pfft, kip ontdooien in magnetron?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

pfft, kip ontdooien in magnetron?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 18:53

Pfft, echt weer zo'n actie van mij hoor. Heb voor het eerst van mijn leven kip ingevroren. Wilde vanavond kip eten, dus rond 12 uur van de vriezer naar de koelkast verplaatst. Weet ik veel dat dat niet op schiet.

Nu is het bijna 8 uur, nog niet gegeten en ik stik van de honger. Tjah, kom ik er achter dat die kip nog niet ontdooit is. En nu? is het veilig om kip in de magnetron te ontdooien? Heb ik overigens nog nooit gedaan, dus als het kan hoop ik maar dat dat goed gaat :?

Pfft, wat een actie weer.

RelarDevi

Re: pfft, kip ontdooien in magnetron?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:54

Ja dat kan, dan moet je je magnetron wel even op ontdooistand zetten. En dan iets van 2 min..
Het binnenkant is dan misschien nog beetje bevroren maar het snijdt toch wel goed ;)

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:55

Er zit toch wel een ontdooistand op je magnetron?

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:57

Als er geen ontdooistand op zit, kan je volgens mij ook 90 of 180 graden gebruiken. Dat doe ik vaak, en alles leeft nog :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 18:58

jah, er zit wel een ontdooistand op, denk ik. Nog nooit gebruikt, want ik vries nooit wat in. Althans, ik neem aan dat twee van die sterretjes en eronder twee van die druppeltjes, de ontdooi stand is.

Ik heb hem maar ergens op gezet, hij staat nu aan. Hoop maar dat het goed gaat...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 19:00

suus_Mette schreef:
Als er geen ontdooistand op zit, kan je volgens mij ook 90 of 180 graden gebruiken. Dat doe ik vaak, en alles leeft nog :')

Ik neem aan dat je watt bedoelt?

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:00

Jup, ik doe kipfilet ook altijd in de magnetron. Als ie wit wordt, dan doe je het telang :Y)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:01

Zorg in ieder geval dat je straks de kip goed gaar maakt! Liever voor de zekerheid iets te lang dan iets te kort, vooral als de binnenkant nog niet helemaal ontdooid is....
Hoe lang je moet ontdooien hangt overigens af van het gewicht van je kip.
Succes!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:03

Als je kip wit wordt, betekent het dat dat stukje al gaar wordt. Vaak komt dat eerder door de temperatuur, niet door te lang ontdooien want op de ontdooistand kan je op zich niet koken.
Als je de kip na het ontdooien nog wilt garen, moet je de magnetron hoger zetten maar niet op maximaal, kip wordt dan taai.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:06

Ik doe altijd alles in de magnetron :P Ik wilde ook eens kip ontdooien, maar het duurde me te lang, dus toen heb ik hem wat hoger gezet.. resultaat: bijna compleet gare kip, scheelde weer bakken in de pan :+

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:16

ThaGirl schreef:
Ik doe altijd alles in de magnetron :P Ik wilde ook eens kip ontdooien, maar het duurde me te lang, dus toen heb ik hem wat hoger gezet.. resultaat: bijna compleet gare kip, scheelde weer bakken in de pan :+

Dat heb ik ook een keertje gehad. Alleen jammer dat de kip nog in de marinade moest :+ want tja dat gaat wat lastig met al gare kip :D

Hadden trouwens wel lekker gegeten toen :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 19:27

thanx, het is inmiddels gelukt... wilde burritos maken, die staan nu nog even lekker in de oven...

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:24

Leg de bevroren kip op je buik, dan ontdooit ie misschien wel sneller met deze hitte :') _O-

Op bijna iedere magnetron staat een ontdooi-knop, heb je die echt niet op die van jou zitten? Probeer hem te ontdooien in fases... En controleer hem iedere keer of ie meer ontdooit is.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:56

Shiloh schreef:
suus_Mette schreef:

Ik neem aan dat je watt bedoelt?

Sorry, late reactie, maar ik bedoelde watt ja. :')