Ik moet het gewoon even kwijt....trek het even niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Ik moet het gewoon even kwijt....trek het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 17:23

Een paar maanden geleden is mijn opa overleden... mijn ma had al gezegd : hij gaat toch dood.. die man is op...
en week later is opa overleden... hier heb ik nogsteeds veel verdriet van... ik was bijna nooit bij hun... en wou opa ook niet meer zien in de kist enzo... heb wel een briefje aan hem meegegeven die verder niemand heeft mogen lezen.... heb nogsteeds spijt.... dat ik hem niet meer gezien heb...

vorige week heeft mijn oma haar enkel gebroken..ze is gewoon in de war enzo.. en doet dingen zoals lopen zonder rolator.. ze moest vandaga voor controle naar het ziekenhuis.

Zitten ma en ik net aan tafel , en ik zeg : ja wel dom van oma dat ze haar enkel breekt.
ja zegt : Joh.. oma komt niet meer terug.. die gaat toch dood..

Nou sorry!! :\ Zo'n opmerking...en de manier waarop...met volle mond,schouders ophalend.... ben huilend naar boven gelopen, mijn eten meegenomen... heb geen trek meer nu....kan alleen maar huilen...
hier kan ik niet tegen.... alsof oma dood moét... ik wéét dat ze slecht is... en dat ze zelf eigelijk het leven niet meer zo ziet zitten... maar waarom in vredesnaam dan zo'n opmerking...
Mischien ben ik wat kinderachtig nu... maar hier wordt ik zooo verdrietig van....

Snappen jullie dit nou?? heb haar al gezegd dat ze nooit meer zoiets over opa of oma mag zeggen, ja'' ze kan het uitleggen''
er valt NIETS uit te leggen... er valt NIET uit te leggen waarom oma dood moet....

|(
sorry hoor....... ;(

en als oma wel gaat... ik loop momenteel interne stage op een camping, en ben ervoor aan het knokken om mijn schooljaar te halen... maar als dit gebeurt.. dan weet ik nu al dat ik het niet meer trek... alles bij elkaar...mijn vrienden die hulp nodig hebben en steun kunnen gebruiken... ik bied ze alles aan.. heb eht beste met iedereen voor... maar het breekt me op...

Ik trek het gewoon even niet meer..... ;(
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 29-06-09 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

RelarDevi

Re: Ik moet het gewoon even kwijt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:27

Ik snap jou maar je moeder ook wel :)
Het is absoluut pijnlijk dat je opa overleden is en dat je er heel moeilijk mee hebt.

Om eerlijk te zeggen zeg ik dat ook over mijn oma, (de halve familie ook eigenlijk) ze is gewoon zo slecht aan toe dat overlijden eigenlijk het prettigst is voor haar.

Misschien kun je aan haar uitleggen dat je nog heel erg veel moeite met overlijden van je opa hebt.. Rustig blijven..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 17:29

het is op dit moment niet beter voor oma... ze is gezond.. op die enkel na... ja ze is slecht qua slecht ter been.. en qua gedachtegang over het leven...
dat is de harde realiteit... maar om het dan zo cru te zeggen...

ik probeer rustig te blijven. ben al boven gaan zitten... ze weet het nu geloof ik wel...mij zie je niet snel huilen.. maar als ik huil dan meen ik het ook echt... en dat weet ze dondersgoed

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:37

Jeetje, ik vind je moeder wel hard over je oma.

Tuurlijk is het pijnlijk dat je opa overlijdt, zelfs als je niet veel contact hebt, het blijft natuurlijk familie.

Ik denk dat jij even wat tijd voor jezelf nodig hebt, zo te lezen sta jij altijd voor iedereen klaar, maar doen zij dit niet voor jou?

Sterkte.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 17:39

Jazeker staan mensen voor mij klaar... maar momenteel zijn deze mensen er niet....
Ik pak straks de auto en ga terug naar de camping, moet morgen weer stagelopen... ik ga daar liever even alleen zitten, dan hier bij mijn moeder in huis, pa zal straks wel thuiskomen (van oma, uit den haag) en dan zal het nogwel besproken worden...

Mischien wordt het keiharde realiteit.... en heeft oma niet lang meer..... maar ik kan het niet bevatten... alles komt ineens... alles gaat opeens zo snel....

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:42

He wat naar voor je :(:)
Hoop dat je oma snel weer beter word.
En wat je moeder heeft gezegd is echt niet leuk.
Als ik jou was zou ik dat op rustige manier tegen haar zeggen.

Jolliegirl

Re: Ik moet het gewoon even kwijt....trek het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 17:58

Ben naar beneden geweest... het was een rot opmerking...Dat weet ma nu wel.
Oma is van de week ook uit bed gevallen.. oma zit in een verpleeghuis.. maar ze wil terug naar haar oude huis... ze is 88.... ze kán niet wennen.... dat hebben oude mensen..... en ongetwijfeld mist ze opa ook supererg...

