Hondenhaters...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 21:30

Ik kan me voorstellen dat iemand het niet echt hygienisch vind, maar op een normale manier reageren kan ook wel.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 21:37

Anique_Vaandrig"]
[quote="Steef"]Mensen die niet van honden houden houden ook niet van mensen.

Dat wassum toch?
[/quote]

Hmmm. Dit vind ik niet helemaal kloppen Haha! Ik werk met plezier met mensen, maar honden... Neuh, dat is t niet van mij. Ik hou absoluut niet van honden. Dit wil niet zeggen dat ik ze niet leuk vind, maar ik heb er niets mee!

Wel raar dat dat mens zo vreemd deed in de mac...
[/quote]

Ik houd wel van honden, maar heb 't niet zo op mensen Haha!

[quote="cloris schreef:
Hahahaha ik vind het best komisch, waar kunnen mensen zich druk om maken zeg, alsof het in de Mac zo hygienisch is Haha!


Ik en 'n vriendin van me voelden ons daar flink beroert na 't drinken van 'n cola en er waren geen honden in de buurt Haha!

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 21:40

Ik zou me er ook niet zo druk om maken, maar ik heb een keer in een restaurant gezeten waar de hond(groot, log, langharig en tong uit de mond-type) van de eigenaar door de zaak liep...En de bediening gaf hem af en toe even een aai Frusty
Dan zakt mijn eetlust toch wel iets Bloos *LOL*

Maar een hond in de Mac kan me weinig schelen Haha! Ik eet ook als ik op stal ben weleens wat en paardenharen zijn ook niet schoon Knipoog

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 21:43

Citaat:

cloris schreef:
Hahahaha ik vind het best komisch, waar kunnen mensen zich druk om maken zeg, alsof het in de Mac zo hygienisch is Haha!


Ik en 'n vriendin van me voelden ons daar flink beroert na 't drinken van 'n cola en er waren geen honden in de buurt Haha!


Ik bedoel maar, als je eens wist wat ze daar in de keuken met je hamburger uitspoken, dan heb je al gelijk geen honger meer..

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 21:45

Ik heb er zelf geen moeite mee bij de mac oid, in een sjiek restaurant zou ik het anders vinden. Maar ach, als de honden netjes blijven liggen en er wat schoon uitzien maakt het mij niet uit en kan het mijn eetlust niet bederven.

Thuis liggen onze honden netjes op hun plaats of zijn ze in de tuin/ bijkeuken als wij eten. Maw geen geschooi en gescharrel bij ons in de buurt

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:21

Ikzelf heb er geen problemen mee, maar toch vind ik het niet netjes. Wat nou als er iemand achter je zit die er zwaar allergisch voor is?

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:34

Ik snap wel dat ze een hond niet bij haar eten wil hebben, maar dan hoeft ze niet zo te tieren, buiten dat hebben we het over de mac, daar eet je niet, daar vreet je.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:36

Maarten schreef:
hoeveel van de mensen die er niet tegen kunnen dat een hond of een kat bij hun eten in de buurt komt eten wanneer ze bij hun paard zijn een broodje, appel of weet ik veel wat na het poetsen?
ik denk dat de omstandigheden op dat moment dan wel zo anders zijn als dat je in een restaurant (of op een andere manier uitgebreid) zit te eten.

FatherB

Berichten: 31
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 01:58

ik vind ook niet lekker als er dieren in een restaurant zijn.
Heb zelf ook wel een hond gehad, en thuis at ook bij ons enzo (ookal deden we hem meestal ff weg). Maar dat beest ken je dan en je weet zijn gedrag en wat ie ervoor gedaan heeft.
Bij andermans hond heb je geen idee van de geschiedenis van het dier (gedrag en bijv of ie net stront van een andere hond geroken heeft ofzo).

En de optie die sommige noemen om ergens anders te gaan zitten kan ook niet altijd.
1. Laatst was ik met me ouders in een poffertjestent, die was helemaal vol, moesten w8en op plaats. Hebben we eindelijk plaats, komt er daarna naast ons een vrouw met los (!) een hond. Dat beest ging lekker door lokaal zwerven, aan andere mensen ruiken, met ze staart lekker over tafels wapperen (ook waar er borden met poffers en drinken was), met tong naar buiten zware adem enz enz. Beest was opzich lief, maar ik vind poffers ala hairyball toch niet zo lekker.
En wat doe je dan? Je kan nergens anders heen want het is vol.. moet je dan je bordje nemen en buiten in de regen gaan eten? of gewoon betalen en weggaan ookal ben je niet klaar.
Mens (zeer net persoon overigens) riep die hond wel terug, maar die luisterde amper, dus dat had ook weinig nut.

