Samenwonen en eerste boodschappen, hoeveel kosten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Samenwonen en eerste boodschappen, hoeveel kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 19:10

Hallo Bokkers,

Aangezien het waarschijnlijk niet heel overdreven lang meer zal duren voordat ik samen ga wonen, hadden we het zo eens over de kosten. Nu hadden we een discussie over de kosten van de eerste boodschappen. Te denken aan schoonmaakmiddelen, persoonlijke verzorging, wat voorraad etcetera. Nu hoeft niet alles van A merken te zijn, maar bijvoorbeeld cola en bier wordt wel gekocht van het A merk. Wie o wie heeft er enig idee hoeveel kosten het zullen zijn?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:13

Het ligt er ook aan of je naar de Aldi gaat of naar bv de AH.
Aldi heeft ook prima bier, mijn vriend vind bv de schultenbrau nog lekkerder dan heineken.
Geloof dat wij gemiddeld zo'n 50 per week kwijt zijn. Maar wij kopen wel vrijwel alles in b merken en dan ook van die acties van bv een kilo kip en dan de rest in vriezen wat je niet direct gebruikt. dan ben je de ene week wel iets meer kwijt, maar dat haal je er later dus wel uit :)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:14

Is onmogelijk in te schatten vind ik, zelfs voor onszelf was het moeilijk... het ligt er allemaal net aan wat je graag gebruikt, hoeveel voorraad je wilt hebben, heb je al de standaarddingen als een mixer, een knoflookpers, vaatdoekjes etc. koop je 1 pak wasmiddel, of ga je een groot pak bij de makro halen?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:16

Vooral schoonmaakmiddelen zijn afschuwelijk duur, als je de ruimte hebt zou ik je de tip willen geven nu alvast reclamefolders door te spitten voor aanbiedingen. Vaak zijn dergelijke dingen eens in de zoveel tijd wel 2 voor de prijs van 1 of zoveel % korting. Als je ze dan al te pakken kan krijgen hoef je ze niet voor de volle mep te kopen de dag dat je ze echt nodig hebt :)

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:16

Afgelope 2 weken waren m'n ouders weg.
De eerste week hebbe we voor 3 personen 80 euro boodschappe gedaan (bij AH en vooral A-merken)
Begin van tweede week nog eens 30 euro. En aan einde van 2de week (voor als ouders terug kwamen) nog eens 35 euro.
Dit alles was voor 2-3 personen, met vooral half kant- en klaar eten (knorr pakken, kip filet, hamburgers, kant en klaar gesneden macaroni groente etc etc), dus ik denk dat dit zeker wel goedkoper kan, als je zelf een beetje goed kan koken (ik kan namelijk alleen koken met een pakje) :o

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:18

Yessy schreef:
Vooral schoonmaakmiddelen zijn afschuwelijk duur, als je de ruimte hebt zou ik je de tip willen geven nu alvast reclamefolders door te spitten voor aanbiedingen. Vaak zijn dergelijke dingen eens in de zoveel tijd wel 2 voor de prijs van 1 of zoveel % korting. Als je ze dan al te pakken kan krijgen hoef je ze niet voor de volle mep te kopen de dag dat je ze echt nodig hebt :)

ja dat heb ik nu ook niet meegerekend. Zat nu eigenlijk alleen drinken. Schoonmaak middelen indd zoveel mogelijk via reclame kopen en ook de Action heeft vaak bekende merken voor heel aantrekkelijke prijsjes, net als bv de op=op.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:19

pfff, eerste paar keer boodschappen doen is wel duur, daarna ga je wel gelijkmatiger betalen. Omdat je juist die voorraad hebt.

1 tip, schaf niet in 1x de complete voorraad aan. Maar wacht op aanbiedingen. Bv. vaatwastabletten, waspoeder e.d. is regelmatig in de aanbieding, neem nu een normale verpakking, maar maak pas voorraad als het in de reclame komt.
Schoonmaakspullen heb je in alle soorten en maten. Vraag jezelf alleen wel af wat je daadwerkelijk nodig hebt. Ik heb bijvoorbeeld het volgende alleen in de kast staan;
schoonmaakazijn, glassex, allesreiniger, soda, groene zeep vloeibaar en speciaal spul voor de kookplaat. Daar krijg ik alles mee schoon en hoef ik niet allerlei dure artikelen in huis te hebben.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:20

Dat is echt niet te zeggen. Ligt er maar net aan wat je er allemaal bij wilt halen. Van standaard kruiden die je in huis wilt hebben tot tandenstokers je kunt het zo gek niet bedenken wat je eigenlijk nodig hebt.

