Bokt HELP! een kamer vol met beestjes..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Bokt HELP! een kamer vol met beestjes..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 00:34

De hele avond (en dag) heb ik keihard geleerd voor een zwaar tentamen morgen.
Raam en gordijnen heb ik zo ver mogelijk open gezet (raam kan maar op een klein kiertje open) omdat het op deze warme dagen net een sauna is op mn kamertje.
Ik woon in een 'studentencontainer' en de naam zegt het al, dit is een container waarbij je in 1 kamertje van ong 20 vierkante meter je 'slaapkamer, woonkamer,studeerkamer en keuken' in een hebt. alles in 1 ruimte dus.. daarnaast heb ik nog een klein badkamertje.

Net om 1.00 uur leg ik mijn boek weg, mn samenvatting neer, klaar om te gaan slapen.
ik klim op mn bed om mn gordijnen dicht te doen..en zie daar..boven mijn raam.. beestjes.. allemaal zwarte beestjes..
even sta ik er vol afschuw naar te kijken en denk 'oh nee toch'..
even sta ik te twijfelen wat ik nu moet doen, ze richting de opening van t raam jagen en hopen dat ze t snappen en naar buiten gaan? ^^.
hm..
vervolgens draai ik me om om in mn kamer te zoeken naar een andere oplossing als mijn oog valt op mijn lamp schuin boven mn bed (gewoon een kaal peertje)..
ik dacht dat er bij t raam veel beestjes zaten.. maar dat had ik mis.. rondom mijn lamp is het namelijk zwart..
langzaam valt mijn blik op het bed waar ik op sta, her en der liggen dode of versufde beestjes verspreid over mn dekbed en matras..
een halve meter verder, op de grond, ligt een waar massa graf, precies onder de lamp.
Ik kan niets anders doen dan naar de beestjes staren wetende dat ik NIETS in huis heb waarmee ik ze zou kunnen verjagen..
en ook wetende.. dat ik geen enkele andere kamer heb om in te slapen..
dan glijd mijn blik af naar de badkamer!! maar eerst ontmoeten mijn ogen nog mijn tweede lamp, halverwege de kamer.. ook daar een plafond en muur wat zwart ziet van de beestjes..
vervolgens komt er een lichtelijke paniek op...WAT NU?

Wat nu?
nu lig ik, met mn slaapzak en t luchtbedje wat ik net opgepompt heb, in de badkamer..
past dat? nee! ik lig met mn hoofd half in de douche kuip maar het kan niet anders..
godzijdank heb ik de badkamer deur de hele avond dichtgehouden, dus hier is t (tot nu toe) beestjes vrij.
Maar hier is ook geen raam.. en dus..is t hier bloedheet, net als in de rest van mn kamer maarja, normaal slaap ik naast t raam.
Nu in een afgesloten ruimte ter grote van een bezemhok..ik zweet nu al bijna mn slaapshirt uit.

HELP!
heeft bokt tips voor mij dat ik deze beestjes (volgens mij zijn t van die onweersvliegjes) uit mn kamer krijg?
ik heb nu de lichten uit gedaan in mn kamer, t raam open, gordijn open, en k hoop zo dat ze morgen ochtend allemaal vertrokken zijn!

T enige wat ik heb kunnen bedenken om t zo onaangenaam mogelijk voor die beesten te krijgen is nagellak remover in bakjes verspreid door de kamer zetten..
ik heb geen DEET, geen anti muggen spul, geen kaarsen of wierook of ander stinkend rokend spul.
T enige schoonmaak middel dat ik heb is allesreiniger en bleek maar wat ik daarmee zou kunnen doen?
Misschien kan ik mn deo bus leegspuiten in de kamer?

HELP!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 00:49

heb je een ui en knoflook in "huis"?
die open snijden verjaagt al de helft

lamp in andere hoek aanzetten , trekken ze daar heen

succes !

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 00:52

Je mag hier wel komen logeren. :+ Anders misschien bij die leuke jongen van een paar containers verderop? Hoewel dat misschien ook niet bevorderlijk is voor je nachtrust. :=

Sorry, die tips van nickyu kan ik me wel in vinden, verder weet ik het ook niet. Ik hoop dat je toch nog een beetje kunt slapen straks.:(:)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 00:53

misschien haarlak erop spuiten ofzo?? en dat aansteken?? srry weet even geen nuttige oplossingen..
deo en aansteken ofzo??dan heb je wel een mega vlam maar wel beestjes vrij

Cossie

Re: Bokt HELP! een kamer vol met beestjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 00:53

Misschien de stofzuiger?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 00:54

buster4ever schreef:
misschien haarlak erop spuiten ofzo?? en dat aansteken?? srry weet even geen nuttige oplossingen..

Ik vrees dat je container dan ook deels weg is :oo
Cossie; stofzuiger kruipen ze weer uit.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 00:56

pharagirlke schreef:
buster4ever schreef:

_O- Tegen de tijd dat de brandweer klaar is denk ik niet dat je nog beestjes vindt inderdaad. :')

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 01:03

goeroe schreef:
pharagirlke schreef:

_O- Tegen de tijd dat de brandweer klaar is denk ik niet dat je nog beestjes vindt inderdaad. :')[/quote]
:') whahahahaha

idd ja , laatste keer dat ik die stunt uitvoerde was op studeer leeftijd
vlammetje van zeg pak m beet 1,5 meter

heb je wel geen last meer van beestjes .. (of kleine bezemkast formaat noodslaapkamer :+ )

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 01:08

nickyu schreef:
heb je wel geen last meer van beestjes ..