Mischien ben ik te egoistisch en wil ik geen verdriet hebben om haar... en hoop dat daarom dat ze nog een tijdje blijft leven....
maar het ziet er somber uit... dit gaat ze niet trekken....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:04

hier hetzelfde verhaal, mijn opa is 2 weken geleden ook komen tevallen en nu aan de kwakkel en het lijkt ook niet heel best..

heel veel sterkte voor jou gewenst de komende tijd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:10

Jolliegirl, zou het zo kunnen zijn dat je moeder hetzelfde voelt? Dat ze eigenlijk ook hartstikke verdrietig en geschrokken is door alles, maar dat probeert weg te stoppen, waardoor haar opmerking 'hard' overkomt? Veel mensen doen dit namelijk. Ze zijn heel erg geschrokken en voelen zich erg naar, proberen zich groot te houden maar maken daardoor juist opmerkingen die verkeerd over kunnen komen. Dan lijkt het of het ze niks doet maar dat is maar schijn.

Veel sterkte in ieder geval.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:28

Waarom ga je niet naar je oma toe? Vertel haar hoe erg je je opa mist, dat je haar zo zal missen. Misschien kom je wel tot een heel prettig gesprek.
En voor de rest ben ik het met Shadow0 eens. Praat eens met je moeder, gooi je gevoelens eruit. dat zal voor jou opluchten, maar denk ook wel voor je moeder.
Sterkte hoor.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 18:33

Ze woont in den haag... en ik in drenthe...
en ze snapt dingen niet meer... dus dit heeft geen nut.. heb haar een beterschapskaart gestuurt... en ze moest aan mijn vader(haar zoon) vragen van wie die was....
ze is oud...

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:20

Jolliegirl schreef:
Ze woont in den haag... en ik in drenthe...
en ze snapt dingen niet meer... dus dit heeft geen nut.. heb haar een beterschapskaart gestuurt... en ze moest aan mijn vader(haar zoon) vragen van wie die was....
ze is oud...

ja dan heeft het weinig zin
maar heb je wel met je moeder er al over gepraat?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 10:11

We hebben het er even over gehad, is weer goed.. maar het blijft in mn hoofd spoken hoor......
zit nu weer op stage, dus zat andere dingen aan m'n hoofd.. gelukkig :)

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 14:19

Het is wel een harde opmerking van je moeder moet ik zeggen. Misschien bedoelde ze het helemaal niet zo, maar ik kan me voorstellen dat je je er rot over voelt.
Om een dierbare te verliezen is nooit leuk, ookal zie je diegene al niet vaak.

Ik ben op vroege leeftijd ook al mn opa & oma verloren. Mn opa stierf aan een hartaanval en daardoor is mn oma zo in de war geraakt dat ze is gestopt met eten/drinken etc. Ze is in het ziekenhuis geplaatst waar ze na drie dagen na het overlijden van mn opa ook is overleden.
Ik kende mijn opa & oma eigenlijk niet goed omdat ze helemaal aan de andere kant van het land woonden en was nog zo jong toen ze stierven, maar toch heb ik veel herinneringen aan ze.

Veel succes.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 14:23

He meissie toch wat naar dat je moeder dat zo hard zei! ook al is het misschien realiteit, wij mensen hebben daar sowieso niks over te beslissen, of het iemands tijd is om te gaan of niet. Rot ook dat je met je verdriet ook niet bij je oma terecht kan, Probeer juist op je vriendinnen en je werk te concentreren!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 14:28

Ik denk dat ik de kant van je moeder wel uit kan leggen....

Als oude mensen lang bij elkaar zijn, dan zie je het heel vaak gebeuren dat als één van hen komt te overlijden, de ander niet lang daarna ook dood gaat. Je bent dan al zó lang bij elkaar, je mist elkaar zo enorm, dat het verdriet zó erg is, dat je liever zelf ook dood gaat. Vooral als je zelf ook al met je gezondheid kwakkelt.

Natuurlijk is dat verdrietig, en mag je er eigenlijk niet zulke harde opmerkingen over maken, maar eigenlijk is het wel de waarheid.

Jouw oma lijkt misschien gezond, maar ze is al best oud, en ze begint dingen te vergeten, ofwel - ze dementeert. Meestal is dat ook een teken dat mensen aan de laatste fase van hun leven zijn begonnen.

Ik snap dat je haar liever niet wilt missen, zeker omdat je opa nog maar net gestorven is, maar soms gebeuren deze dingen, hoe oneerlijk ook. Je moeder maakt niet zulke leuke opmerkingen nee, dat had ze anders kunnen zeggen. Dat kun je haar ook best zeggen. Maar wellicht bedoelt ze het allemaal veel minder erg dan dat ze het eigenlijk zegt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 14:35

Ik geef je helemaal gelijk... dit heb je ook...

maar de opmerking was hetgeen wat mij zo verdrietig maakte... niet eens het feit dat oma zo slecht is...

maar ik begrijp je volkomen! :) ma bedoelde het precies zoals jij het nu uitlegt

het gaat alweer beter nu, zit lekker alleen op de camping, lekker rustig :)

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 14:39

mijn god, als mijn moeder zoiets zou zeggen over me oma -:(-

heel veel sterkte