Spookhuizen in Nederland?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Martine123

Berichten: 1663
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: Tilburg

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:20

Wij waren eerst op Dartmoor,, in engeland,, en daar wonen naar het schijnt meer spoken dan mensen...

Ik heb er zelf volgens mij ook een gezien.. We liepen daar, zie ik ineens een stukje verder een ruiter heel asociaal een heuvel af racen,, zag er ook nogal vaag uit enzo, dus ik ga zo kijken, vanaf die heuvel.. helemaal NIKS in de wijde omtrek niks te zien..

en we hadden dus zon boekje gekocht met welke geesten waar waren enzo,, stond er op die plek; Cavalier Ghost.. en dat die vaak rond een uur of 3,4 smiddags te zien was!!! raad eens hoelaat wij daar waren?

CoonArt

Berichten: 23307
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:24

Laatst bijgewerkt door CoonArt op 01-07-09 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:28

Horseydude: weet dat je het goed bedoeld hoor, maar het topic gaat over spookhuizen in de woonplaatsen van Bokkers (expres even voor woonplaatsen gekozen ivm de italiaanse bokster die ik al tegen kwam met lezen en eventuele andere bokkers uit het buitenland)

CoonArt

Berichten: 23307
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:29

Evelli schreef:
Horseydude: weet dat je het goed bedoeld hoor, maar het topic gaat over spookhuizen in de woonplaatsen van Bokkers (expres even voor woonplaatsen gekozen ivm de italiaanse bokster die ik al tegen kwam met lezen en eventuele andere bokkers uit het buitenland)

OK, sorry, ik draaf een beetje te ver door... :o

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:30

[quote="HorseyDude"]
[quote="Siets"]
[quote="HorseyDude"]
Op de grens van Capelle/nieuwerkerk schijnt ook een spookhuis (lees: spook krot!) te staan, aan het begin van de bermweg, net als je nieuwerkerk binnengaat.....
Ja, wil dr nog steeds heen.
Weet waar het is, alleen kan niks voor me halen daar.

Meetje22

Berichten: 3605
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:32

Zit ik even op mn naam te zoeken kom ik mijn oude topic hier weer tegen.
Heb dit hele topic gelezen en ik ga mooi niet mee op die meeting.
Heb er mn buik helemaal vol van ( huizen met wat extra's) ;)
Wel wens ik jullie een hele gezellige dag/nacht toe en ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn na het bezoeken van de huizen,dus blijf het topic wel volgen :D

_Lotte
Berichten: 949
Geregistreerd: 19-06-08
Woonplaats: Eindhoven

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:34

Weet iemand toevallig een spookhuis in de buurt van Eindhoven? Of waar kan ik dat opzoeken :P ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:38

smaos schreef:
Hoe doe je eigenlijk je huis 'reinigen'? Kun je dat zelf doen of met hulp?
Ik heb wel mijn eerste koophuis laten inzegenen door een priester. (Niet dat ik zo gelovig ben) Maar meer voor als er 'iets' in het huis zou zitten.


Je kan bij de Tuinen en dat soort winkels vaak witte salie kopen. Dit doe je in een vuurvast schaaltje en je steekt het aan zodat het gaat roken. De rook wapper je vervolgens met je hand of met een waaier in alle hoekjes van je huis, richting de ramen. Eventueel kan je daar nog iets bijzeggen als 'hiermee verwijder ik alle negatieve energieën en entiteiten' of wat er zelf in je opkomt om te zeggen.

Je huis is dan in principe gereinigd.

Natuurlijk kunnen er ook weer negatieve energieën terugkomen, bijvoorbeeld als er mensen op bezoek komen die je niet echt mogen, of gewoon het verdriet of de pijn van je gasten, dus je kunt dit eens in de zoveel tijd herhalen.

Om je huis verder te beschermen kan je tijgeroog boven de voordeur (en eventuele achterdeur) hangen.

