Ik kwam laatst tot de ontdekking dat als ik chaggerijnig van school kom, dat ik veel zoetigheid wil eten. Doe ik het niet, wordt ik heel chaggerijnig, moe en komt er niks van mijn huiswerk. Heb ik wel veel gegeten, ben ik vrolijk en fit en is mijn huiswerk zo weg. Dat is opzicht het probleem niet, maar ik kom heel snel aan en ben nu dus zeker niet slank. Ik baal hier vreslijk van en wil gezonder gaan leven, mar om nou chaggerijnig door het leven te gaan lijkt mij ook geen optie.
Heeft iemand tips om na school weer vrolijk te worden?
Snap je probleem. Na school heb ik echt helemaal geen zin in fruit. Eigelijk is het enigste wat ik wel wil is SNOEP! Nu heb ik iets gevonden wat ook lekker is, en ietsjes gezonder is. Neem een cup-a-coup met neem er een boterham bij zodat je die er in kunt dippen.
HEERLIJK!
Verder rij ik 5x in de week paard. 2x sporten. En 5x per week een 1 uur fietsen omdat ik naar school moet. Misschien kun je ook gaan sporten buiten het paardrijden om?
Fruit krijg ik na school niet door mijn keel, en meteen na school sporten is ook geen optie. Zoiezo meer sporten, ik wil wel, mar het is de laatste tijd niet te doen met school.
dit is echt een kwestie van gewenning en dus ook weer van afleren. hou het een week vol om niet te doen en je zal zien dat je er dan ook geen behoefte meer aan hebt.
Anoniem
Geplaatst: 24-06-09 21:24
Hey, Ik snap wat je bedoeld ik heb het namelijk ook zodra ik thuis kom pak ik van alles. Anders ben ik heel de avond niet te genieten. En vooral als je druk gaat maken bij bijvoorbeeld tentamens of examen van school. Wil je het eigelijk van je af eten en weinig sporten en zo kom je aan. En ben ook niet meer de slankste thuis. (Ben van maatje 36/38 naat maatje 44/46) Ik moet wel zeggen ik ben nu met iets bezig en bevalt wel redelijk nu nog doorzetten. Ik eet s'morgen (probeer ik, ik kan niet eten in de ochtend) 2 boterhamen met jam en een glas met sinasappel sap. S'middags 2 boterhamen met jam en een glas sinasappel sap. En als tussen doortje 1 peer en wat witte druiven (peer moet wel in stukken gesneden worden anders eet ik het niet ) En dan kom thuis en zit je al iets vol veel drinken water eigelijk (alleen heb ik geen dorts naar al dat fruit) En dan het avond eten en eigelijk 15 a 30 min wandelen of bewegen. Messchien heb je er wat aan.
ik ken het ook, en als ik gestrest ben ga ik eten, en als ik me verveel ook ofterwijl eigenlijk altijd erg vervelend want ik ben ook zeker de slankste niet.. ik heb nu bedacht dat ik gewoon iedere dag mijn eten voor de volgende dag klaarleg in de koelkast, en verder mag ik niets anders.. ik sport ook aardig veel dus daar ligt het niet aan..
Het klinkt een beetje alsof je bloedsuikerspiegel dan een beetje te laag is. Weet niet of je iemand in je omgeving hebt met suikerziekte die zo'n setje heeft waarmee je dat zou kunnen testen? Je zou een druivensuikertablet kunnen nemen of wat fruit en kijken of je je dan beter voelt, als je suikerspiegel weer goed is is die vreselijke trek weg en je humeur weer gewoon als het dat het probleem is.
Dat heb ik ook. Als ik chagerijnig ben ga ik eten, (vaak chocola) ook als ik moe ben ga ik eten. maar had ergens gelezen dat het normaal is dat als je chagerijnig/moe bent dat je gaat eten?
misschien anders als tussendoortje Cup-A-Soup? Of crackertjes met iets erop? niet gelijk het snoep pakken, maar gezondere dingen!
Een lekkere sultana met rozijnen of liga is ook heel gezond. Kan ook goed helpen tegen te weinig energie/suiker.
Ik zweer zelf bij drinkyogurt. Of eigenlijk de mensen met wie ik werk. Einde van de dag ben ik ook vaak chago (zeker als er geen tijd was voor lunch). Dan krijg ik over het algemeen van iemand wel drinkyoghurt toe geworpen.
Gewone yoghurt kan ook. Is licht verteerbaar en vult wel echt.
Hanneke84
Geplaatst: 25-06-09 19:34
Hoe is je ontbijt en je middageten? Ik denk dat Luxx nog wel eens gelijk kan hebben met je bloedsuikerspiegel! Zelf heb ik dat namelijk ook wel eens en dat is vooral als ik de rest van de dag niet goed heb gegeten of heb gekozen voor snel verterende dingen. Probeer om de paar uur wat gezonds te eten en je hebt dit probleem niet meer