Niet klaarmaken tijdens PMS?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sily

Niet klaarmaken tijdens PMS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 19:13

Ok, ik weet het van tomatensoep, dat je dat niet moet maken tijdens je "periode" maar is er nog meer wat je niet moet doen in die "periode"? :D

babbii_lief

Re: Niet klaarmaken tijdens PMS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:15

daar heb ik nog nooit van gehoord en wat is de rede daarvan
ik ben benieuwd

Rietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:16

gewoon sowieso geen ongezonde/vette dingen (frieten, chips...).
En veel water drinken :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:17

Ik hoop dat je bedoeld dat je het tijdens je pms niet moet eten omdat het slecht is voor je huid ofzo. Dat zou namelijk al flinke onzin zijn, maar als je echt denkt dat het eten daar minder goed van wordt dan........

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:21

Vroeger mochten vrouwen niet melken in de periode. De melk zou dan zuur uit de koeien komen.
Helaas trapt mijn vriend daar nu niet meer in...

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:36

waar slaat dan dan op :P?

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:38

cola is mij ooit verteld ...

zelf houdt ik er geen rekening mee kwa eten.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:39

Tomatensoep? Wat is dat voor onzin?

Als je bedoelt dat vrouwen geen eten mogen klaar maken tijdens hun periode, klopt dat wel, maar dan gaat het niet alleen om tomatensoep hoor? Bij Surinamers en Antillianen (en wrs dan ook wel Caap-Verdianen etc), mogen vrouwen niet koken tijdens hun periode. Echter, de nieuwe generaties geven hier meestal niet meer zo heel veel om, die willen gewoon dat hun vrouw kookt ;-)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:40

saden schreef:
Vroeger mochten vrouwen niet melken in de periode. De melk zou dan zuur uit de koeien komen.
Helaas trapt mijn vriend daar nu niet meer in...

_O-

Volgens mij mocht je tijdens je periode ook geen vleeswaren aanraken, die zouden ook zuur worden..
Misschien nog iets uit vroegere tijden dat je onrein was wanneer je menstrueerde..

Citaat:
Het taboe op de menstruatie in de Grieks-Romeinse cultuur
Een taboe op vrouwen tijdens zwangerschap en menstruatie was algemeen bij vele volkeren in de vroege voor-christelijke eeuwen. In deze periodes werden vrouwen niet alleen als “onrein” beschouwd, maar ook als een gevaar omdat ze anderen met hun onreinheid konden besmetten.

“Door contact met de maandelijkse vloeiing van vrouwen wordt nieuwe wijn zuur, droogt de oogst uit, mislukken entingen, verdrogen zaden in de tuinen, valt het fruit van de bomen, wordt het heldere oppervlak van een spiegel dof, stompt de scherpe rand van staal af, wordt de glans van ivoor dof, gaan bijen dood, begint ijzer en brons te roesten, en raakt de lucht vervuld van een verschrikkelijke stank. Honden die het bloed proeven worden gek, en hun beet wordt even giftig als bij hondsdolheid. De Dode Zee, die dik is van zout, kan niet gescheiden worden dan alleen met een draad die in de giftige vloeistof van het menstruatiebloed gedrenkt is. Een draad van een geïnfecteerde jurk is al genoeg. Als linnengoed bij het koken en wassen in water door de vrouw wordt aangeraakt, wordt het zwart. De kracht van de vrouw is in deze maandelijkse perioden zo magisch dat hagelbuien en wervelwinden verdreven worden als menstruatievocht blootgesteld wordt aan het licht van de bliksem” uit Plinius de Oudere, Naturalis Historia , boek 28, hfst. 23, 78-80; boek 7, hfst. 65.