Of van ongewenste haargroei, mocht je daar last van hebben natuurlijk. :')

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 02:26

En hoe is het ermee, zijn ze al weg :P ? Heb je al een oplossing?

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 03:05

Misschien alle lamen uit doen in je kamer, een paar kaarsen neerzetten (ze komen duidelijk op licht af als ik het zo lees) en hopen dat ze allemaal de dood in vliegen :P En anders zijn er in de winkels ook sprays te koop die insecten doden als je ermee spuit.
Bah, moet er niet aan denken, zo'n kleine beestjes invasie op mijn kamer. Veel succes ermee!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 03:06

Ik gok dat TS al slaapt, wat ik nu ook maar eens ga doen. :+

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 06:07

kleine update:
jeetje wat een reacties voor dat tijdstip nog! toen ik mn post plaatste had ik nog heel even afgewacht maar toen ik zag dat er op dit forum nog welgeteld 1 ander lid online was bedacht ik me dat ik mn badkamerhokje alleen maar warmer aan t maken was met mn laptop dus heb m uitgezet..

maar dus een kleine update:
ik heb bovenverwachting goed geslapen in mn badkamer hokje.. t is een beetje krap en warm maar verder best goed te doen.. weten we dat ook weer voor de volgende keer.

toen ik net de deur opendeed was mn eerste gedachte: ik zie niets meer, ze zijn weg!! maar helaas, een deel is weg, maar een deel is blijven zitten bij t raam en een stukje verder op de muur..

weet nu even niet wat wijsheid is.. het raam open laten, om er voor te zorgen dat ze nog weg kunnen..
of t raam dicht maken aangezien t vandaag volgens mij weer warm wordt en ik geen zin in heb dat er nog meer beestjes naar binnen komen.

Een ui open snijden had ik vannacht nog niet gedacht, dat kan ik iig doen!
Een stofzuiger heb ik niet helaas (heb gewoon zon swiffer ding) anders had ik ze daar mee opgezogen en de hele stofzuiger gelijk naar buiten gezet voor t geval ze er nog uit willen kruipen.

@ chiqa: a bedankt , ik ga even snel lezen, heb vannacht inderdaad niet gezocht naar andere topics --> helaas, volgens mij zijn alle beestjes in die topic andere beestjes... die van mij hebben vleugels en kunnen vliegen..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 06:10

De stofzuiger kruipen ze echt niet zo snel uit hoor.
Wanneer het hele kleine beestjes zijn, heb je grote kans dat ze al dood zijn zodra ze in de stofzuiger belanden.
Na het opzuigen nog wat grind oid erachter opzuigen (bevroren erwtjes doen het ook goed :D ), 10 minuten aan laten staan en vervolgens de stofzuigerzak buiten wegkiepen.

Klaar is kees :D

Edit: lees net dat je geen stofzuiger hebt, dat schiet dan niet op.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 06:30

Zwitsal, dat soort beestjes komen op licht af. Als je vandaag je raam open laat zullen er geen beestjes bij komen (je hebt geen lampen aan overdag neem ik aan en buiten is het ook licht), maar ze zullen ook niet uit zichzelf weggaan wsn...

Ik denk dat je de meeste kans hebt met iets van een bezem (van het plafond ed afvegen, maar dan heb je wel kans op vlekken), een insectenspray en dáárna een bezem om alles op te vegen ;) of even een stofzuiger lenen van je ouders/buren/vrienden... Denk dat die stofzuiger nog het beste werkt eigenlijk. :)

Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 09:38

eh,wat bij mij in huis werkte voor fruitvliegjes..

bakjes met 1 druppel afwasmiddel en een flink scheut azijn.
daar kwamen ze op af en verdronken ze in.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 09:41

Gewoon stofzuigen. Heb ik ook een keer gehad met muggen. Nooit meer terug gezien.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 09:47

een kommetje water met in het midden een kaarsje... gordijnen dicht doen en dan gaan ze, op de warmte af en springen in het vlammetje of je bakje water :j

En dan even naar de bouwmarkt voor zo'n horregaas, kun je zo in je raam maken, kan je raam open en blijven de ongewenste bezoekertjes buiten.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 11:52

nou ik heb goed nieuws, op een enkele verstekeling na zijn ze allemaal verdwenen.
toen ik vanmorgen opstond heb ik verspreid door mn hele kamer doorgesneden uien, knoflook en bakjes met een laagje nagellak remover erin neergezet (dus alles wat ik in huis had wat stonk).
kom net terug.. en ik moet zeggen, t stinkt hier inderdaad ^^ maar blijkbaar heeft t geholpen.. nu ga ik maar eens beginnen met de vliegenlijkjes ruimen..
bedankt hier voor alle tips!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:18

Fijn dat ze nu grotendeels weg zijn!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:28

Zwitsal schreef:
nou ik heb goed nieuws, op een enkele verstekeling na zijn ze allemaal verdwenen.
toen ik vanmorgen opstond heb ik verspreid door mn hele kamer doorgesneden uien, knoflook en bakjes met een laagje nagellak remover erin neergezet (dus alles wat ik in huis had wat stonk).
kom net terug.. en ik moet zeggen, t stinkt hier inderdaad ^^ maar blijkbaar heeft t geholpen.. nu ga ik maar eens beginnen met de vliegenlijkjes ruimen..
bedankt hier voor alle tips!

:') zal nu idd dan wel stinken ja :D

komen ze vannacht waarschijnlijk ook niet terug :Y)

veel succes met ruimen 8-)

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:10

:')
Moest wel even lachen hoor, om alle brandweer reacties .. :D
Maar wel super dat ze weg zijn! +:)+