wie houd er hier een dagboek bij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

X_Linz_X

wie houd er hier een dagboek bij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 18:23

Heey lieve bokkers!!
vroeger had ik altijd van die 3-weeks dagboekjes en toen vergat ik het zegmaar weer;)
nou die heb ik laatst terug gelezen en er zatten echt grappige stukjes tussen!
nu, houd ik al weer een tijdje een dagboek bij, en ik vind het leuk om er in te schrijven,
en zie het in tegenstelling tot vroeger niet meer als verplichting.
zijn er hier meer bokkers die dit doen?
en wat zet je er dan in? > geen inhoud hoor!! haha
maar bijvoorbeeld, precies wat je die dag hebt gedaan,
of wat je denkt op die dag, en niet wat je hebt gedaan?
of een mix? en schrijf je er iedere dag in? meerdere keren perdag?
of eens in de zoveel tijd? of alleen als je iets hebt meegemaakt?
en, misschien een beetje persoonlijk, maar schrijf je je dagboek aan íemand?
of is het van lief dagboek?
ik bijvoorbeeld schrijf mijn dagboek aan mijn toekomstige ik.
ik praat tegen mijn oudere ik alsof het een oudere zus is zegmaar.

ik ben hier heel benieuwd naar,
het gaat eigenlijk om een discussie van vandaag op school,
waarin veel mensen zeiden dat dagboeken van vroeger waren..
zijn jullie het hier mee eens?

sorry voor dit lange verhaal..

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:15

Ik houd zelf geen dagboek meer bij, maar ik deed het wel altijd en vond het altijd heel erg leuk. Dan was het meer van ;' Lief dagboek blablabla'. :')
Maar ik vind dagboeken niet van vroeger hoor :n Tegenwoordig zie ik weleens leuke dagboeken liggen met een leuk printje etc erop. Dus nee, ik vind het niet van vroeger :)

Tamara

Re: wie houd er hier een dagboek bij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:20

Ik hou wel een dagboek bij :) Alhoewel bijhouden een groot woord is :+ Ik heb een programma op de computer, IDailyDiary heet het en daarin kan ik dus al typend alles wat ik kwijt wil, kwijt. Voor mijn 101-doelenlijst heb ik mezelf voorgenomen om elke maand te schrijven over wat ik die maand heb meegemaakt en ik merk dat het me weer goed doet. Vroeger deed ik het veel vaker maar ik merk dat ik het prettig vind om dingen van me af te schrijven. Gewoon de gang van zaken wat er allemaal gebeurt/is gebeurd, maar ook hoe ik daarover denk en dingen die ik misschien niet snel tegen iemand zeg.

Ik vind het overigens niets van vroeger hoor :) Ik zweer bij dingen van je afschrijven, gewoon omdat het mij helpt om dingen op een rijtje te krijgen en omdat ik het leuk vind om het later nog eens terug te lezen!

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:29

Ik gebruik wel een dagboek :D (al is het meer een maandboek dan een dagboek geworden..) alleen als ik iets meemaak wat ik van me af moet schrijven (word ik rustiger van)of iets dat echt gewoon helemaal te gek was schrijf ik erin :D dagboeken van vroeger heb ik ook nog ik vind het geweldig om die dingen te lezen xD :D Het fijne van een dagboek is dat je het over dinge kan hebben waar je niet zo snel over praat met iemand bijvoorbeeld het helpt je om even alles op een rijtje te zetten en dat is bij mij soms wel nodig :o

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:51

Ikke, ikke, ikke! :D

Ik had vroeger ook een dagboekje waar ik dus elke dag in wilde schrijven,
toen mijn ouders dat hoorden werd dat ineens verplicht en was het dus niet meer leuk :=

Ik geloof inmiddels 1,5 jaar terug heb ik een nieuw dagboek gekregen,
wat groter zodat het fijner schrijft enzo.
Ik heb daar een tijd heel vaak in geschreven, maar de laatste tijd is het alleen nog maar af en toe.
Nou, ja.. Komt wel weer :)

