Ik zal bij het begin beginnen:
Ongeveer een half jaar geleden begon het gezeur met de vader van mijn kind. Mijn ex heeft sinds juli 2008 een nieuwe vriendin(nummer zoveel), hij was heel blij met haar. Mijn zoontje ging om het weekend daar logeren. Dit ging na wat botsingen in het begin best goed.
Tot dat ik rond Januari word gebeld door de nieuwe vriendin of ik mee wil werken aan een vaderschapstest. Ik weet 100% zeker dat mijn zoon van mijn ex is en ik heb ook altijd tegen mijn ex gezegd dat een vaderschapstest geen probleem was, mijn ex zei altijd nee hoeft niet. Maar nu na 4,5 jaar was hij dus toch in een keer gaan twijfelen.
Probleem is alleen dat mijn ex niet eens het lef heeft om mij zelf te vragen maar zijn nieuwe vriendin met grote mond(en 20 jaar ouder dan mij) op mij afstuurd, die mij voor van alles uitmaakt en op alles wat ik doe commentaar heeft
. Dus ik heb gezegd ik werk alleen mee als mijn ex belt en het zelf vraagt(mijn ex laat altijd alles door andere regelen, en dat ben ik best zat, hij is geen kind meer) daarnaast wou ik ook graag een gesprek met hem over onze zoon, school enzovoort. Ik heb toen een smsje gehad dat hij geen gesprek wou en als ik niet mee werkte hij de vaderschapstest wel via de rechter zou regelen(volgens mij is dit smsje door zijn vriendin geschreven). Ik heb hier niet op gereageerd.Nu zijn we een half jaar verder en heb ik niks meer van hem gehoord al die tijd. Mijn zoon mist zijn papa best wel.
Ik kom ook uit een gescheiden gezin en ben heel blij dat ik toch regelmatig naar mijn vader ging. Ik vind dat kinderen een vader en moeder nodig hebben.
Nu krijg ik steeds meer de neiging om hem te bellen en te zeggen kom maar op met dat wattenstaafje. Maar ik heb ook zo iets van als hij echt om zijn kind gaf had hij allang al zelf gebeld, maar aan de andere kant weet ik ook dat hij niet zo is, als het moeilijk word vlucht ie.
Wat moet ik doen? Hem tegemoet komen en maar zelf vragen om de DNA test. Of gewoon wachten tot meneer volwassen genoeg is om te bellen en het zelf te vragen(wat misschien nooit gebeurt)?
Ik weet het echt niet meer.