Kosten vakantie (eten, drinken enz.)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Char_elle

Kosten vakantie (eten, drinken enz.)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 20:10

Ik ga deze zomer voor het eerst op vakantie met 3 vriendinnen.
Nu moeten we natuurlijk elke dag zelf eten koken enzo.
We moeten alles zelf betalen en we wilden weten wat we nou ongever kwijt zouden zijn in die week.
We moeten 6 avonden eten, waarvan we ook een keer friet willen halen en lekker uit eten willen gaan
en we moeten ook 6 keer ontbijten. Dan komen de tussendoortjes als chips enzo er nog bij en de frisdrank.
De drank betalen we allemaal voor ons zelf omdat de ene meer drinkt dan de ander.

Hoeveel denken jullie in die week ongeveer kwijt te zijn?

Janine1990

Re: Kosten vakantie (eten, drinken enz.)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:11

Hangt er heel erg vanaf waar je op vakantie gaat natuurlijk!

Ik ga 10 dagen naar Salou, en trek hier toch wel 400 euro voor uit, stappen, drinken, eten...

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:12

Een vriendin van mij had het uitgerekend door op de site van AH dingen in het mandje te leggen en dan zo te kijken hoeveel eruit kwam.
Misschien dat je dat kan doen? :)
Want ik denk dat je het beste dat zelf kan uitrekenen ipv verschillende mensen hier enzo ;)
Maar veel plezier alvast! :D

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 20:19

Wij gaan dus naa Renesse, en heb voor het stappen en alles ook wel ongeveer 400 euro uitgerekent. Het staat in ieder geval op mijn rekening zodat ik het kan gebruiken

@ Anne_26: Ja je kan het beter ook zelf uitrekenen, maar er zitten hier genoeg mensen die daar een beter inzicht in hebben dan ik. Mensen die andere jaren al op vakantie zijn geweest etc.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:20

Daar is echt niets over te zeggen. Neem je genoegen met iedere avond brood met knakworsten ben je retegoedkoop uit, wil je iedere avond lekker en luxe eten (al dan niet zelf gemaakt) ben je al een stuk duurder uit.
Drank kan je ook zo gek maken als je zelf wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:21

Pfff... voor een week (7 dagen) reken ik altijd 100 euro per persoon. Dit gaat dan uit van ontbijt / lunch / en avondeten. Er zit 1x BBQ bij, en 1x uit eten, en verder ook drank en gewoon lekker eten :) Wat er over is aan het eind gebruiken we als bijdrage voor het etentje met z'n allen aan het eind :)

Dat is als we met een aantal meiden (zeg 6 tot 8 personen) een weekendje gaan 'ponykampen' met de paarden :)

400 euro per persoon voor een week vind ik om eerlijk te zijn extreem veel voor eten...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:24

Maya: Het is niet alleen eten, het is ook drinken en stappen hoor... Wil je een beetje luxe op vakantie (daar zijn imo vakanties voor bedoeld) moet je er toch heel wat voor uittrekken.
Voor een week vind ik het ook nog een zeer redelijk bedrag :j

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 20:26

Ja wij hadden ongeveer het idee om 50 euro per persoon in een potje te doen, en daar dan eten van te kopen, maar geloof niet dat we dan goed uitkomen. Dan hebben we voor 1 week 200 euro voor 4 man...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:26

TS heeft het niet over stappen in haar beginpost, maar puur wat het eten zal kosten die week. Staat namelijk dat ze drank zelf zullen betalen, dus neem aan dat het stappen ze zelf wel weet hoeveel ze daar normaal aan kwijt is op een avondje.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:31

Toen ik een aantal jaar geleden naar Terschelling ging was ik inclusief stappen ongeveer 200 euro kwijt.
Scheelt ook dat de entree niet super hoog was en dat ik niet super veel drink. Verder ook met dingen kopen de goedkoopste dingen gekocht (eigen merk enzovoorts), zijn vaak stukken goedkoper. :)

(We deden elke avond 5 / 10 euro in de pot voor het eten. Als iemand wat extra's wou kon hij/zij dat zelf halen :j )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:32

Oooh, dat heb ik dus verkeerd gelezen... 8)7

Wij trekken overigens 400 euro pp uit, 10 dagen.
Exclusief appartement.

Ik denk dat 200 euro voor een week, 4 personen wel een redelijk bedrag is hoor :)
Ik ging thuis eens koken en was al 15 euro kwijt voor 4 personen, en dan heb ik het over een avondmaaltijd.