Ik vind een dagboek heel rustgevend, ik schrijf er namelijk vooral in als ik even iets op een rijtje moet zetten,
ergens mee zit, of dat ik gewoon niet weet wat ik ergens van moet vinden.
Al schrijvende ga je je dan wel een mening vormen en dan is een oplossing ook makkelijker te vinden :)
Maar ik zet er ook wel eens gewoon in wat ik heb gedaan die dag,
of gewoon random gedachtes :j

Edit;
haha, ik zie nu pas dat mijn post wel errug op die boven me lijkt :P (extended edition dan :'))

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:56

Ik heb dat veel gedaan, nu 2 volle :P Maar ik heb er geen tijd meer voor.. Ik mis het niet.
meestal was het zo van; Hey. Heb dit en dat gedaan. Vond zus en zo niet eeerlijk blabla. Kelsey (m'n pony) was lief. tot morgen

Best saai dus, maarja... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:03

Ik hield er ééntje bij, maar de laatste keer was 21 mei. Daar stonden gewoon dingetjes in die ik gedaan had. Heb echter ook wel eens een dagboek gehad en daarin geprobeerd op te schrijven wat ik denk etc. Maar dat werd me te persoonlijk, want dan ga je d'r echt over nadenken.. Dat heb ik uiteindelijk allemaal in 100 stukjes gescheurd en allemaal weggegooid..

Ik schrijf mijn dagboek niet aan iemand verder. :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:09

Ik heb tot vorig jaar een dagboek gehad. Ik schreef er niet iedere dag in, maar gewoon als er wat leuks, of juist iets minder leuks wat gebeurd. En gewoon over gevoelens etc. Nu schrijf ik er niet meer in, maar ik heb hem nog wel!

Brendatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:02

ik doe het al heeel lang.. sinds 2002..
heb er echt nu al zo veel uitgeschreven zeg maar..
iets van 5 in mijn kast liggen.. en nog schriftjes als ik geen tijd had om te kopen... dus heb nu ook nog eens 3 schriftjes..
ik schrijf altijd op wat ik doe... en gewoon leuke dingetjes herrineringen,... en natuurlijk minder leuke dingen!!!

eigenlijk kan ik zo me hele verlede terug lezen.. eene kant erg leuk andere kant natuurlijk minder.. omdat je vervelende herringeringen terug leest...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:08

Vroeger heb ik dit wel is gedaan, (maar dan ook echt vroeger :+ ) best lachen om dat terug te lezen 'vanmiddag kwam ik Rachel tegen en gingen we bij mij samen pokemon kijken' :))
Toch zou ik het wel eens willen doen, heb vrij drukke dagen, zou ook echt niet meer weten wat ik vorige week dinsdag heb gedaan... :=

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 08:30

Ik heb er ook sinds een jaar weer een die ik trouw bijhoud :j De ene keer schrijf ik er niets in, want ik ga geen verslag van de dag uitbrengen, maar soms per dag wel een paar pagina's :+ Kan over echt van alles gaan..

Gisteren heb ik ook mijn oude dagboeken weer teruggevonden bij het uitzoeken van de zolder. Geweldig om ze allemaal weer te lezen zeg! Ik kwam dingen tegen waarvan ik niet eens meer wist dat ze gebeurd waren. En och, ik was af en toe echt zo'n verslaggever. Ging ik heel serieus in op de cafébrand in Volendam in mijn dagboek, hield ik keurig bij hoeveel doden en gewonden er waren :=

