Schoonma(a)k(st)er

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lins_Vetra

Schoonma(a)k(st)er

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 14:01

Hallo,

Wij (ik en mijn vriend) zitten er over na te denken om een schoonmaker te gaan inhuren.
Lekker decadent zal je wel denken, maar het is gewoon dat we er écht geen tijd voor hebben (beiden full-time werken op kantoor met daarbij: ik paarden, hij sport en nevenactiviteiten) wat ook mee telt is dat we het nou niet echt heel leuk vinden :o

Het is echt niet zo dat ons huis nu een vieze bende is, we houden het netjes bij, maar een extra hulpje voor 1x per week zou wel lekker zijn.

Hebben mensen hier ervaringen mee? Hebben jullie een bedrijf of een particulier?
Hoe bevalt dat? Hoe hebben jullie de persoon/het bedrijf gevonden (marktplaats vind ik wat dat betreft wat "onbetrouwbaar" omdat je geen recensies kunt lezen o.i.d.)?
Ik vind het een beetje creepy dat een vreemde onze sleutels heeft, hoe ervaren jullie dit?
Weten jullie een goede in den haag/scheveningen :D ?

Groetjes,

Anoeska

Re: Schoonma(a)k(st)er

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:03

Wat nou decadent! Ik vind een schoonmaker helemaal niet zo erg hoor, zeker niet als je allebei fulltime werkt. Als je dan nog een beetje tijd over wil houden om leuke dingen te doen, en niet op je vrije zondag nog het hele huis staan soppen.

Ik ben zo gelukkig als ik thuis kom, en mijn hele huis is schoon! Echt een uitkomst. Mijn schoonmaakster heb ik via via gevonden. Ik vind dat een hele fijne manier. Als je al mensen kent waar ze schoonmaakt geeft dat toch een beetje extra veilig gevoel.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:59

wij hebben ook een hulp sinds een paar maanden. we werken beiden fulltime en ik heb daarnaast nog een zware studie. ze komt bij ons 1x per 2 weken voor de grote zaken, de rest houden we zelf bij; is ieder weekend in een uurtje gepiept (wc's, stofzuigen)

ook wij zijn via via aan onze hulp gekomen.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:01

Ik vind het decadenter dat jullie zo lekker in Scheveningen wonen, ik ben stikjaloers :D.

Ik zou er ook heel erg graag eentje willen, maar mijn vriend ziet dat niet zitten, een vreemde in ons huis. Maar anders had ik het wel geweten, soms is het gewoon nodig!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:05

Vraag eens bij de buren. Heel veel mensen hebben tegenwoordig een 'zwarte' huidhoudster. Voor mijn gevoel zou ik persoonlijk de eerste paar keren erbij willen zijn om te zien hoe en wat. Als het dan goed voelt, zou ik degene wel een sleutel toevertrouwen.

Ik heb er ook over nagedacht, maar ik ben nogal een zeikerd wat betreft schoonmaken. Ik doe het dus liever zelf.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:07

Ik maak bij iemand schoon 1x per week 2,5uur. Zij werken ook allebei full time en hebben ook gewoon geen zin schoon te maken.
Ik doe dingen als hele huis stofzuigen, badkamer schoon maken, overal stoffen, toiletten schoon maken en keuken. Ik stuur een smsje wanneer ik van plan ben te komen (meestal maandags) en dan legt zij geld en een briefje klaar.
Ze heeft me opgebeld via een adverentie in het plaatselijke krantje, waar ik eigelijk oproep deed voor oppaskindjes. Uiteindelijk kwamen we er achter dat de staleigenaar waar zij haar paard heeft staan, een bekende van me moeder is en hij mij ook kent. Zo wist ze dat het wel goed was :P

Dus het beste kan je zoiets via via aanpakken

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:10

Wij hebben thuis ook een schoonmaakster. Die van ons kwam eerst bij ons via maatzorg, maar is later gewoon als particulier bij ons komen werken. Daarvoor hebben we ook nog een ander gehad, die kwam bij ons in de buurt uit een asielzoekerscentrum. Maar die kwam eigenlijk altijd als mijn moeder thuis was.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:15

Wij hebben ook sinds een poosje een hulp, ze komt eens per week (vrijdag) 3 uurtjes. Ze werkt zwart bij ons en verdient daarmee 10 euro per uur. Wij werken allebei full time en hebben tijdrovende hobby's, het huishouden is altijd een punt van discussie geweest en we konden het ons veroorloven daar iets aan te doen ;)

In die 3 uur doet ze onze benedenboel (stoffen, zuigen, dweilen, keuken en toilet soppen) en haalt ze een doekje door de badkamer. Als ik zelf thuis ben, of een lang weekend heb, dan vraag ik haar iets anders te doen. Zo heeft ze laatst alle ramen binnen en buiten gezeemd. Ideaal! Ze is ook flexibel, dus als de bovenboel ook eens wat nauwkeuriger gedaan moet worden, dan vraag ik of ze een uurtje langer kan blijven.

Ik heb haar n.a.v. haar advertentie op marktplaats gebeld. Je gaat dan een gesprek in en kunt daarin beoordelen of je iemand vertrouwt. De eerste keer dat ze kwam was ik thuis, ook om e.e.a. te laten zien en uitleggen, toen heeft ze een sleutel meegekregen. Ze werkt ook via een thuiszorginstantie, maar kon daar niet meer uren maken en had daarom 2 dagdelen per week over voor particuliere adressen.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:20

Wji hebben ook een schoonmaakster thuis. Wji werken ook beide full time en we vinden het allebei echt kl*te werk.

Het is in ons geval mijn schoonmoeder. En een leuk prijsje en een betrouwbaar iemand. Hebben alleen van te voren wel even gepraat over hoe en wat.

Ze komt elke week 2 uurtjes en ik vind het echt heerlijk. hoef in principe alleen de afwas(machine) en te wassen etc. Echt een uitkomst.

Wat ik me wel afvraag: wat zijn een beetje de normale prijzen per uur? Dus mensen, wat betalen jullie?

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:30

wij gaan binnenkort ook wat extra hulp inschakelen.
werken allebei fulltime, en willen het weekend lekker doen waar we zin in hebben, en niet móéten schoonmaken. als het een verplichting is wordt het vervelend, en op deze manier hebben we net wat meer ruimte.

het meisje dat ons huis komt doen zit in de jongerenraad waar mijn vriend ook bij zit, dus hij kent haar al langer, en vertrouwd haar ook wel ons huis toe.

overigens woon ik in rijswijk, en dat meisje dus ook hier in de buurt. ik zal eens vragen of ze ook richting scheveningen komt ;)

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:31

Mijn moeder werkte parttime, mijn vader fulltime en ze hebben 4 dochters.
Ook wij hadden een 'hulp in de huishouding'. Een schat van een mens en schoonmaken kon ze als de beste.
Eerst kwam ze 2x per week, later 1x per week en nog later 1x per twee weken omdat wij allemaal het huis uit gingen.

Ik weet dat ze 20,- voor 3 uurtjes (meer wilde ze zelf ook niet hebben).

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 07:25