Het klinkt zweverig :o maar ik moet zeggen dat ik me er wel fijn bij voel :j moet m'n tijgeroogjes trouwens weer eens ophangen, die heb ik er ooit afgehaald om ze opnieuw op te laden en nu liggen ze in m'n stenendoosje :o

Meetje22

Berichten: 3605
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:45

Zelfreinigen geloof ik eerlijk gezegd niet zo in.
Het is namelijk wel makkelijk als je contact kun maken met entiteiten,wil je ze weg hebben.
Dit gaat het veiligste als je iemand in de arm neemt die weet wat ie doet.
Dus niet mien van de hoek die nog wel een pendeltje in een stoffig laatje heeft liggen.
Ik kan me wel voorstellen dat het een veilig/fijn gevoel geeft Rock.
Maar voor de echte problemen kun je beter iemand in de arm nemen.

Meetje22

Berichten: 3605
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:48

smaos schreef:
Hoe doe je eigenlijk je huis 'reinigen'? Kun je dat zelf doen of met hulp?
Ik heb wel mijn eerste koophuis laten inzegenen door een priester. (Niet dat ik zo gelovig ben) Maar meer voor als er 'iets' in het huis zou zitten.


Hihi dat heb ik ook bij mn nieuwe huizen laten doen.
Heb dan wel geen priester maar iemand die het voor zn werk doet laten doen.
Ik had ook zoiets van beter voorkomen als genezen :D :D :D :D

smaos

Berichten: 941
Geregistreerd: 05-01-07
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:49

@Rock: Bedankt!
Ik vroeg het ook meer uit nieuwsgierigheid.
Maar als ik in een nieuw huis ga wonen, zal ik zeker ook salie aansteken, je weet maar nooit en het kan geen kwaad.
Tijgeroog boven de deur hangen, heb ik vaker gehoord.

smaos

Berichten: 941
Geregistreerd: 05-01-07
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:50

Ja, even een priester je huis laten zegenen, is zo gebeurd en voor je eigen idee wel zo prettig of het echt helpt weet ik ook niet.

Jilletje

Berichten: 8178
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:50

een teigeroog is toch een steen?

lor1_1984

Berichten: 12079
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:52


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:53

Meetje22 schreef:
Zelfreinigen geloof ik eerlijk gezegd niet zo in.
Het is namelijk wel makkelijk als je contact kun maken met entiteiten,wil je ze weg hebben.
Dit gaat het veiligste als je iemand in de arm neemt die weet wat ie doet.
Dus niet mien van de hoek die nog wel een pendeltje in een stoffig laatje heeft liggen.
Ik kan me wel voorstellen dat het een veilig/fijn gevoel geeft Rock.
Maar voor de echte problemen kun je beter iemand in de arm nemen.


Daar ben ik het niet mee eens :n Althans... niet als je 'gewoon' je huis goed wil reinigen. In echte extreme gevallen is het een beetje een ander verhaal maar ook daar kan je nog veel zelf doen.

@ Jilletje, een tijgeroog is inderdaad een steen :)

NathalieBerg

Berichten: 389
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:53

smaos schreef:
Hoe doe je eigenlijk je huis 'reinigen'? Kun je dat zelf doen of met hulp?
Ik heb wel mijn eerste koophuis laten inzegenen door een priester. (Niet dat ik zo gelovig ben) Maar meer voor als er 'iets' in het huis zou zitten.



Wij hebben ons huis hier later reinigen. http://www.angel-place.nl/
Dit werkt echt! Voorheen kon ik elke nacht maar moeilijk slapen en dacht continue dat er iemand tegen mijn bed aan stond (waar mijn hoofd dus ligt) echt creapy.. (Ik ben helder voelend en mijn zus is helder horend, zient, en ruikend) En mijn zus bevestigde mij ook dat er elke avond bij mij iemand aan mijn bed stond/ staat. Ik wilde er voorheen niks mee te maken hebben omdat ik het echt DOOD eng vindt. Het gaat nu gelukkig al veel beter en interesseer ik me er veel meer in. Ook werd er in ons huis veel energie van ons naar andere ruimtes getrokken. Dit werd toen allemaal verholpen, sinds dat het is gebeurt is ons huis veel ''lichter'' en voelt meer ontspannen aan i.p.v. de drukkende sfeer die er eerst was.