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:11

Tegenwoordig doe ik het niet meer. Gaat ook goed met me en heb mijn vriendinnen om tegen te spuien. En ben echt een binnenvetter geworden en als me iets echt dwars zit krijg ik het niet eens op papier.
In 1999 toen mijn oma overleed heb ik in die periode ervoor wel een dagboek bij gehouden. Een rode pluchen met winnie de pooh erop. Daar schreef ik van alles in, plakte ik van alles in en nam ik zelfs mee naar mijn oma d'r ziekbed om daar ook te schrijven als ik dat wilde. Helaas ben ik ze kwijt geraakt (in die periode heb ik er twee volgeschreven). Maar ergens is het niet zo erg. Hoofdstuk en periode afgesloten. Elke keer die emoties weer boven halen en die gedachten daar heb ik geen behoefte aan.
Heb vroeger ook nog een computerprogramma gehad wat dan een dagboek was en dan zat er echt een wachtwoord op enzo. Was wel grappig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:51

Ik had er vroeger ook 1. Lees ik liever niet, staat niets dan ellende in :+
Die ga k nog wel een x verbranden denk ik..

Het is best naief om dingen op te schrijven die je echt niet tegen iemand wil vertellen en dan denken dat niemand het ooit zal lezen.... dat deed ik dus wel en das al wel eens verkeerd gegaan. Sommige mensen zijn te nieuwschierig om privacy te kunnen respecteren.............helaas.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:42

ik heb een dagboek :D nu bijna 2 jaar! en ik schrijf vrijwel iedere dag.. ik ben eigenlijk begonnen toen het uitging met mijn ex en ik alles van me af moest schrijven, en ik moet zeggen,, het werkt..

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:50

mij lukte het zelfs vaak nieteens een dag :o

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:54

Ik las dit topic een paar dagen geleden en ben toen ook een IDailydiary gestart via de computer. Ik ben nu een dagje bij mijn moeder maar mis het wel enorm en kan er enorm veel in kwijt. Typen gaat een stuk makkelijker en er zit een wachtwoord op..

Ik heb indd ook nogal wat dingen op te schrijven over suuzerts lovelife, en het lucht inderdaad op. Ik schrijf elke dag omdat ik altijd wel veel te vertellen heb. Ik schrijf erin wat ik heb gedaan omdat ik geheugen verlies heb en zo niet veel kan onthouden. Vaak weeti k niet meer wat ik de vorige dag heb gedaan en dit is wel erg leuk om mijzelf terug te lezen. Verder begin ik gewoon met hey, .. en ga dan typen. Mijn dagboek heeft geen naam..ik schrijf zoals ik zeg maar denk in mijn gedachte.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:41

Half :P
Ik houd een dagboek bij van mijn paard. Die wordt dagelijks aangepast.
Daarnaast heb ik een bestand waarin ik de dates met een bepaalde jongen bij houdt. Ook als een soort dagboek. Erg obsessief, maar wel leuk om terug te lezen. Afhankelijk van hoe vaak ik hem zie, hoe vaak deze aangepast wordt. (Heb ik trouwens van een aantal jongens uit het verleden)

In beide zet ik wat we die dag gedaan hebben, hoe dat ging etc. Het paardendagboek schrijf ik neutraal, als verhaal hoe het gebeurd is.
Het andere dagboek verschilt, ligt aan mijn stemming. Soms objectief, soms aan hem gericht of soms in de ikvorm.

Daarnaast schrijf ik vaak in verhaal vorm van me af. Maar dat is afhankelijk van hoe het met me gaat.

Dagboeken zijn niet van vroeger, dagboeken zijn voor mensen die later graag terug lezen wat ze beleefd hebben.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:12

Ik heb het altijd wel gedaan. Maar op een of andere manier vond ik het niet meer nodig. Sindsdien doe ik het ook al niet meer... :)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:42

Ik probeer het elke keer weer, maar om de een of andere reden weet ik het nooit vol te houden.
De eerste dagen, weken schrijf ik heel intensief en hou ik het prima bij, maar na verloop van tijd houdt het op.

Best jammer, want het 'hielp' me wel soms, om mijn gedachten en gevoelens te verwoorden. :)

Maar ik vind het zo stom om nu weer te gaan beginnen, terwijl er een 'gat' van ruim een half jaar in zit. :')