Met mijn ouders op vakantie, dat was best wel een feest. Die trokken volgens mij 1000 euro uit, alleen voor datgene dat we ter plaatse aten/dronken etc.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:33

Ik neem aan dat het slaapgelegenheid al is betaald.
Als je elke dag zelf kookt en beetje een voorraad inslaat ben je voor 100 euro zeker wel klaar voor eten.. En de overige 300 kun je opdrinken.. :D

Echter, uiteten is vaak duurder dan je verwacht.. want vaak drink je er wel wat bij en neem je ook een voorafje of achterafje..
Laatst bijgewerkt door RelarDevi op 28-06-09 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 20:35

Jaa, ik ga er ook niet vanuit dat we zo eten als we met mijn ouders op vakantie doen.
Maar we hadden al wat dingen bedacht als: een keer pasta, of een stukje vlees met een broodje, pannenkoeken, friet, misschien pizza halen. Zo van die dingen. En waarschijnlijk doen we ontbijt en middageten samen dus dat is ook niet heel duur. En de extra'tjes zoals ijsjes enzo willen we zelf betalen omdat het anders echt onoverzichtelijk wordt.
En ik ga er vanuit dat ik daar in de kroegen niet veel drink dus dat wil ik ook wel een beetje beperken. Indrinken op de camping is vaak al genoeg :+

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:37

ik ben 3x met vriendinnen op vakantie geweest, 1x naar egypte, 1x lloret de mar & 1x Blanes.
Ik had elke keer tussen de 500 & 600 euro uitgetrokken, maar was steeds maar ongeveer 250 euro kwijt..
In Spanje was dat dus, ontbijt, lunch, avondeten en uitgaan!
moet ik er wel bij zeggen dat ik geen alcohol drink, maar opzich valt het allemaal wel mee hoor!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:39

Drank voor het indrinken tel je er dus ook bij in, natuurlijk! Niet aan gedacht.
Heb je dat er wel bij ingerekend?

Je kan natuurlijk ook van die maaltijden kopen, voorgebakken pannekoeken, poffertjes. Zo op te warmen in de pan. Neem er wat knakworstjes bij, en je hebt een lekkere avondmaaltijd, lijkt me! :D

YankeeBoy: Dat vind ik heel fijn om te horen! _O-

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:41

qua eten maken 's avonds, dat deden wij echt nooit, je hebt vaak toch belabberde voorzieningen in zo'n appartement.
Meestal werd het een patatje, van die grote pannenkoeken, of simpel een broodje.
Ook weleens uit eten, maar omdat ik streng vegetarisch eet is dat voor mij vrij lastig, sla ik liever over!

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 20:44

@ Janine1990: ja de drank zit er ook bij in, maar niet bij die 200 euro die we voor eten apart houden.

Maar ik denk dat ik het voor 250 niet ga redden! Ik denk dat de drank daar toch een duur grapje gaat worden.

@YankeeBoy: Wij zullen daar waarschijnlijk wel een aantal avonden koken, we nemen een klein gasstelletje mee dus dan doe je dat wat sneller als je het allemaal bij de hand hebt.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:45

ja, kan natuurlijk!
macaroni ofzo is ook zo gemaakt!

maar wij hadden steeds pech ofzo met die gasstellen in appartementen, duurt uuuuren voor zoiets heet is, vond ik weinig succes, hehe

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:50

Wij hebben een vrij luxe appartement, van de foto's te zien althans... Ik zal nog even reviews opzoeken :)

TS: Ik denk dat 50 pp te weinig is. Met 75 pp kom je vast een stuk beter uit! En anders in die week gewoon bijleggen ;)
Doe niet zuinig, en laat je daar ook niet toe overtuigen... Het is vakantie en daar behoor je van te genieten!

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 20:58

Ooh maar daar ben ik ook duidelijk in geweest: ik wil die week genieten en niet krenterig gaan doen over het geld of wat dan ook.
We zitten in een tent, dus moeten alles zelf meenemen en ik zorg wel dat ik de spullen uitzoek die het allemaal doen, wil geen gasstel hebben dat niet werkt ofzo :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:01

Ach, reken maar zo, eten op vakantie (zelf gemaakt) smaakt altijd minder dan thuis ;)

Zo heb ik het altijd ervaren, wij gingen veel met caravan op vakantie. Maar het vakantie gevoel maakte ALLES goed!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:04

Nee joh dat had ik nooit, eten was altijd lekkerder op vakantie. (mooi weer, hele dag druk bezig geweest en dan heb je altijd trek in eten :9 )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:12

MC, daar heb je ook helemaal gelijk in natuurlijk!
Helaas hebben wij het nooit getroffen toen we met caravan op vakantie gingen en hadden we elk jaar slecht weer :')

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:15

Ik dacht dat we toen in tenerife voor 8 dagen zo'n 500 euro voor 2 personen kwijt waren. we zijn wel bijna elke avond uit eten geweest en verder gewoon eten in de supermarkt gehaald. niet echt uitgeweest, wel naar pretpark enzo geweest.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:18

Janine1990 schreef:
MC, daar heb je ook helemaal gelijk in natuurlijk!
Helaas hebben wij het nooit getroffen toen we met caravan op vakantie gingen en hadden we elk jaar slecht weer :')

Jeetje dat is dan inderdaad heel erg balen.. (het is wel zo idd dat het eten dan minder smaakt.. )