2. Nog een voorbeeld: ik en me ma gingen bij de chinees eten afhalen. Komt er zo'n aso figuur met weer loslopende rotweiler (ENG!). Begint die hond tegen ons te grommen. Wij tegen dat mens vragen of ze aub die hond kon weghalen (buiten even vastmaken ofzo) omdat wij het toch wel eng vonden. Maar nee hoor, volgens haar zou ie niets doen (nou dat beest was ondertussen lekker aan het schuimen uit ze bek). Sprong zelfs op ons paar keer (zonder bijten gelukig want baasje riep hem terug).
Maar ja, eten was toen klaar maar wij durfden niet te bewegen, weten we veel wat het dier op dat momeent denkt, kan zijn dattie ons meteen aanvalt... Naja, ookal vroegen we de bediende de politie te bellen, en toch niet deed, gingen we heel langzaam het eten halen... niet dat we toen veel honger hadden van de schrik :S

FatherB

Berichten: 31
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 02:23

En over die reactie van die mevrouw... tsja, jij schrikt ervan, maar voor hun is het de normaalste zaak van de wereld. Die aso figuren houden nou eenmaal van schelden Haha! Het is niet netjes, ben ik met je eens, maar kan me voorstellen dat het haar niet boeide, haar opvoeding is eenmaal zo, het is gewoon hun taalgebruik/manier van uiten. Voor jou (en mij) overdreven, maar voor haar gewoon, zij heeft denk ik niet eens door dat ze jou evt mee kon kwetsen of dergelijke.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 07:55

Waar ik met m'n handen zit weet ik meestal wel en voor het eten was ik ze altijd. Dus zo onhygiënisch ben ik nog niet denk ik dan.
Je hebt wel gelijk Maarten als je zegt wat eet je allemaal wel niet in de buurt van je paard. Op wedstrijden heb je geen kans je handen te wassen en dan eet je ook een koek of een reep. Enige verschil is dat dat geen bord vol piepers met jus en een gehaktbal is. Zo'n reep heb je in een paar happen weg (als het goed is). Ik ga niet mijn eettafel naast m'n paard zetten, want dat is pas écht een schooier. Als ik een appel eet of een broodje en meneer komt met z'n kwijlbek ('t is net Pavlov's hond) voorbij dan hoef ik ook niet meer hoor! Zelfs als ik met chips langs kom lopen om mijn jas te pakken oid dan komen die beesten al kwijlend en wel naar buiten. Dan ben ik toch wel blij dat die haar en kwijl en slijmballen in hun hokken staan, en niet naast mijn eettafel (vooral als je weet dat ze regelmatig hun neus in andermans achterwerk steken)!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 08:19

Ik heb wel een hele tijd een beetje een 'afkeer' tegen honden gehad, maar dat heeft een goede reden.

Toen ik een jaar of 5 was ben ik met mijn broertje en opa gaan wandelen in het bos. Toen we op een gegeven moment langs een villa liepen, kwam er door de tuin van het huis keihard een hond blaffende aangerend. De hond rende vol op mij af en sprong rakelings met zijn bek open langs mijn gezicht. Hij viel mij aan... het had niet een paar centimeters moeten schelen want dan was ik waarschijnlijk voor de rest van mijn leven onder behandeling geweest bij een plastisch chirurg. Maargoed, nadat de hond eenmaal aangevallen had heeft mijn opa hem van zich af gehouden met een stok en die hond wat raken klappen gegeven waarop die eieren voor zijn geld koos en terug ging naar achter het huis. Mijn opa heeft ons toen naar huis gebracht en is daarna nog bij het huis gaan kijken, maar er was niemand. Hij kende de mensen wel, dat waren hele goede kennissen van een schoonbroer van mijn opa. Dus mijn opa heeft zijn schoonbroer opgebeld en de mensen waren op vakantie... hoe komt die hond dan los? Eenmaal terug van vakantie (2 dagen later) troffen de mensen de hond aan, en die was helemaal doorgedraaid, ze hebben hem laten afmaken mede doordat ze gehoord hadden dat hij mij aangevallen heeft en omdat hij uitgebroken was.
Maar sinds dat ik veel bij de hondjes (Jack Russels) van Ilona zit heb ik weer minder moeite met honden. Ok, grote honden en bijv van die Rottweilers/Dobermanns moet je me niet mee aankomen, want daarbij weiger ik echt in de buurt te komen. Maar Herders (het was ook een Duitse Herder die me aanviel) en andere honden gaat weer goed.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 09:26

Ik vind die voorbeelden van FatherB echt te ver gaan. Een hond die gromt moet aangelijnd worden en geen gezeik. Een hond heeft niet te grommen, ook al doet hij niets. Want het is een eerste stap naar het volgende, iemand aggressief aanblaffen. En een hond los laten in een restaurant is ook niet goed, en al HELEMAAL NIET als hij niet luistert. Dit gaat gewoon te ver.

