Hoe hebben jullie jullie zweefparasol goed verankerd? Ik heb mn kleine meid eronder staan in het campingbedje maar dat ding valt steeds om.. Gelukkig de goeie kant op maar dan nog vind ik het hartstikke link zo'n ding.. Er liggen op het moment 4 dikke tegels op.. Wat kan ik nog meer doen zodat dat rotding blijft staan?
Eleionomae
Geplaatst: 30-06-09 11:10
Een goede zware voet kopen is het halve werk. Wij hadden ook 1 maar met een veels te lichte voet, nu hebben we een zwaardere voet gekocht en is er niets meer aan de hand
Wij hebben thuis een hele grote. De voet (ongeveer een doorsnede van 1 meter, 30 cm hoog) is volgestort met beton. Loodzwaar ding dus, maar blijft wel goed staan
Eleionomae
Geplaatst: 30-06-09 11:14
A_lette schreef:
Wij hebben thuis een hele grote. De voet (ongeveer een doorsnede van 1 meter, 30 cm hoog) is volgestort met beton. Loodzwaar ding dus, maar blijft wel goed staan
ja die van ons is ook gevuld met beton water etc of zand is gewoon niet zwaar genoeg.
Als je 'm altijd op dezelfde plek hebt staan, dan zou je ook nog kunnen overwegen om 'm in de grond te verankeren. Gat graven, buis erin waar de stok van de parasol strak in past, volstorten met beton en uit laten harden. Eventueel een afdekdopje erop en je bestrating/gras/... er weer overheen, zie je er amper wat van.
Bij ons zat er een voet bij en wij hebben de voet helemaal gevuld met grind / zand mengsel. Het zwaarste wat onze bevriende hovenier had liggen. (in totaal 85 kilo).
Mijn vader heeft zelf een grote, betonnen voet voor onze zweefparasol gemaakt. Hij is ruim een meter in doorsnee en cirkelvormig, verdeeld in 4 kwarten. Hij staat nu heel erg stevig en waait echt niet meer weg.