Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
De perfecte maten zal ik nooit hebben, maar wíe bepaalt eigenlijk wat de perfecte maat is?
En op dat punt ben ik nu, ik weet precies wat ik aan mijn lichaam heb en voel me met 1,70 en 65 kilo lekker in mijn vel. Natuurlijk baal ik wel eens van de putjes in mijn bovenbenen of dat ik als ik zit een klein spekrandje heb
Maar aan de andere kant maakt mij dat wel tot wie ik ben!
Scheelt ook enorm dat ik juist van ex-vriendjes en van mijn huidige vriend altijd te horen kreeg dat ze mijn benen, billen en heupen het mooist vonden, terwijl dat mijn grootste onzekerheid was. Wás, want inmiddels ben ik gewoon blij met mezelf en trots op het lichaam dat ik heb
als ik dik word ga ik wel aan de lijn, maarre.. nergens last van
Maar dat schijnt ook weer niet te kunnen, van jezelf zeggen dat je dat vind 

ik kan nog wel in een maatje 34 ben ik ook tevreden mee 

Heb een platte, maar geen strakke buik waar ik soms blij mee ben en soms ook weer niet. Over m'n borsten ben ik wel weer tevreden, een cup C en ik heb verder nérgens striae waar ik dan wel weer blij mee ben. Maar ach, niemand is perfect he... 
Hollando schreef:ik heb ook wel een vetrolletje, maar ik ben er blij mee, ik kan tenminste ergens op teren als er hongersnood uitbreekt![]()
en de meeste mannen willen geen pro ana figuur, nee, naar mijn ervaring willen ze iets hebben om vast te pakken.
en mocht een man je niet mooi genoeg vinden, dan is hij je niet waard.
Hollando schreef:en een wat groot uitgevallen neus..

BraveSpots schreef:Ik vind soms dat mensen soms veel te veel gevoelens onderschatten hier op bokt. Je moet maar tevreden zijn met wat je hebt en als je dat niet bent heb je een heel laag zelfbeeld en nog een reeks dingen.
In bv dit topic [MW] Pff moddervet, dieet lukt niet zie je veel zulke reacties. Daar heeft de TS toch niks aan, mensen die zeggen dat het allemaal niet zo erg is en dat ze haar eigen moet leren aanvaarden. Ik kan me goed voorstellen dat ze wat wilt vermageren hoor. Ieder zijn eigen keuze, en om dan meteen te zeggen dat je een laaf zelfbeeld hebt of dat je je blindstaart op magere modellen ofzo, vind ik zo harteloos. Omdat ze een maatje minder wilt, betekent niet dat ze volgende week opgenomen zal worden met anorexia ofzo...

! Okee, er zijn altijd wel dingen waarvan je denkt 'Hmmm' maargoed 

?
) Sentido schreef:Kom op zeg, iedereen is een mens en niemand is perfect.
Tuurlijk kun je iets veranderen door middel van dieten oid, maar ik geloof niet dat je zelfbeeld daardoor echt veranderd. Kijk maar naar mensen die hele operaties ondergaan, die voelen zich ook niet ineens beter.

Maar zat wel. 
BraveSpots schreef:@Zohra: Het probleem is, waar ligt de grens, wanneer ben je perfect in jouw ogen? Blijf je daar je hele leven naar opzoek, of ben je op een bepaald moment tevreden?
Hoeveel operaties laat je doen om de perfectie te bereiken: 1 of 20? Wanneer is het een gezonde drang om er leuk uit te zien en wanneer sla je door?