Nu wat betreft paarden om te reageren op wat maarten zei: daar ben ik al HELEMAAL niet vies van! Mensen vind ik wel vies, die mogen niet van mijn appel eten, en paarden wel. Die mogen rustig een hap van mijn appel hebben en dan eet ik daarna vrolijk verder de appel op. Paarden stinken gewoon niet, al helemaal niet uit hun mond. DAarom ben ik er niet vies van.

De mac donalds is geen restaurant van hoogstaand niveau en als je kapsones hebt zoals dat kampwijf moet je daar niet naartoe gaan. in goede restaurants horen geen honden thuis, en kleine kinderen ook niet. Want daar moet je echt in alle rust kunnen eten. Daar betaal je voor.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 09:53

SuperPepeijn schreef:
je kan prima eten in hun nabijheid, maar een restaurant is typisch een gelegenheid voor mensen en niet voor dieren (tenminste, niet levende).


sterk

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:21

Ik zeg altijd maar: net als paarden zijn honden ook een leefwijze. Ik zou niet anders willen dan altijd honden om me heen, ben stapelgek op honden. Kijk, ik vind het ook weleens vies als er een grote hond met een kwijlbek vol zand langs me heenloopt, maar ergens hoort dat er ook weer bij. Ik zal er nooit een probleem van maken. Alleen vertrouw ik er dan op dat mensen die hun honden overal mee naarteo sleupen, ook de baas zijn over hun hond en rekening houden met anderen.
Gister hebben mam en ik nog een oud vrouwtje van de steop geraapt die over de stoeprand struikelde. Volgens haar trok die rothond te hard en viel ze daarom. No way, zulke mensen moeten gewoon niet aan een Jack Russel beginnen.... Die hond was een superkjoet ding en deed niets.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:24

Jurga schreef:
Gister hebben mam en ik nog een oud vrouwtje van de steop geraapt die over de stoeprand struikelde. Volgens haar trok die rothond te hard en viel ze daarom. No way, zulke mensen moeten gewoon niet aan een Jack Russel beginnen.... Die hond was een superkjoet ding en deed niets.

zoveel mensen die een hond kopen die totaal niet bij ze past. En dan heeft die hond het altijd gedaan.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:38

Desiree schreef:

in goede restaurants horen geen honden thuis, en kleine kinderen ook niet. Want daar moet je echt in alle rust kunnen eten. Daar betaal je voor.


Laat ik het hier nou helemaal mee eens zijn Haha!

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 13:36

zo! Het verschil in wat mensen vies vinden of niet is hier groot zeg. Ik had het over de Mac en niet over een chique restaurant... nee natuurlijk neem je je hond niet mee naar een chique restaurant... alhoewel ik het weleens zie en ik het altijd super leuk vind, vind ik een stuk interessanter dan al die saaie oude mensen die daar zitten te eten Clown .. maar goed.. doet er nu even niet toe. uhm... en trouwens als je een hond in huis hebt spoken al zijn bacterieën, haren en dergelijke ook nog door de lucht als jij aan het eten bent denk ik Lips are sealed Maar goe..

Ik deel mijn big mac zelfs altijd met mijn eigen hondje Haha! of ik koop een extra frietje. Als ik zit te eten aan de keukentafel zitten al onze hondjes altijd mooi op een rijtje te kijken hoe ik eet. Is super gezellig!.. je hoeft immers nooit alleen te eten.

En ik moet nog eventjes zeggen... het hondje dat we bij ons hadden in de Mac is supergoed opgevoed.. je merkt niks van hem... blijft rustig onder de stoel van mn moeder zitten. (hij is klein)

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:37

Desiree schreef:
Nu wat betreft paarden om te reageren op wat maarten zei: daar ben ik al HELEMAAL niet vies van! Mensen vind ik wel vies, die mogen niet van mijn appel eten, en paarden wel. Die mogen rustig een hap van mijn appel hebben en dan eet ik daarna vrolijk verder de appel op. Paarden stinken gewoon niet, al helemaal niet uit hun mond. DAarom ben ik er niet vies van.


Jahaaa!! Helemaal mee eens!! Hapje voor mij, hapje voor Yns, no problem Haha!
Ik heb zelf geen honden, vind ze wel heel leuk en ik heb er dus totaal geen problemen mee als er honden(of katten) in een restaurant zijn.
Ik ben eerder vies van mensen dan van dieren.