Zelf heb ik eerst de eerste levensbehoeftes gehaald zegmaar. En van daaruit uitgebouwd wat ik miste.

Maar denk dat je voor de eerste boodschap(pen) zeker wel het dubbele mag gaan rekenen wat je normaal voor een maand kwijt zal zijn. Maar goed dan heb je op een gegeven moment een lekker voorraadje aangelegd en dan verspreiden de kosten zich natuurlijk wel weer.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:22

Ik ben juist weer voor het investeren in duurdere schoonmaakmiddelen als cillit bang :o Normaal vind ik een beetje poetsen niet erg, maar als je aan het verhuizen bent en toch al druk en moe bent gebruik ik liever iets duurs zodat ik minder lang hoef te schrobben :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:23

odetteke schreef:
Ik ben juist weer voor het investeren in duurdere schoonmaakmiddelen als cillit bang :o Normaal vind ik een beetje poetsen niet erg, maar als je aan het verhuizen bent en toch al druk en moe bent gebruik ik liever iets duurs zodat ik minder lang hoef te schrobben :+

ik heb dus niet het idee dat cillit bang beter werkt dan huismerken :+
Zelfs op schoonmaak middelen ben ik deels overgestapt op b merken omdat ze mijn ziens net zo goed werken als die dure merken.

inge81

Re: Samenwonen en eerste boodschappen, hoeveel kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:26

dat is ook zo frouk.

Ik snap ook niet waarom mensen een dure anti-kal gebruiken terwijl je ook 50% schoonmaakazijn 50% water kan nemen. Ben je voor een kwart (of wellicht nog goedkoper) klaar.
Wc-eend heeft dezelfde werking als de twiddo van de aldi hoor.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:28

inge81 schreef:
dat is ook zo frouk.

Ik snap ook niet waarom mensen een dure anti-kal gebruiken terwijl je ook 50% schoonmaakazijn 50% water kan nemen. Ben je voor een kwart (of wellicht nog goedkoper) klaar.
Wc-eend heeft dezelfde werking als de twiddo van de aldi hoor.

ja precies :)
En anders gebruik je de anti-kal van het eigen merk of van de aldi/lidl als je geen schoonmaakazijn wilt gebruiken, ben je als nog goedkoper uit.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 19:29

Ja het is ook heel moeilijk inschatten wat het zal kosten, dat klopt. Hier hebben we dan ook al een discussie gehad. Gelukkig heb ik wel de mogelijkheid om eventueel naar de makro of sligro te gaan dus kan daar ook de acties meepakken. En folders in de gaten houden doe ik zeker te weten. Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:31

sjaslique schreef:
Ja het is ook heel moeilijk inschatten wat het zal kosten, dat klopt. Hier hebben we dan ook al een discussie gehad. Gelukkig heb ik wel de mogelijkheid om eventueel naar de makro of sligro te gaan dus kan daar ook de acties meepakken. En folders in de gaten houden doe ik zeker te weten. Bedankt voor de reacties tot nu toe.

ja die zijn soms ook goed koper, vaak ook omdat ze het dan in grotere verpakkingen doen, maar soms zitten de supermarkten ook wel onder de prijzen van de hanos,makro of sligro. Ik leg dus meestal alle folders even naast elkaar als ik schoonmaakmiddelen etc moet hebben.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:33

Frouk schreef:
[***] schreef:

ik heb dus niet het idee dat cillit bang beter werkt dan huismerken :+
Zelfs op schoonmaak middelen ben ik deels overgestapt op b merken omdat ze mijn ziens net zo goed werken als die dure merken.

