Spookhuizen in Nederland?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_miepie_

Berichten: 263
Geregistreerd: 16-10-08
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:58

Dat draaien met een ketting heb ik vroeger vaak gedaan, we riepen geen geesten op, maar stelden vragen die met ja en nee beantwoord konden worden. Ik vond het wel erg vreemd dat ondanks dat we onze hand stil hielden (steunend op een tafel) de ketting toch bij de ene vraag ging draaien en bij de andere vraag heen en weer slingerde.
Glaasje draaien heb ik nooit gedaan gelukkig, we waren er wel erg nieuwschierig naar maar het is er nooit van gekomen

enniee

Berichten: 3022
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:59

[/quote]
pendelen hoeft helemaal niet gevaarlijk te zijn, mits je weet hoe er mee om te gaan.
mijn zusje krijgt er de kriebels van en doet het dan ook niet, ik heel af en toe. maar ik stel alleen vragen over mezelf en mijn omgeving. niet direct aan geesten. dit zou ik ook nooit doen, je weet idd maar nooit hoe dat afloopt...

op sommige plaatsen/momenten krijg ik overigens wel eens sterke reactie bij het pendelen...[/quote]

tegenwoordig doe ik daar niet meer aan hoor, niet dat ik bang ben, want volgens mij ben ik er zelf niet echt gevoelig voor, alhoewel ik hier vaak getik hoor, maar dat is zo'n beetje elke dag zo en je raakt eraan gewend, ik zoek er verder niks achter..

laatst wel weer wat vaags, ik doe de lichten aan in de douche, die zijn ALLEMAAL aangesloten op 1 stroomnetwerk, dat betekend, als 1 het niet doet, de rest ook uit gaat. Ik deed de douche aan, stroomde 5 minuten en ineens koud water en de helft ?! van de lampen gaat uit (bij de douche, bij de wc waren ze nog aan) dus ik loop zo naar het lichtknopje.. geen reactie... ik zoek daar verder echt niks achter, overigens, 10 minuten later was alles in orde, zonder er wat aan te doen...

vaagheid is weleens vaker, maar ik word er niks anders van :+[/quote]


er zijn ook mensen die overal wat achter zoeken dat moet je nou ook weer niet doen, dan maak je jezelf bang!

_Margot_

Berichten: 1147
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:01

enniee schreef:
er zijn ook mensen die overal wat achter zoeken dat moet je nou ook weer niet doen, dan maak je jezelf bang!


ach ik geloof op zich wel dat er 'meer' is, maar ik wil het eerst zien en dan pas geloven, zo ben ik :+

_Margot_

Berichten: 1147
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:23

_Margot_ schreef:

laatst wel weer wat vaags, ik doe de lichten aan in de douche, die zijn ALLEMAAL aangesloten op 1 stroomnetwerk, dat betekend, als 1 het niet doet, de rest ook uit gaat. Ik deed de douche aan, stroomde 5 minuten en ineens koud water en de helft ?! van de lampen gaat uit (bij de douche, bij de wc waren ze nog aan) dus ik loop zo naar het lichtknopje.. geen reactie... ik zoek daar verder echt niks achter, overigens, 10 minuten later was alles in orde, zonder er wat aan te doen...

vaagheid is weleens vaker, maar ik word er niks anders van :+



ik loop naar de douche om tanden te poeten, weer hetzelfde verhaal :=

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:32

Zijn er geen mensen in de buurt van Rotterdam die een aantal plekken willen opzoeken.
Gewoon foto's maken in het donker en later bekijken of er iets geks op staat :D

enniee

Berichten: 3022
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:34

_Margot_ schreef:
enniee schreef:
er zijn ook mensen die overal wat achter zoeken dat moet je nou ook weer niet doen, dan maak je jezelf bang!


ach ik geloof op zich wel dat er 'meer' is, maar ik wil het eerst zien en dan pas geloven, zo ben ik :+



haha dat is waar! maar sommige verhalen hier vind ik wel erg geloofwaardig!

_Margot_

Berichten: 1147
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:36

enniee schreef:
haha dat is waar! maar sommige verhalen hier vind ik wel erg geloofwaardig!


dat vind ik ook wel idd! :j

ik ben altijd geïnteresseerd, ik kijk ook altijd naar Derek Oglivie,
van Char ben ik niet zo'n fan, raad de naam lijkt het wel :')
Het zesde zintuig (plaats delict) spreekt mij ook aan.

toch doet me dit denken aan een film waar Eddy Murphy in speelt _O-

edit: deze film heet "The Haunted Mansion"

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:38

Iessie schreef:
eyoor schreef:
Wist niet dat het zo heet, ken het niet anders met de naam: het spookhuis bij westerveldt, Het zou me niks verbazen als het er spookt, er zit een gigantische begraafplaats/crematorium achter. Het is daar zo groot dat je er zelfs zou kunnen verdwalen, door alle paadjes die er zijn. Het is wel een mooi huis dat zeker, maar nooit van me leven dat ik er zou gaan wonen!


