Perziken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Perziken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 14:34

Vorige week had ik heerlijk zachte, sappige perziken die gewoon helemaal leeg liepen zodra je er in beet. Ze waren een beetje heel erg lichtgeel van kleur, maar dat deed aan de smaak niets af.

Deze week hebben ze mooi de gele kleur die je zou verwachten bij perzikken, maar ze willen maar niet zacht worden. Ik dacht dat als ik ze zou laten liggen ze wel wat zachter en sappiger zouden worden, maar het lijkt erop dat ze die fase gewoon helemaal over gaan slaan.

Iemand enige idee hoe ik mijn perzikken nog lekker weg kan werken? Want zoals ze nu zijn eet ik ze net zo lief niet.
Laatst bijgewerkt door Siempie op 29-06-09 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Typfout verwijderd.

madeliefw

Re: Perzikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:44

Misschien kan je er nog een soort chutney van maken. Koken met veel suiker en misschien een mango erdoor. Dat in potjes doen. Lekker bij warme maaltijd (vlees of rijstgerecht oid).
Of je moet ze nog een tijdje laten liggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:55

Als je gaat BBQ'en :
Gewoon doormidden snijden. Vervolgens een mengsel maken van verkruimelde bitterkoekjes, amandelspijs + scheutje Cointreau. Hiervan bolletjes maken en in de perziken doen (daar waar normaal de pit zit). En dan de perziken in aluminiumfolie doen en op de BBQ.

Verder kan je ze ook in stukjes snijden en door een zoet-zuur saus voor bij kip en rijst gooien bijv.

missnynke

Re: Perziken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:13

Het maakt vaak ook wel uit waar je ze koopt. Ze worden nog net onrijp geplukt en moeten dan narijpen, maar als ze echt te onrijp geplukt worden (omdat de fruitteler dat beter uitkomt) dan worden ze soms helemaal niet rijp inderdaad...

Anoniem

Re: Perziken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:14

Dagje in een plastic zak leggen met een rijpe banaan er bij in.