Hypotheken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nanne

Hypotheken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 12:42

Hallo!

Ik heb een vraag aan de huizenbezitters onder ons. Welke verstrekker is aan te raden qua hypotheken?

Ik ben vanmorgen gebeld met de mededeling dat ik het huis waar ik op heb geboden heb. Dat is natuurlijk heel leuk en nu ben ik aan het zoeken naar een geschikte hypotheek.

Aangezien ik een leek ben op dit gebied vraag ik jullie hulp. Ik heb in ieder geval besloten, na meerdere waarschuwingen, om de DSB bank te vermijden.

Heb trouwens ook gezocht met de zoekfunctie maar werd niet veel wijzer, vandaar dit topic. Hoop dat het hier goed staat. ;)

WillemYntJee

Re: Hypotheken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:44

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 12:49

Bedankt. :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:51

Wij hebben onze hypotheek bij de DBV bank, circa 3 jaar geleden afgesloten met toen een hele lage rente, mooie voorwaarden en goede maandlasten. Tevens staat deze bank goed aangeschreven. Ik zou een gesprek aangaan bij een onafhankelijke hypotheek adviseur :) .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:54

Ik snap niet zo goed dat je geboden hebt op een huis, zonder dit van te voren te hebben uitgezocht. Maar ja, ieder zijn eigen methode ;)

Ik zou eens gaan praten met een onafhanelijk hypotheekadviseur als bijvoorbeeld Vereniging Eigen Huis. Succes!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 12:59

mo_van_dijk schreef:
Ik snap niet zo goed dat je geboden hebt op een huis, zonder dit van te voren te hebben uitgezocht. Maar ja, ieder zijn eigen methode ;)

Ik zou eens gaan praten met een onafhanelijk hypotheekadviseur als bijvoorbeeld Vereniging Eigen Huis. Succes!

Ik heb al een gesprek gehad met een hypotheekadviseur. ;)

Alleen het kan geen kwaad om zelf op onderzoek uit te gaan of er nog meer te besparen valt op evt. rente ed.

Ik weet precies wat ik kan lenen. ;)

Eerst vragen, dan conclussie's trekken. :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:03

Zet voor jezelf op een rijtje wat je belangrijk vind. Een lage rente of juist goede voorwaarden. Wil je de rente vast zetten, of een variabele rente (al dan niet met plafond --> zie SNS bank). Wil je evt. een hogere hypotheek inschrijven voor een eventuele verbouwing of wil je je hypotheek kunnen oversluiten naar een volgend huis.

Tevens, wil je risico nemen of juist een veilige hypotheek met gegarandeerde aflossing. Wil je NHG, eigen geld inbrengen..

Zet een lijstje op en ga naar een onafhankelijk hypotheekadviseur. Meestal geldt: shoppen loont :D

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 13:05

Okee, thanks!

Daar heb ik wel wat aan. Ik heb met een HAdv. gesproken. Maar ik heb het idee dat er meer uit te halen valt dan wat hij mij heeft laten zien.

Bedankt voor het advies iig! :)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:09

Het makelaarskantoor waar ik werk raad eigenlijk iedereen aan om naar de Rabobank te gaan. Wij hebben zelf onze hypotheek daar nu ook lopen en het is allemaal perfect geregeld. :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:16

Dan vind ik het geen onafhankelijk advies... Mijn vriend zat te twijfelen tussen de Rabo en SNS en hij is vanwege de voorwaarden naar de SNS gegaan. Tevens moet je perse naar de Rabobank vestiging waar je het huis koopt. Dus als je een huis in stad X koopt, kan je geen Rabo hyptheek afsluiten in stad Y.

Edit: Ik heb trouwens mijn hypotheek bij Aegon, 50% spaar en 50% aflossingsvrij. Dit kwam eruit als beste voor mijn situatie bij zowel VEH als de Hypotheekshop.