Hihi en al zou je het willen....bereken maar eens de gemiddelde maandlasten. Ik denk dat het merendeel van de bokkers dit nooit zou kunnen betalen. ;)

lor1_1984 ben ik wel met je eens. Ik heb ooit bij een psychiatrische instelling een jaarcontract gehad maar heb gelukkig nooit een nachtdienst hoeven draaien. Dat lieten we meestal aan de mannen over. :o De meisjes die wel eens een nachtdienst hadden gedraaid waren ook altijd heel blij toen het weer licht werd en de ochtendploeg het terrein op kwam. :D Was ook een oud gebouw met een hoop gekraak en gepiep en erg afgelegen.



Ik denk idd dat het door de omgeving komt. De mensen zelf zijn natuurlijk verschrikkelijk in de war en ik weet dat bij ons in Leidschendam. Er ook wel dood zijn gegaan nadat ze er jaren hebben geleefd.
Paar maanden terug zelfs iemand die de vorige avond was gekomen. Ze is de volgende morgen overleden. Gezien ik alleen in de ochtend werkte heb ik haar dus nooit gezien.
Zulke mensen zullen best rond gaan dwalen. Ze hebben daar of een verleden, of zijn ze nog lang niet klaar.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:41

LovingTweety schreef:
Zulke mensen zullen best rond gaan dwalen. Ze hebben daar of een verleden, of zijn ze nog lang niet klaar.

Dan hoop ik maar dat je lief bent geweest voor je cliënten LovingTweety. (grapje) :))

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:50

Ikke wel :D Mijn pony's staan ook op het terrein en zelfs als ik in het donker loop voel ik mij veilig.

Scheelt wel dat ik van jongs af aan al met mijn pa mee ging (zit in het bestuur) en ik met die mensen ben opgegroeid. Meeste kennen mij ook wel.

Vandaag dus laatste dag op mijn oudere afdeling en daar waren die mensjes echt een beetje verdrietig.

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:52

Naomi schreef:
Zijn er geen mensen in de buurt van Rotterdam die een aantal plekken willen opzoeken.
Gewoon foto's maken in het donker en later bekijken of er iets geks op staat :D

Haha als je dat graag wilt wil ik graaag eens mee, lijkt me zo eng! Maar wel onwijs gaaf. Woon in [***] ([***])

_Miistral_
Berichten: 839
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:53

Nog iemand een spooky verhaal of een spooky huis :+

1Boefje

Berichten: 3968
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:54

Mah hou op zeg, ik zit half een spookfilm te kijken over een haunted house (The Amityville Horror) kom ik dit topic tegen........
Ik krijg er de kriebels van!!!

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:58

In het Kralingse bos in Rotterdam schijnen ook gekke dingen te gebeuren. en in een huis tussen Capelle en Nieuwerkerk, maar dat is verbrand.
Begraafplaats ‘Oud-Kralingen’ en 'Crooswijk'.
En hier:
http://keeskasteel.blogspot.com/2009/04 ... k-aan.html
Aan de Bermweg in Capelle aan den IJssel staat het Jan Anne Beijerinck gemaal.

stef_sweety

Berichten: 690
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:05

hey margot,

Daar was ik ook bij hoor, toen had ik alle letters ed uitgeknipt;) hahahah en jij had ze toen in een rondje neer gelegd, dat was met irene en silvia er ook bij

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:10

Naomi schreef:
In het Kralingse bos in Rotterdam schijnen ook gekke dingen te gebeuren. en in een huis tussen Capelle en Nieuwerkerk, maar dat is verbrand.
Begraafplaats ‘Oud-Kralingen’ en 'Crooswijk'.
En hier:
http://keeskasteel.blogspot.com/2009/04 ... k-aan.html
Aan de Bermweg in Capelle aan den IJssel staat het Jan Anne Beijerinck gemaal.


kralingse bos? :P ja homo ontmoetingsplek :P hele rare dingen gebeuren daar haha :P

in rotterdam lijkt me wel leuk om eens op zoek te gaan :P

_Miistral_
Berichten: 839
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:14

LimaMambo schreef:
Naomi schreef:
In het Kralingse bos in Rotterdam schijnen ook gekke dingen te gebeuren. en in een huis tussen Capelle en Nieuwerkerk, maar dat is verbrand.
Begraafplaats ‘Oud-Kralingen’ en 'Crooswijk'.
En hier:
http://keeskasteel.blogspot.com/2009/04 ... k-aan.html
Aan de Bermweg in Capelle aan den IJssel staat het Jan Anne Beijerinck gemaal.


kralingse bos? :P ja homo ontmoetingsplek :P hele rare dingen gebeuren daar haha :P

in rotterdam lijkt me wel leuk om eens op zoek te gaan :P



Hahahaaaahaaa aaahaaaahahahahahaaaaahahaaah! komt even niet meer bij hiero _O-

SunnyBL

Berichten: 456
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:15

Enge verhalen hier allemaal!

