wie helpt mij met deze brief opstellen? Spoed!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuzert

wie helpt mij met deze brief opstellen? Spoed!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 13:46

Hoi,

Even kort uitgelegt. Mijn vorige werkgever eist nog ruim 500 euro van mij en beweert dat ik dit van hem zou hebben geleend. Ik heb hierbij een nette brief terug gestuurd en gevraagt om bewijzen hiervan. Deze bewijzen heb ik gekregen en zijn absoluut niet rechtsgeldig. Daarbij ook nog eens verzonnen en da's duidelijk te zien ook. Ik heb de bewijzen laten zien aan iemand van mijn rechtsbijstand en deze zegt mij ten eerste dat ik zo spoedig mogelijk een brief moet sturen naar mijn vorige werkgever, over mijn vakantiegeld dat ik nog hoor te krijgen van hem, plus de niet opgenomen vrije dagen. Dit heeft namelijk niets te maken met het geld hij beweert te krijgen van mij.

Daarbij liggen de bewijzen nu nog bij mijn rechtsbijstand en die worden nog bekeken. In de loop van volgende week hoor ik daar meer over, maar ik moest nu direct een brief sturen over mijn vakantiegeld. Echter is er niemand thuis en ik wil hem vandaag nog de deur uit hebben, ik kan nu namelijk helemaal niets doen daar ik geen geld heb ontvangen. Zou fijn zijn als iemand me kon helpen.

Ik heb de brief zelf even snel getypt. Dit is een slecht voorbeeld van wat het moet worden. Echter zit ik al gelijk vast bij de eerste regel omdat ik daar vaak drie dagen voor moet gaan zitten eer er een nette, goed opgestelde en vooral zakelijke brief tevoorschijn komt.

Ik dacht aan zoiets als hieronder. Maar dan met nettere, zakelijke termen en woorden. Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.

Geachte naam,

Hierbij reageer ik op de brief met kopieen van de bonnetjes. Ik heb deze brieven gekopieerd en ben ermee langsgegaan bij mijn rechtsbijstand. Deze vertellen mij dat ik in dit geval mijn vakantiegeld plus niet opgenomen vrije dagen uitbetaald hoort te krijgen. Het openstaande bedrag dat u beweert te krijgen van mij heeft niets van doen met het vakantiegeld en ik wil u hierbij dus ook vragen om dit alsnog over te maken. Mij werd hierbij geadviseerd om anders een advocaat in te schakelen. Ik verwacht het geld dan ook voor 10 juli 2009 op mijn rekening. Anders ben ik helaas genoodzaakt om mijn advocaat in te schakelen.

Wat betreft het openstaande bedrag u beweert te krijgen van mij. Ook dit ligt bij mijn rechtsbijstand en ik krijg hier zo spoedig mogelijk iets over te horen. Ik kom hier nader bij u op terug. Nogmaals, dit bedrag heeft niets van doen met het vakantiegeld ik van u in mei had moeten krijgen.

Hoogachtend, naam

Hij ziet er dus niet uit en moet helemaal veranderd worden. Het is puur om even te laten zien wat er mij is gezegt bij mijn rechtsbijstand en wat er op papier zou kunnen/moeten staan.

Groetjes, Suus

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:55

Suuzert schreef:
ik krijg hier zo spoedig mogelijk iets over te horen.

zou ik iig veranderen naar: Ik krijg hier zo spoedig mogelijk Bericht van/over
voor derest ben ik net als jij ;)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:56

Vind het opzich een nette duidelijke brief, alleen let even op je spelling ;)

Geachte naam,

Hierbij reageer ik op de brief die u mij op (datum) heeft gestuurd. Ik ben met deze brief naar mijn rechtsbijstand gegaan. Deze vertelde mij dat ik mijn vakantiegeld en mijn niet opgenomen vrije dagen uitbetaald hoor te krijgen. Het openstaande bedrag wat u beweert te krijgen van mij heeft niets van doen met het vakantiegeld en ik wil u hierbij dus ook vriendelijk verzoeken om dit bedrag alsnog over te maken. Ik verwacht het geld dan ook uiterlijk 10 juli 2009 op mijn rekening. Anders ben ik genoodzaakt om mijn advocaat in te schakelen.

Betreft het openstaande bedrag dat u beweert te krijgen van mij. Ook dit ligt bij mijn rechtsbijstand en ik krijg hier zo spoedig mogelijk bericht over. Ik kom hier nader bij u op terug. Ik wil u nogmaals benadrukken dat dit bedrag heeft niets van doen heeft met het vakantiegeld dat ik in mei had moeten krijgen.

Hoogachtend, naam

Ik heb wat aanpassingen gedaan :P vast niet perfect maar in mijn ogen wel beter dan het bovenstaande O:)

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 13:58

Bedankt! Ik ga deze van je overnemen als je het niet erg vind en dan ga ik hem gelijk posten. Hij is misschien niet zoals mijn advocaat hem had geschreven, maar hij is netjes duidelijk en vind hem ook vriendelijker. :P

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:59

OK poging:

Geachte,

Onlangs ontving ik van u een brief met kopieen van bonnetjes op grond waarvan u in de veronderstelling verkeert dat ik u nog een bedrag van ... verschuldigd ben. Omdat ik van mening ben dat ik u geen geld verschuldigd ben omdat... heb ik de genoemde brief en de bijgesloten bewijsstukken gekopieerd en voorgelegd aan mijn rechtsbijstandsverzekering. Dit wordt momenteel verder onderzocht.

