huur contract

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

huur contract

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 09:29

ik heb een vraagje,
wij huren met 7 studenten al 2 jaar een huis. Wij betalen hiervoor een gezamenlijk bedrag per maand.
Nu is het zo dat ik volgend jaar mn laatste jaar heb en niet veel naar school hoef, dus ook niet veel aanwezig ben in het studentenhuis. Ik heb besloten om mijn kamer te gaan delen met iemand die ook niet fulltime aanwezig hoeft te zijn. Nu heb ik de huisbaas gebeld om te vragen of dit goed is.
Ik krijg net een mailtje van hem dat dat goed is, maar dat de totale huur van het huis dan wel met 100 euro verhoogd wordt. Mag hij dit zomaar doen?
Ik las op internet dat de maximale stijging 2,75 % mag zijn, maar dat dat niet geldt als het een geliberaliseerde huurprijs betreft, maar wanneer is dit zo?
Hopelijk kan ik iemand mij hier advies geven.

chocobroodje

Re: huur contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:22

Bel het juridisch loket even, die kunnen dat zo voor je nakijken.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:55

Ik zou eerst navragen bij de gemeente of je wel met zoveel mensen in een huis mag wonen wat betreft veiligheid en mogelijkheid tot inschrijving.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:12

Het is afhankelijk van de beschrijving in de huurovereenkomst, als dit punt niet is meegenomen is het een mondelingen afspraak en valt daar over te discusseren..