}>
Laatst bijgewerkt door Aradis op 25-06-09 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:40

je gaat toch ook niet met je vingers erin zitten :')
iig dat hoop ik :')

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:42

Tja, ik maak geen slagroom tijdens mijn regels omdat die standaard mislukt :) Ook als de kokkin op mijn werk een taart moet maken en ze haar regels heeft dan belt ze mij op of haalt ze mij uit de bediening om de slagroom te kloppen.
En mijn moeder haar soep wordt dan altijd zuur.
Er zullen best nog meer van die dingetjes zijn maar dit is zowat standaard bij ons thuis

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:45

huh ik snap er echtechtecht niks van?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 07:54

@Reininglover
Dat dingen mislukken komt misschien door het humeur dat je dan hebt?! :+ :D

Ik werk nog weleens in de keuken (spring soms bij, in de keuken van mijn neef en nicht) en daar liep vroeger een "ouderwetse" kok die ook dacht dat alles zuur werd als je ongesteld was. Die stuurde je dan de keuken uit.
Gelukkig blijkt dat onzin is dat dingen zuur worden als je het bereid als je ongesteld bent.
Dan had ik al veel gerechten verpest moeten hebben (net als mijn vrouwelijke collega's).

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:54

Ik zou willen dat het waar was, dan had ik een goede reden om een paar dagen per maand vriendlief achter alles aan te sturen :D

Maar helaas heb ik hem tijdens die week nooit horen klagen over het eten...

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:44

Heb mij laten vertellen dat als je dan mayonaise maakt die dan altijd mislukt...
Geen last van, mama ook niet.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:49

pff wat een onzin.
het zou wel mooi zijn, kan mijn vriend mooi n paar dagen koken en opruimen :D
Daar trapt hij niet in denkik!
Ik eet juist veel chips en chocolade dan... pech gehad... ik vind mezelf al zielig genoeg dan en dan ook nog eens niet eten wat ik wil,. neeeeeee daar doe ik niet aan :D

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:49

O.O Nooit van gehoord, maar laten we die geruchten alsjeblieft nieuw leven inblazen, ik wil best elke maand een week vrij van koken en dergelijke :+
Nu nog een reden verzinnen waarom ik in de pms periode ook absoluut geen kattenbak mag verschonen en ik ben happy :Y)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:53

Mijn moeder vertelde dat ook idd, dat als je bijvoorbeeld je ongemak :D had je dan niet op de vleeswarenafdeling mocht staan!

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:55

ik heb juist altijd erge trek in tomatensoep, en dan wel die van Unox uit blik. Daar heb ik rond die tijd dan altijd behoorlijk trek in.

maar inderdaad, in sommige stammen mogen ze je dan een week niet aanraken en moet je tussen de koeien slapen. Ook werd je dan weer volgens een bepaalde methode gewassen worden en was alles weer goed. Wat een drama eigenlijk. :P

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:58

hahaha! ik dacht dat het over seks ging, dit topic!

maargoed, ik heb er niets mee, wat maakt dat nou weer uit?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:26

uitmesten, kan ook echt niet, heb ik besloten.
Hetzelfde geldt voor werken, alle huishoudelijke klussen, administratie enz.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:35

:+ Vroeger schijnt mijn oma juist tussen de boontjes door gelopen te hebben onderwijl met haar rok waaierend omdat dat de rupsen uit de tuin verdwenen...

Boontjes inmaken mocht ook niet. :n

Zal het eens even aan mijn moeder vragen, die weet vast nog wel meer voorbeelden. :D

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:44

Werkt dat ook tegen luizen op de rozen? In dat geval ga ik eens flink rondwaaieren straks :D
edit: wat zullen de buren wel niet denken :o

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:49

Hahahaha huh?! Je eten zou mislukken omdat je menstrueert?
Nog nóóit van gehoord, en ook nog nooit meegemaakt.

Dat vrouwen in bepaalde culturen als 'onrein' worden beschouwd als ze menstrueren wist ik wel :j dus dat zij dan geen eten mogen klaarmaken is wel min of meer 'logisch'

Maar verder... :+

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:54

Ow sorry maar de topictitel := _O- Ik dacht echt dat je vriend je niet aan wilde raken tijdens je periode.

Maar ontopic heb ik hier nog nooit van gehoord. Vind het wel bizar, dat vrouwen gewoon tussen de koeien moeten slapen.
En eigenlijk wel een `vies` idee dat iedereen zich zo met je menstruatie bemoeid. Ik wil dan voornamelijk lekker met rust gelaten worden!!