Een van mijn katten thuis zit op schoot als ik aan het eten ben, dat vind ik alleen maar gezellig!

Ik heb liever een hondehaar in mijn eten dan zo'n lange blonde van de serveester die je kunt terugtrekken vanuit je slokdarm....

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 13:39

Desiree"]

Nu wat betreft paarden om te reageren op wat maarten zei: daar ben ik al HELEMAAL niet vies van! Mensen vind ik wel vies, die mogen niet van mijn appel eten, en paarden wel. Die mogen rustig een hap van mijn appel hebben en dan eet ik daarna vrolijk verder de appel op. Paarden stinken gewoon niet, al helemaal niet uit hun mond. DAarom ben ik er niet vies van.
[/quote]

Dat heb ik nou ook Lachen

[quote="Desiree schreef:
De mac donalds is geen restaurant van hoogstaand niveau en als je kapsones hebt zoals dat kampwijf moet je daar niet naartoe gaan. in goede restaurants horen geen honden thuis, en kleine kinderen ook niet. Want daar moet je echt in alle rust kunnen eten. Daar betaal je voor.


Ik vind kleine kinderen in een restaurant juist gezellig... zie je ze al die stoute dingen doen die ik zelf nooit mocht. Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:45

Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Als je hond niet gehoorzaam is, moet je hem niet mee nemen en zeker niet naar restaurants of andere openbare gelegenheden. Daarom blijft mijn Golden ook meestal thuis *LOL* (hij wordt wel uitgelaten hoor!!!! Haha! ) Als in een bepaalde horecagelegenheid het wel toegestaan is, dan moet je ook niet zeuren als je wél een hond tegen het lijf loopt binnen. Als wij op het strand in Bergen lopen, gaan we daarna ook vaak MET hond op een terrasje zitten Ik denk dat het dus erg afhankelijk is van het type restaurant of eetgelegenheid, etc etc. Ik vind wel dat je andere mensen niet tot last mag zijn met je hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:48

O ja, en kleine kinderen vind ik een totaal ander verhaal; dat zijn ook net mensen weet je Verward Die moeten gewoon leren om zich netjes te gedragen. Hoe breng je ze dat anders bij???? Verward Ik vind het wel irritant als kinderen zich niet gedragen en er niks van gezegd wordt door de ouders.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 13:51

Ik vind het ook een geheel ander verhaal als je hond ongemanierd is... dan kan ik me voorstellen dat mensen zich enorm kunnen ergeren... maar als je hond braaf is... vind ik dat echt vreemd... Lips are sealed
Zo ken ik trouwens ook iemand die niet bij een turk of marrokaan in de buurt wil eten... Scheve mond Maar ik schaam me dan ook altijd dood als ik met die persoon ergens ben... dan vermijd ik dat soort situaties ook maar altijd.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:55

Ow... gaan we het nu over kinderen hebben! Leuk, leuk, leuk !
Niet dus. Ik heb jaren in een restaurant gewerkt en hoeveel onopgevoede kinderen je dan wel niet voorbij ziet komen is ongelofelijk. Gelukkig was het niet echt een restaurant om met kinderen heen te gaan, dus het grootste leed bleef ons gespaard. Maar toch, rondrennende kinderen, kinderen die van de toiletten een waterglijbaan maken (is echt gebeurd), kinderen die de hele toiletverfrisser of eau de toilett leegspuiten, enz. Ach, gelukkig kon je nog wel wat respect afdwingen door af en toe een armpje stevig beet te pakken en een waarschuwing te geven. Mocht dat niet helpen, dan kun je altijd nog je been uitsteken als ze langs komen rennen.

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:56

Maarten schreef:
Wat ik me nu eigenlijk een beetje afvraag is het volgende: hoeveel van de mensen die er niet tegen kunnen dat een hond of een kat bij hun eten in de buurt komt eten wanneer ze bij hun paard zijn een broodje, appel of weet ik veel wat na het poetsen? Dat is dan toch net zo onhygiënisch? Haha!


Hier sla je precies de spijker op zijn kop Maarten!!

Want er zijn zat mensen die dat doen..

Bovendien, als je nooit aan schadelijke bacterien blootgesteld zou worden en er hoest eens iemand dan ben je meteen doodziek, dus het is zeker wel ergens goed voor

Ik ben trouwens dol op alle dieren, honden, katten, paarden, het maakt niets uit.. Haha!

Mijn katten krijgen soms ook een stukje van mijn eten hoor Uiteraard mogen ze het er niet zelf afhappen, maar mijn kat zit er altijd gezellig bij Haha!