Edit: uitleg over het consult, degene waar je dan naar toe gaat stelt je ook echt op je gemak, en verteld rustig wat er gaat gebeuren (je kan er ook heen voor andere consulten, bijv. om je darkspots te verwijderen (deze trekken jou energie weg, zodat jij je heel moe voelt) Ik vondt het daar onwijs eng en hij heeft mij er echt door heen geholpen, na het consult en het verwijderen van de darkspots voelde ik mij veel energieker (tot op de dag van vandaag!) en gelukkiger.

Voor het reinigen van je huis moet je daar een schematische tekening van je huis mee nemen (dus geen stoelen, tafels enzo erin) daarna gaat hij aanvoelen waar de negative energieen zitten en verwijderd ze erna met behulp van zijn gids. (engel)

Deze man is ook echt heel grappig, t consult is in de ''kantine'' van zijn bloemkwekerij en dan komt hij binnen met zijn over sized fleece tui aan met daaronder zijn Crocks, Om nog maar niet te spreken over zijn lach := :=
Laatst bijgewerkt door NathalieBerg op 01-07-09 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Jilletje

Berichten: 8178
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:55


Anoniem

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:59

Da's inderdaad tijgeroog :j

Grappig dat je die zelfs daarvoor hebt :D

Tijgeroog is een steen die bekend staat om bescherming :)

Jilletje

Berichten: 8178
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:01

wat cool!! dan ga ik ze boven mn deur hangen dan hebben ze weer een functie :D

Anoniem

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:04

Wacht anders even tot de volgende volle maan (ben even kwijt wanneer die is, volgende week dacht ik) en leg ze dan nog even in het maanlicht een nachtje.

Dan worden ze opgeladen :) kan je ze daarna boven je deur hangen :)

CoonArt

Berichten: 23307
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:05

Hoe duur is zo'n steentje?

Jilletje

Berichten: 8178
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:05

jij hebt er wel verstand van hea?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:07

Kost iets van een euro of zo... Je kan ze in spirituele winkeltjes of stenenwinkeltjes krijgen. In Rotterdam heb je Mystiek, die zitten bij de Blaak in de buurt (ben er niet zo heel bekend). Daar hebben ze ze ook :)

@ Jilletje, ja ik zit al een jaar of vier in het spirituele wereldje. :) Zelf zet ik om negatieve energieën buiten te houden ook wel eens een pilaar van wit licht bij mijn voordeur, maar dat is iets waar je een en ander voor moet leren, dus vandaar dat ik de tijgerogen aanraadt... iedereen kan overweg met een plakbandje ;)

flettie

Berichten: 8654
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:08

LDRD schreef:
Ooit heb ik een keer het gevoel gehad dat er een kat op het voeteneinde van het bed sprong en schrok daarvan omdat onze katten nooit boven komen en zeker niet 's nachts. Ze waren het ook inderdaad niet, maar er was ook niks te zien verder?

:= Dit heb ik ook eens gehad. Ik voelde dat er een kat bij mij op bed sprong (hier thuis in DLD) en zich in mijn knieholtes nestelde net zoals de oude kat van mijn ouders altijd had gedaan toen ik nog thuis woonde. Ik was echter al voor driekwart in slaap en heb dus niet gekeken wat het nou was maar een van mijn eigen katten kon het niet zijn want die waren op dat moment allemaal buiten.
Twee dagen later belde mijn moeder op dat ze de oude kat de dag ervoor hadden laten inslapen op 19 jarige leeftijd. Hij was al maanden doof en slechtziend maar zijn conditie was opeens heel hard achteruit gegaan dat ze besloten hadden om hem in te laten slapen.
En dan ga je toch denken, toeval of....

Kim_89

Berichten: 2846
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Meppel

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:29

Ik heb er ook 2 dagen over gedaan om dit topic door te lezen - gedeeltelijk thuis en ook op mijn werk.

Mijn vader woonde in zijn jeugd in een groot herenhuis in Zoeterwoude met een sloot ervoor een een bruggetje eroverheen. Ook in dat huis zou negatieve energie hangen en het zou er ook spoken. Hoe dat precies zit zal ik mijn vader nog even vragen :j