Tijdens het gesprek dat ik met hen had is het mij duidelijk geworden dat u mij in elk geval nog vakantiegeld verschuldigd bent en dat tevens de niet opgenomen vakantiedagen dienen te worden uitbetaald. Dit ongeacht de uitkomst van bovengenoemde zaak. Bij deze verzoek ik u vriendelijk het hiermee overeenkomende bedrag uiterlijk 10 juli a.s. aan mij over te maken. Mocht op die datum het door u verschuldigde bedrag niet door mij zijn ontvangen zullen verdere juridische stappen worden ondernomen.

Hoogachtend,

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 14:03

Wauw die's mooi. Ik ga een broodje eten en dan kijk ik nog even. Bedankt iedereen!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:05

Ik vind persoonlijk die van blue_sky beter en netter, zelf ben ik overigens ook nooit zo'n held in nette brieven opstellen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:05

Suuzert schreef:
Hoi,

Aangetekend met handtekening retour
Jouw adres

Naam werkgever
Adres werkgever

Onderwerp: Betaling vakantiegeld en niet opgenomen vakantiedagen

Plaats, datum

Geachte naam,

Naar aanleiding van uw schrijven, dd. ..... jl., wil ik hierbij reageren. Ik heb besloten mijn rechtsbijstandsverzekering in te schakelen, naar aanleiding van de kwestie. Wettelijk is vastgesteld in artikel 6:641 van het Burgelijk Wetboek dat opgebouwd vakantiegeld en niet opgenomen vrije dagen incl. vakantie-toeslag uitbetaald dienen te worden. Het openstaande bedrag á €500,00 staat los van bovenstaand en dient u uit te betalen. Wanneer het bedrag niet 10 werkdagen na dagtekening van deze brief op mijn rekening staat geschreven, ben ik genoodzaakt verdere stappen te ondernemen door middel van een loonvorderingsprocedure.

De kwestie van het openstaande geld ligt tevens bij mijn rechtbijstandverzekering. Ik zal u hier op terugkomen, zodra de stukken zijn geanalyseerd.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Hoogachtend, naam

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Vergeet hem niet aangetekend met handtekening te versturen anders heb je geen poot om op te staan!!!!

Succes

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:07

tip ;aangetekend versturen dan kan hij niet zeggen dat hij de brief niet ontvangen heeft.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:08

Ik zou inhoudelijk niets zeggen over de claim die hij heeft neergelegd bij jou.

Geachte heer achternaam,

per datum ben ik bij u uit dienst getreden. Bij uitdiensttreding dienen reserveringen uitbetaald te worden. Per heden heb ik m.i. nog bedrag van u te goed, te weten vakantiegeld a bedrag en niet opgenomen vrije dagen ten bedrage van bedrag.

Middels dit schrijven wil ik u verzoeken het genoemde totaalbedrag per eerstvolgende salarisdatum aan mij over te maken, op rekeningnummer nummer ten name van naam rekeninghouder.

Graag ontvang ik een schriftelijke bevestiging van de geplande overschrijving per welke datum met een overzicht van de opbouw van mijn tegoeden.

In reactie op uw schrijven d.d. datum brief werkgever betreffende uw vordering aan mijn adres, kan ik u meedelen dat ik de betreffende documentatie en mijn toelichting heb overgedragen aan mijn juridisch adviseur naam instantie, naam adviseur. Ik hoop hierover zo spoedig mogelijk aan u te kunnen berichten.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en in afwachting van uw spoedige reactie en betaling, verblijf ik.

Met vriendelijke groet,
jouw naam

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:11

Kleine aanpassing op de brief van mo:

Op de kwestie rondom de vermeende verstrekte lening ga ik nu niet verder in, hoewel dat niet betekent dat ik hiermee akkoord ben. Dit ligt tevens voor verdere behandeling bij mijn rechtbijstandverzekering en daar kom ik zo spoedig mogelijk op terug.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:14

Bij de laatste zin was mijn inspiratie op :o Dank je wel Silfre :o

Wulensa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:19

Silfre schreef:
Kleine aanpassing op de brief van mo:

Op de kwestie rondom de vermeende verstrekte lening ga ik nu niet verder in, hoewel dat niet betekent dat ik hiermee akkoord ben. Dit ligt tevens voor verdere behandeling bij mijn rechtbijstandverzekering en daar kom ik zo spoedig mogelijk op terug.

Was al bezig met een zelfde aanpassing toen in de jouwe zag :). Dit is m.i. een bruikbare aanvulling; uit 'openstaande geld' kan worden opgemaakt dat er terugbetaald dient te worden, je bekent hiermee in feite. Misschien kan ook de zin 'nav de kwestie' iets worden aangepast, deze lijkt er wat 'kaal' te staan nu. De brief van Mo lijkt een zeer sterke verder.