Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
als je niks getekend hebt, en er is geen contract dan is het automatisch een contract voor onbepaalde tijd, en zit je aan de wettelijke opzegtermijn van (ik dacht) 1 maand woofie schreef:KiWiKo schreef:dat is niet zoals je niks getekend hebt, en er is geen contract dan is het automatisch een contract voor onbepaalde tijd, en zit je aan de wettelijke opzegtermijn van (ik dacht) 1 maand
Als TS niets getekend heeft dan is er dus geen contract, dus ook geen opzeg termijn!!
Thuja schreef:Graag zou ik willen weten wat mijn mogelijkheden zijn m.b.t. ontslag.
Ik ben bij mijn stage blijven werken sinds juni. Ik zou hier blijven tot half augustus. Ik heb hier niks getekend of gezien, dus weet ook niet hoe het met mijn ontslag zit.
Voor mij wordt het op dit moment allemaal teveel qua werk, thuis en sfeer op het werk. Ik zit tegen het oververmoeid aan. Ik heb dit vorige week nadat ik op me werk helemaal ingestord aankwam met mijn baas besproken, deze zou met zijn vrouw (directrice) overleggen en daarna er op terug komen. Nu kwam zijn vrouw hier vrijdag op terug en in het gesprek kwam het er eigenlijk op neer dat zij drie oplossingen had: tot half 4 werken(vind ik een redelijke oplossing om te proberen), me ouders moeten een huishouder nemen terwijl ik net heb gezegd dat dat financieel niet mogelijk is, de derde oplossing is dat mijn ouders hun bedrijf maar moeten opgeven en in loondienst moeten gaan werken. Dit ging mij veel te ver, Mijn ouders zijn degene die daar over zouden moeten beslissen en niet ik en al helemaal niet zij. Zij heeft mij hier heel erg meegekwetst. En dit komt mijn gezondheid niet ten goede. Vandaar dat ik er eigenlijk per direct wil stoppen. Ik ben aan het opzoeken geweest wat de mogelijkheden zijn maar kom er nog niet erg uit. Een ww-uitkering is voor mij zowiezo niet van toepassing omdat ik verder ga leren. De directeur is aardiger maar neemt het altijd voor zijn vrouw op en durft niet tegen haar in te gaan.
Graag zou ik willen weten wat jullie weten van mijn mogelijkheden.
Alvast bedankt.
Larissa schreef:Stel dat je een contract bepaalde tijd voor een half jaar hebt gekregen, als hier geen actie op wordt ondernomen wordt deze stilzwijgend verlengd voor weer een half jaar. Dit kan tot maximaal 3x, daarna zijn ze verplicht je een arbeidsovereenkomst onbepaalde tijd aan te bieden of buiten te gooien!
Nederlands recht of niet heeft hier helemaal niets mee te maken. Het moet allemaal in je contract zijn opgenomen of terug te vinden zijn in de CAO (mits het bedrijf daar onder valt natuurlijk)!
zou het alleen wel netjes doen. voor je eigen gevoel alleen al, bijvoorbeeld afspreken van ik werk een week uit of ik neem eerst om de dag vrij en stop dan of naja daar moeten jullie dan samen uitkomen 

Renske_ schreef:Neem ff een weekje vakantie, lekker ff bijkomen en werk daarna gewoon netjes door tot half augustus, dat is het dan al bijna!
Verder zal je het (helaas) wel vaker zwaar gaan krijgen, dus ja dat is gewoon vervelend maar so be it.... daar kan je niet voor weglopen door met je werk te stoppen, nu niet en straks als je op jezelf woont enz zeker niet. Geen werk=geel geld en dan heb je al snel een probleem.

dus denk dat TS best iets kan regelen met baas(evt met hulp van dokter) om die weekjes door te komen 
Een vriendin van mij heeft dat ook, en die kan echt niks meer, alleen nog maar thuis zitten. Zelfs een middagje bezoek ontvangen of een keer boodschappen doen is voor haar al dermate vermoeiend, dat ze daarna 2 dagen op bed kan blijven liggen. Pas je wel op jezelf? Het is jouw leven, en je moet echt voor jezelf opkomen als het niet meer lukt, want anderen gaan dat niet voor je doen.