Er was vroeger (paar jaar geleden) altijd rond middernacht zo'n spokenjagersprogramma op Discovery. Alleen waren deze jagers heel sceptisch en geloofden niet in geesten. Ze gingen op pad met een hele zooi apparatuur voornamelijk om aan te tonen dat het allemaal onzin was. Na een een fikse reeks afleveringen gingen zij naar een pand om wederom aan te tonen dat er niets aan de hand was. MAAR toen gebeurde het! Er gebeurden zoveel dingen dat zelfs deze sceptische mensen op een gegeven moment gillend dat huis uitrenden, je zag de doodsangst in hun ogen, heel bizar. Als kijker zat ik ook helemaal perplex (en uiteraard alleen) op de bank. Het kippevel stond huizenhoog op m'n armen en durfde die avond niet zo goed in het donker te gaan slapen, dat had ik ff niet verwacht :D

SunnyBL

Berichten: 456
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:15

Weet iemand toevallig nog hoe dit programma heette trouwens?

_miepie_

Berichten: 263
Geregistreerd: 16-10-08
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:16

LimaMambo schreef:
Naomi schreef:
In het Kralingse bos in Rotterdam schijnen ook gekke dingen te gebeuren. en in een huis tussen Capelle en Nieuwerkerk, maar dat is verbrand.
Begraafplaats ‘Oud-Kralingen’ en 'Crooswijk'.
En hier:
http://keeskasteel.blogspot.com/2009/04 ... k-aan.html
Aan de Bermweg in Capelle aan den IJssel staat het Jan Anne Beijerinck gemaal.


kralingse bos? :P ja homo ontmoetingsplek :P hele rare dingen gebeuren daar haha :P

in rotterdam lijkt me wel leuk om eens op zoek te gaan :P

Haha wilde ik net zeggen, het enige wat je daar s'nachts tegenkomt is een man met zijn broek half naar beneden.

Een aantal jaren geleden zijn we met een groep na het uitgaan s'nachts terug gaan lopen van Rotterdam centrum naar Rotterdam alexander, ik moet zeggen dat we het wel spooky vonden om door het bos te lopen.

Als jullie nou even op bokt neerzetten waar jullie op onderzoek uitgaan, zorg ik wel dat ik daar met een wit laken over mijn hoofd ben om jullie de stuipen op het lijf te jagen _O-

_miepie_

Berichten: 263
Geregistreerd: 16-10-08
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:19

SunnyBL schreef:
Weet iemand toevallig nog hoe dit programma heette trouwens?


A haunting volgens mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:20

Carientje93 schreef:
We hebben er hier eentje in Baarn, naast het spoor bij restaurant de generaal. Heb het alleen van horen zeggen, tis ook wel een eng huis hoor, maar er schijnt een heel verhaal achter te zitten...


Bedoel je dit huisje waar Jaap jaren heeft gewoond (die oud-bloemenkoopman) met zijn herdershonden?

Afbeelding

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:22

Ik wil ook wel mee Naomi.Volgens mij is er op de "ijsbaan" in het schollebos ook nog wel het een en ander te vinden.

SunnyBL

Berichten: 456
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:24

_miepie_ schreef:
SunnyBL schreef:
Weet iemand toevallig nog hoe dit programma heette trouwens?


A haunting volgens mij


Nee dat was het niet geloof ik. Het waren echt mensen die niet in geesten etc geloofden en dat was bij "A haunting" volgens mij wel het geval.

*heb echt een geheugen als een zeef ;)*
Laatst bijgewerkt door SunnyBL op 30-06-09 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

SunnyBL

Berichten: 456
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:28

_miepie_ schreef:
Haha wilde ik net zeggen, het enige wat je daar s'nachts tegenkomt is een man met zijn broek half naar beneden.

Een aantal jaren geleden zijn we met een groep na het uitgaan s'nachts terug gaan lopen van Rotterdam centrum naar Rotterdam alexander, ik moet zeggen dat we het wel spooky vonden om door het bos te lopen.

Als jullie nou even op bokt neerzetten waar jullie op onderzoek uitgaan, zorg ik wel dat ik daar met een wit laken over mijn hoofd ben om jullie de stuipen op het lijf te jagen _O-


LOL _O-

Is het niet sowieso eng om 's nachts door een bos te lopen? Je ziet zo weinig..
Al is het alleen maar omdat je bang bent dat je tegen een boom aanknalt ;)