dringende vraag en als ik het telefoonnummer van studielink draai krijg ik alleen maar een computer stem te pakken. Dat schiet dus voor geen meter op.
Een paar maanden geleden heb ik in overleg met mijn mentor besloten om niet meer naar school te gaan, omdat ik het niet meer kon opbrengen. Ik heb het jaar wel gewoon betaald en ook studiefinanciering gekregen, dit omdat er nog maar een paar lesweken waren toen ik de knoop eindelijk door gehakt heb.
Ik heb een HBO studie gedaan en ik wil aankomend schooljaar ook weer een HBO studie gaan doen.
Nou vraag ik me af; Wat moet ik nu doen?
Ik heb een negatief bindend studieadvies gekregen, weet niet of dat verschil maakt in wat ik moet doen.
Moet ik mijn studiefinanciering stopzetten via de IB groep of helemaal niet, omdat ik dus volgend jaar weer op het zelfde niveau wil gaan studeren?
Ik heb het advies gekregen om me af te melden via Studielink, maar waar kan je dat doen en wát moet je dan precies afmelden? Ik kan namelijk niet wijs worden uit de site.

Ik hoop dat iemand me kan helpen die hetzelfde meegemaakt heeft!

Je hebt tot 31-8 de tijd om je uit te schrijven bij je huidige opleiding. Via studielink schrijf je je weer op nieuw in voor een nieuwe opleiding. Deze wijzigingen worden door de school doorgegeven aan de IB-groep. Die hoef je dus verder niet op de hoogte te stellen, je bent alleen een jaar stufie 'kwijt' (je hebt maar recht op 4 jaar).