Ik heb bovenop de keukenkastjes toch behoorlijk zitten schrobben met gewoon schoonmaakmiddel, tot ik er een lamme arm van kreeg. Met wat cillit bang spray kon ik het gewoon met een vaatdoekje wegvegen, zo goed loste al het vuil op :j Antikal hetzelfde voor dingen waar echt heel veel kalk op zit.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:35

Mm dan is het hier gewoon niet zo smerig haha :P
Wij houden 1x per maand grotere schoonmaak en dan gaat alles uit de kastjes en wordt alles van boven tot onder schoongeboend.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:42

oude kranten op de bovenkant van de kastjes ;) word t niet vet ook. En dat hoef je maar 2x per jaar te vervangen, gewoon sopje erover. Wachten tot t droog is en nieuwe kranten erop ;)

Anti-kal, tja ik heb mn ervaring met azijn. En als je het bijhoudt heb je toch nergens hele erge kalkzaanslag.

Voor TS, als er een trekpleister in de buurt zit, die hebben vaak A-merken voor B-prijzen ;)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:09

Ik vertik het een schoonmaakazijn te gebruiken, mijn maag kan die lucht gewoon niet waarderen :D Gelukkig werkt (ik geloof) kruidvat eigen merk geweldig goed en kost het niet veel :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:25

Voor de allereerste boodschappen was ik zo'n 130 euro kwijt.
Maar heb toen lang niet alles gekocht. Wel schoonmaakmiddelen etc, maar dingen als kruiden, olijfolie en ga zo maar door, heb ik pas gekocht toen ik het nodig had.
Inmiddels doe ik boodschappen voor ongeveer 50 euro per week.
De eerste keer boodschappen vond ik ook erg speciaal :+ Ik heb toen ook echt van alles in het karretje gegooit, redbull, zakken chips, 5 pakken koekjes, zaken snoep en ga zo maar door. := Dat heb ik nu afgeleerd. ;)

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:53

Ik was geloof ik 100 euro kwijt. En net als Nathalie zegt, had ik nog niet meteen alles. Je moet er toch eerst achter komen wat je echt nodig hebt, dat haal je later bij.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:56

Ik weet niet meer wat ik kwijt was maar krijg toch een beetje de kriebels dat daar een discussie over ontstaat.
Ik ben blij dat mijn vriend en ik daar geen last van hebben :+

De eerste week ben ik geloof ik elke dag wel boodschappen gaan doen omdat ik dingen vergeten was. Beetje bij beetje kregen we alles bij elkaar.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:58

toen ik ging samen wonen hebben we de 1 boodschappen alles gehaald wat we wilden hebben denk aan mostert, wereld gerechten potjes voer
We waren toendertijd iets van 600 gulden kwijt

Nu woon ik alleen en ben ik weekelijks zo'n 60-70 euro kwijt excl bier voor mijn vriend.
Ik doe boodschappen bij AH

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:01

Hier ook de eerste keer was gewoon speciaal kocht allemaal dingen die niet nodig waren gewoon omdat ik het zo leuk voro emzelf kocht, hahahaha

Wat ik kwijt was geen idee. Het ligt heel erg aan wat je eet en drinkt natuurlijk.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:09

Wij doen wekelijks onze boodschappen bij de Aldi (b-merken) en bij de Super de Boer (a-merken).
Bij de SdB haal ik voornamelijk brood, vleeswaren, chips etc. op, wat ik dus écht niet te eten vind bij de Aldi.

Mijn wasmiddel haal ik ook bij Super de Boer. Jaren gewassen met die van de Aldi, maar Ariël vind ik 10x zo lekker ruiken, en maakt ook beter schoon.
Wasverzachter dan wel weer gewoon van de Aldi. Schoonmaakmiddelen over het algemeen bij de Aldi, behalve allesreiniger want ik vind Andy (eucalyptus) zo lekker ruiken :+

Wij zijn (inclusief Royal Canin voer voor de honden) 70 euro per week kwijt. Huishouden bestaat uit 2 personen, 2 honden en 2 katten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:08

ongeveer 150 euro.

Zijn naar de Aldi de Jumbo gegaan. Alles gekocht wat we nodig hadden.

Nu winkelen we bij de Jumbo in het dorp en zijn wekelijks zo'n 30 euro kwijt.